Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysautomaattinen vai puoliautomaatti kahvikone?

Vierailija
28.05.2022 |

Täysautomaatti olisi helppo mutta se mitä lukenut niin ei mukamas tee kahvilatasoisia kahveja. Miten on? Juraa olin ajatellut.
Puoliautomaatti kuulemma tekee kahvilatasoista espresso mutta vaatii sitä käsityötä. Se ok mutta miten sitten ne kalkki ja ym. puhdistukset. Tässä olisi valinta Sage tai Lelit.
Suomeksi ei saa käyttöohjeita ja ne olisi kyllä tärkeät varsinkin tuossa puoliautomaatissa.

Haluan siis samanlaista kahvia mitä hyvissä kahviloissa saa.
Neuvot olisi nyt tarpeen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lainassa kahvikone. Joku italiaano. Todettiin että vie liikaa tilaa ja pienemmällä vaivalla keittelee kahvit mutteripannulla. Jura on laatumerkki, ei varmaankaan mene kovin metsään jos ostaa sen.

Kahvilassa saa pahaa kahvia. Osta kahvi alan liikkeestä niin saat kunnon sumpit.

Vierailija
2/6 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli lainassa kahvikone. Joku italiaano. Todettiin että vie liikaa tilaa ja pienemmällä vaivalla keittelee kahvit mutteripannulla. Jura on laatumerkki, ei varmaankaan mene kovin metsään jos ostaa sen.

Kahvilassa saa pahaa kahvia. Osta kahvi alan liikkeestä niin saat kunnon sumpit.

No meidän lähikahvilassa ainakin loistavaa kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä miettimässä, kumpi olisi parempi valinta: täysautomaattinen vai puoliautomaattinen kahvikone. Täysautomaatti sopii hyvin, jos haluat vaivattomuutta ja nopeutta, mutta omien kokemusteni ja lukemieni arvostelujen mukaan se ei aina yllä täysin kahvilatason makuelämykseen. Jos olet valmis näkemään hieman enemmän vaivaa, puoliautomaattinen kone, kuten Sage tai Lelit, antaa sinulle enemmän mahdollisuuksia vaikuttaa kahvin lopulliseen makuun.

Yksi iso huomio puoliautomaattisten kanssa on kuitenkin, että kalkinpoisto ja puhdistus vaativat säännöllistä huomiota. Tämä on se kohta, jossa täysautomaatti vie ehdottomasti voiton, sillä monet mallit hoitavat puhdistuksen automaattisesti. Tässä päätöksessä kannattaa pohtia, kumpi painaa enemmän: helppous vai täydellisen kahvin mahdollisuus.

Täällä vertailua esimerkiksi täysautomaattisista: https://minasydankoti.fi/paras-taysautomaattinen-kahvikone-vertailu/

Vierailija
4/6 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Juran kone, tais olla E8 malliltaan. Maksoi noin tonnin. Palautettiin se koska kahvijuomat oli aivan liian haaleita. Haluan kunnon kuumia kahvijuomia. 

En myöskään yhtään tykänny siitä näytöstä, oli niin pieni ja painikkeet epäkäytännölliset.

Oon lukenu että kaikki konet on samanlaisia ettei niillä saa kunnolla kuumaa juomaa.

Kiinnostaisi edelleenki kahvikone, mutta jos tosiaan niillä millään ei saa kuumaa kahvia niin ei sitten oo meidän juttu.

Vierailija
5/6 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä miettimässä, kumpi olisi parempi valinta: täysautomaattinen vai puoliautomaattinen kahvikone. Täysautomaatti sopii hyvin, jos haluat vaivattomuutta ja nopeutta, mutta omien kokemusteni ja lukemieni arvostelujen mukaan se ei aina yllä täysin kahvilatason makuelämykseen. Jos olet valmis näkemään hieman enemmän vaivaa, puoliautomaattinen kone, kuten Sage tai Lelit, antaa sinulle enemmän mahdollisuuksia vaikuttaa kahvin lopulliseen makuun.

Yksi iso huomio puoliautomaattisten kanssa on kuitenkin, että kalkinpoisto ja puhdistus vaativat säännöllistä huomiota. Tämä on se kohta, jossa täysautomaatti vie ehdottomasti voiton, sillä monet mallit hoitavat puhdistuksen automaattisesti. Tässä päätöksessä kannattaa pohtia, kumpi painaa enemmän: helppous vai täydellisen kahvin mahdollisuus.

Täällä vertailua esimerkiksi täysautomaattisista: https://minasydankoti.fi/paras-taysautomaattinen-kahv

Ostin juuri tuollaisen DeLonghin (mukana tuossa vertailussa kommentilla "paras budjettivaihtoehto"):

https://hobbyhall.fi/fi/kodinkoneet-ja-kodinelektroniikka/keittion-pien…

Hinta tuolla 797 e, minä maksoin 279 e. Tuotenumero tosin tuolla ECAM 22.110.B, minulla ECAM 22.115.B, mutta aivan samannäköinen.

Vierailija
6/6 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jura e60, ja tekee kuumaa kahvia. Pitää antaa jäähtyä hetken, jos ei halua suutaan polttaa. Pystyy helposti säätämään jauhatuksen ja veden määrän.  Puhdistus+kalkinpoisto on pikkujuttuja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme