Uusi Tutkimus julki! Miehet saattavat olla naisia empaattisempia vaikka yleisesti on uskottu toisin!
Tämmöistä tutkimusta pukkaa. Tosin tämä liittyy vain empiirisiin havaintoihini, mutta olen aistinut miehillä olevan enemmän myötätuntokykyä ja liian monet naiset taas ovat kolkkoja, psykopaattisia, ilkeitä jne.
En tiedä vielä mistä johtuu naisten ilkeys, mutta kaipa ne kipeät elämän kokemukset ovat saattaneet vaikuttaa.
Kommentit (15)
Miehet saattavat jopa olla ihmisiä.
Riippuu ihmisestä onko empaattinen. Ei sukupuolella ole väliä.
Tuntuu, että naiset feidaavat ystävyssuhteen helpommin.
En usko, että empaattisuus välttämättä olisi eritysien paljon riippubvain sukupuolesta mutta olsi kuyllä mielenkiintoista lukea lisää siitä, että me miehet olsimme yleisesti empaattisempia kuin naiset. - Joten Ap. Unohdit mainita lähteesi e, mistä voin lukea tämän tutkimuksen?
Se vähän yksinkertaisempi mies
Tavallaan totta.
Miehet eivät vaikuta niin empaattisilta, mutta ovat sitä kyllä yleensä ainakin omalle kaveripiirilleen.
Naiset taas yleensä vaikuttavat empaattisilta, mutta monesti se on vain esittämistä.
Väittäisin silti, että kaikkein empaattisimpia löytyy enemmän naisista kuin miehistä, siis sellaisia upeita yksilöitä, jotka ovat sitä aidosti kaikkia kohtaan, eivätkä vain sitä omaa välitöntä lähi- ja hyötymispiiriään kohtaan.
Aika moni ihminen voi kuitenkin luulon tai lain perusteella tehdä jotain, mitä ei kannattaisi tehdä tai sanoa. Ellei tarkista onko todella empaattinen tai fiksu käytös.
Voi johtua siitä, että juttusi ovat niin miesmäisiä ja naisellisten arvojen vastaisia, etteivät naiset kykene niihin samaistumaan. Esimerkiksi jotkut hullujen eksien haukkumiset ja uhriutumiset eivät herätä mitään myötätuntoa vaan epäilyksen, että mitähän mies on tehnyt moista kohtelua ansaitakseen.
Venäläissankarit vaikuttavat äärettömän empaattisilta Ukrainassa.
Vierailija kirjoitti:
Kateus toisia naisia kohtaan, kilpailuasetelma korvien välissä. Sosiaalisen nokkimisjärjestyksen hakeminen vallankäytön avulla. Noita naiset tuntuvat harrastavan keskenään aika paljon näin 40v miehen elämänkokemuksen perusteella.
Miten tuon ikäiset mammat jaksaa kilpailla enää muusta kuin Hullujen Päivien paskasta?
Minä olen huomannut tuon saman jo reilut 30 vuotta sitten, koska olen tavannut todella monia empaattisia miestä, mutta en yhtään empaattista naista.
Niin siis minkä tutkimuksen? Puhut ensin tutkimuksesta ja sitten omista havainnoistasi. Oliko tässä kyse jostain tutkimuksesta vai ihan vain omasta mutustasi?
Meillä mies on empaattisempi kuin minä. Jonkun sitä rotia on pidettävä.
Keskimäärin: jep. Ovat kieltämättä vähemmän agressiivisia sekä sovinnollisempia, mutta myös samaan aikaan kylmempiä.
Miehet ovat empaattisia esim. huoralle, jolle maksavat seksistä ja kaverille, jonka kanssa menevät ryyppäämään, vaikka olivat luvanneet viedä lapsensa eläintarhaan.
Saattavat. Ei kerro yhtään mitään tuo.