Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettämisestä kysyisin (mietin itsekkäitä, fanaatikot älkööt vaivautuko ;))

Vierailija
13.10.2006 |

Häiritseekö imettämistä paljonkin jos antaa välillä korviketta? Haluan imettää ja sen onnistuminen on ensisijainen tavoite, mutta kieltämättä näin raskauden loppukolmanneksella alkaa jo kaivata muutamaa viinilasillista... Onko siis syytä unohtaa vielä alkoholi imetyksen ajaksi vai pystyykö noilla asioilla pelaamaan jotenkin fiksusti? Muutenkin jos haluaa esim. jumppaan tms. niin olisi kiva jos mies voisi joskus hoitaa vauvaa ja myös antaa tälle ruokaa.

t. itsekäs odottaja :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jotkut ei. Mutta ihan hyvin voit antaa välillä korviketta.

Vierailija
2/9 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voit juoda lasin tai kaksi viiniä ilman, että se vaikuttaa mitenkään imetykseesi. Lääkäri antoi minulle sellaisen ohjeen. Alkoholia tulee äidinmaitoon niin pieni määrä, ettei sitä voi edes mitata lapsen verestä, kun äiti on juonut vaikkapa kaksi annosta alkoholia.

Eli et edes tarvitse korviketta noihin asioihin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tykkää enemmän tissistä vaikka hänellä on kireä kielijänne ja mulla suihkutissit. Vauvan lempirinnassa on vielä matala nänni ja silti pullo ei ole läheskään niin kiva kuin rinta. Päinvastoin joskus kiukuttelee raivoissaan jos yritän antaa pullosta.

Vierailija
4/9 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iahn hyvin imettää, vaikka olisitkin ottanut jonkin verran viiniä.

Vierailija
5/9 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun menemisiä ja baari-iltoja ei imetys haitannut. Imetin esikoista 1v4kk ja kuopousta 10 kk. (HArmittaa, että jäi niiin vähäksi). Äidinmaitoon todellakin imeytyy niin vähän alkoholia, että siitä ei ole mitään vaaraa. Ainoa vaara on siinä lapsen käsittelyssä pienessä hiprakassa. Silloin et huomaa jos esim. kävelet liian läheltä oven pieltä...

Vierailija
6/9 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen niin, että imetän lapsen ja sitten voin ruoan kanssa juoda lasin viiniä (sen harvan kerran kun maistuu - hormonit tekevät jotenkin sen, että viini ei edes maistu). Mieheni laski mikä määrä käytännössä alkoholia äidinmaitoon imetytyy ja määrä on aivan olematon - tärkein asia käytännössä alkoholin kanssa on se, että pystyy hoitamaan lapsen.

Toki voit korviketta antaa imetyksen lisäksi, mutta eikö olisi kuitenkin helpointa omaltakin kannalta ensin pumpata maitoa pulloon ja lähteä sitten vasta jumpalle - jumppaaminenkin on mukavampaa (ja suositeltavampaa) tyhjillä rinnoilla.

Vierailija
7/9 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi määrä alkoholia on sitten aivan eri asia.

Tiedät sitten kun imetys on lähtenyt vauhtiin itse, miten voit tehdä. Minua on suorastaan naurattanut imetysfanaattiset ohjeet, että älä hyvä nainen anna korviketta, se vaarantaa imetyksen. Hyvin alkanutta imetystä on itse asiassa oman kokemukseni mukaan aika vaikea lopettaa, maito vain nousee ja nousee rintoihin. Eli muutamalla korvikeannoksella ei saa imetystä pilattua sitten kun se kunnolla päässyt vauhtiin.

Ensiviikot ovat tienkin aivan eri asia.

Mutta useimmat naiset saavat aika helposti pumpattua maitoa myös pakkaseen talteen, josta isä tai muu hoitaja voi antaa vauvalle tuttipullosta, jos olet vaikka kaupungilla.

Vierailija
8/9 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun piimässä luontaisestikin.

Minäkin suosittelen lypsämään pullomaidot, tällöin maidoneritys ei vähene korvikkeen takia. Toki satunnaiset korvikeannokset eivät suuresti vaikuta.

Pulloon vauvat reagoivat yksilöllisesti. Toisilla rinnan syöminen " loppuu ekaan pulloon" toisilla ei haittaa pätkääkään. Maitoa voi myös hörpyttää tai lusikoida. Ehkä kannattaa pullotella vasta kun imetys sujuu rutiinilla?

Vierailija
9/9 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa sanoa aikaa, mutta siten että maidontuotanto pääsee kunnolla käyntiin. Jos kovin alussa annat pulloa, vauva saattaa pitää pulloa helpompana ja suosia sitä, ja maidontuotannossahan on se kysynnän ja tarjonnan laki- mitä vährmmän rinta saa stimulaatiota sen vähemmän maitoa.

Itse aloitin harrastuksen vauvan ollessa 2 kk:n ikäinen (2h kerran viikossa) ja silloin isä antoi tarvittaessa pullosta korviketta. olisi kyllä annettu omaa maitoa, mutta varastoon ei saatu mitään kun en heru pumpulle juuri lainkaan. Ei ollut enää tuossa vaiheessa mitään merkitystä maidontuotantoon (tai siihen että vauva hylkisi rintaa) satunnaisella pullottelulla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan