Onko kellään ollu kammiovärinää? Miltä tuntuu? Mulla syke korkea nyt
Kommentit (14)
Oisko kuitenkin kyseessä eteisvärinä?
No tuskinpa sinä pysyt hengissä tietokoneella istumalla. Kävelylenkille mars mars!
Soita 112 tilaa ambulanssi kyyti sairaalaan. Ambulanssi vie suoraan lääkärin hoitoon.
Eteisvärinässä pulssi on epäsäännöllinen. Tunnustele ja laske ranteesta pulssi minuutin ajan ja seuraa onko epätasaisuutta. Sitten juo vaikka lasi vettä ja istahda pari minuuttia ja tunnustele uudelleen onko rauhoittunut. Todennäköisesti pulssi hakkaa, kun olet vähän jännittynyt.
Oli ja nyt kirjoittelen täältä pilven reunalta. Enpä ehtinyt tuntea juur mittää.
Onko perussairauksia taustalla? Oletko mittarilla mitannut korkean sykkeen, mitä paineet olivat? Oletko tehnyt jotain fyysisesti raskasta tai tavallisesta poikkeavaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko perussairauksia taustalla? Oletko mittarilla mitannut korkean sykkeen, mitä paineet olivat? Oletko tehnyt jotain fyysisesti raskasta tai tavallisesta poikkeavaa?
En ole tehnyt mitään raskasta. Olen ranteesta sormilla mitannut sykkeen. Mutta syke tuntuu jyskyttävältä rinta-alassa.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tehnyt mitään raskasta. Olen ranteesta sormilla mitannut sykkeen. Mutta syke tuntuu jyskyttävältä rinta-alassa.ap
Onko syke tasainen ja montako kertaa lyö minuutissa?
Jos sydän "hakkaamalla hakkaa" ihan oikeesti, älä odottele kauemmin kuin 2t, sitten soitat ambulanssin. Tulevat ja mittavaat sydän arvot jne jne kotona, vain jos näyttää tosi hälyttävältä vievät sairaalaan. Kuitenkin tuo noin 2t on aika jota suositellaan kestoksi ennenkuin soittaa ambulanssin, ellei kovista kivuista ole kyse. Jos on kovaa kipua, soitat heti.
Tk,n lääkäri sitten tekee jatkotutkimusta ja lähettää testeihin...
Ai kauhea, olin tosi luulotautinen lukioaikana, ja kerroin lääkäri-isälleni että mulla on kammiovärinää. Ilmeestä jo huomasi ettei ole. Oli vaan 🙄
Kai joku sua elvyttää parhaillaan?
Vierailija kirjoitti:
Oli ja nyt kirjoittelen täältä pilven reunalta. Enpä ehtinyt tuntea juur mittää.
Kevyet terveiset täältäkin
Kammiovärinässä sydämen pumppaustoiminta pysähtyy. Seurauksena on välitön tajuttomuus ja kuolema, elleivät paikalla olevat aloita elvytystä. Tämä on Sydänliiton sivuilta. Oletkohan tehnyt oikean diagnoosin?