Kuka on vanhin tietämäsi ihminen, joka on lähtenyt opiskelemaan uutta alaa?
Itse 32-vuotias ja opiskelemassa parhaillaan, mutta mietin kannattaako esim 40-vuotiaana enää lähteä opiskelemaan
Kommentit (9)
Kyllä yliopistolla (Helsinki) näki parikymmentä vuotta sitten paljon eläkeikäisiäkin opiskelijoita, tosin eivät ehkä suunnanneet työmarkkinoille. Nyt tilanne voi olla toinen. Jos nelikymppisenä aloittaa opiskelun, niin työaikaa on valmistumisen jälkeen vielä ainakin parikymmentä vuotta. Se on pitkä aika.
Siinä kuuden kympin kieppeillä oli. Opiskeli maatalousalaa ja oli muutaman vuoden töissä kunnes jäi eläkkeelle.
Minä. Lähdin yliopistoon opiskelemaan 25-vuotiaana. En tiedä muita, jotka olisivat lähteneet opiskelemaan yhtä vanhana, vaikka en tietysti vanha ollut itsekään tuolloin.
Enää ei eletä 1970-1980 luvulla jolloin ura meni suoraviivaisesti
Muuntokoulutus on yleistynyt
Minä lähdin opiskelemaan uutta alaa 36-vuotiaana. Olen vanhin alanvaihtaja jonka tiedän. Tiedän kyllä paljon minua vanhempia jotka ovat opiskelleet eri alan opintoja kuin mitä työtä tekee mutta niillä ei ole tavoitteena vaihtaa alaa. Opiskelevat huvikseen tai muuten täydentävät osaamistaan
Kaksi tuttua lähihoitajaksi toinen valmistui 60v ja toinen 59v. 60v sai vakituisen työpaikan heti, 59v olisi myös saanut mutta haluaa päättää itse missä ja milloin tekee työtä. Eli olivat 58v ja 57v kun aloittivat opinnot.