Kumpi kannattaa tehdä työsuhteen loppuessa, ottaa puolentoista vuoden pitämättömät lomat rahana vai pitää lomapäivät ennen työsopimuksen loppua?
Saa valita kummin tekee. Kvtes on työehtosopimus. Lomapäiviä on kertynyt 38.
Kommentit (24)
Kannattaa tehdä se mitä haluat tehdä.
Rahana tietysti, isot rahat tulossa lomista
Jos tarviit rahaa, otat rahana, jos tarviit lomaa, otat lomana.
En usko, että työnantajalle on samantekevää, kumman valitset. Toisessa tapauksessa pitää olla tämän vuoden budjetissa isot palkkarahat, toisessa työvoimaresurssi lomasi ajaksi.
Lomat rahana, koska työttömyyskorvaukseen lasketaan edellisen puolen vuoden tulot, joihin ei lasketa lomapalkkaa mukaan. Laskennalliselta loma-ajalta et kuitenkaan korvausta saa, mutta onpahan lomapalkat turvaamassa toimeentulon.
Rahana!!! Jos palkka esim 2500 niin jotain kymppitonni tulossa loppupalkkoineen ja muineen
Ottaisin rahana. Yhtälailla voit silti lomailla työsuhteen päätyttyä niillä masseilla, mutta olet myös vapaa siirtymään uuteen työhön halutessasi. Ei enää vanhoja kahleita.
Jos olet loman tarpeessa niin lomana, jos et niin rahana. Jos sulla alkaa uusi työ nopeasti niin mieti, että jaksatko vetää taas vuoden ilman lomia.
Onneksi on progressiivinen verotus. Saa hoitsutkin tuntea miten se toimii
No siis, saat edes puolet lomarahasta jos jäät lomalle. Kos otat rahana saat vain lomapalkan.
Ap tässä. Uusi työ alkaisi syksyllä. Joten ehtisin rahojen turvin olla lomalla. Mulle noi lomakorvaukset on vähän hepreaa joten en tiedä tarkalleen kuinka paljon noista 38 lomapäivästä hyötyy rahallisesti. Olen aika vastikään aloittanut työelämässä joten monet jutut vähän epäselviä.
Jos työsuhde loppuu eläkkeeseen, raha nostaa eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet loman tarpeessa niin lomana, jos et niin rahana. Jos sulla alkaa uusi työ nopeasti niin mieti, että jaksatko vetää taas vuoden ilman lomia.
Niitä rahojahan on ihan mahdotonta säästää ja sopia uuden työnanatajan kanssa vaikka palkattomasta lomasta?
Näin kaikki tekevät.
Tietenkin rahana. Lomalle jäät tavallaan kun jäät työttömäksi. Miksi pitää lomaa lomana?
Lomana saattaa kertyä lisää lomapäiviä. Itse pidin huhtikuun lomana niin sain huhtikuulta vielä päälle parit uudet lomapäivät. Jos olisin ottanut rahana ja työsuhde loppunut, niin en olisi saanut uusia lomapäiviä.. Lisäksi olin pari päivää kipeä, sain takaisin ne lomapäivät. Ja lisäksi tarvitsin työterveyshuoltoa loma-aikana ja se oli ilmaista.
Eihän tuosta rahana hyödy paljon mitään. Loman pidät.
Menetätkö lomarahat, jos otat lomat rahana etkä pidä sitä lomaa?
Itse pitäisin lomat vaan. Jos kerta uusi työ alkamassa syksyllä, niin haluaisin lomailla ennen sitä.
No varmaan kannattaa tehdä kuten sinun kannattaa.
Itse otin rahana, Tarja otti lomana.