Millä asenteella miehenne äidit ovat teihin reagoineet?
Tässä pohdin...
Ex-miesystävän äidin mielestä olin aloitekyvytön, yhteiskuntakelvoton ja kaikin puolin huono ihminen. Kaikki oli huonosti.
Nykyisen miesystävän äidin mielestä olen mukava, hän on kehunut mua monesti ja sanonut pojalleen että hienoa kun sulla on kunnollinen naisystävä. Joskus hänen äiti oikein halasi minua ja sanoi että hienoa kun olet tuon M:n kanssa.
Hämmentävää miten eri tavalla on tullut kohdelluksi. Nämä siis vuosilta 2017 ja 2022 eli ei edes pitkää aikaväliä. Tosin exäni oli ainut lapsi ja hänen äiti ilmeisesti ollut aina sillä asenteella että mikään ei ole tarpeeksi hyvää hänen pojalleen, selittää kohtelua osittain.
Miten teitä on kohdeltu?
Kommentit (4)
Se on palstan mukaan paha juttu jos miniä ei kesämökillä osallistu kalojen perkaukseen.
Oikein hyvin anoppini on minuun suhtautunut. Me olemme itse asiassa aika samanlaisia monessakin asiassa ja juttua riitti heti niin hyvin, että mies ja appiukko vain nauroivat, kun me kalkatimme tulevan anopin kanssa kuin vanhat ystävykset. Anoppini on ollut anoppini 25 vuotta ja tosi hyvin menee vieläkin.
Hänellä on toinenkin miniä ja periaatteessa heidänkin välit ovat ihan hyvät, mutta eivät sen erikoisemmat. Itse olen tämän toisen miniän kanssa ihan ok väleissä, mutta siinä kaikki. Me olemme aika erilaiset monella tavalla.
Miestäni edeltäneen miehen äiti oli taas aika outo tapaus minun mittapuulla. En ole oikein koskaan jaksanut mitään taiteellisia ihmisiä ja tämä rouva oli juuri sellainen. Pärjäsimme, kun oli pakko, mutta ei meillä ollut yhtään mitään keskusteltavaa. Tällä rouvalla oli ollut edelliseen miniään tosi hyvät välit ja he soittelivat toisilleen eron jälkeenkin. Minulle se anoppiehdokas oli siis aika yhdentekevä nainen.
Inhosi alusta asti ja myös näytti sen kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Kun mies jätti mut 25 yhteisen vuoden jälkeen, anoppi ilakoi Facebookissa miten "meidän xxx pääsi huonosta vaimosta eroon ja löysi uuden nuoren rakkauden, eikö ookin ihanaa miten sitä voi alkaa elää elämäänsä ihan uudelleen" ja "meidän xxx ottaa kenet haluaa ja muut ottaa kenet saa". Järjesti myös erojuhlat lähipiirilleen ja kutsui sinne poikansa ja mun teini-ikäiset lapset koska "teillä on nyt uusi äiti jota pitää juhlia".
Taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus että jos joku on ainoa lapsi, niin yksikään mies tai nainen ei ole riittävän hyvä jos vanhemmilta kysytään.