Tunnetko ketään cokis-riippuvaista tai oletko itse sellainen?
Tarkoitan sellaista, jolla on aina muutama iso pullo jääkaapissa.
Kommentit (78)
Siskoni on ollut nuoresta asti. Menee päivittäin, nuorena meni päivässä jopa suuria määriä. Nykyään juo sitä zeroa.
Olin ennen. Minulla oli aika zeroa kaapissa, sitä meni noin kolme litraa viikossa. Sitten elämäntilanne muuttui ja totesin ettei huvita kävellen raahata niitä pulloja jatkuvasti ja muutenkin olisi kiva säästää kokikseen menevät rahat johonkin muuhun. Nykyään juon harvakseltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sellainen. Zeroa menee päivittäin noin 1.5l. On mennyt jo 20 vuoden ajan.
Jestas. Ei sit yhtään ahdista hirveä makeutusainekuorma? Huhhuh.
Ahdistaa kyllä. Siitä sen kai tietääkin olevan addiktio. Ei haluaisi juoda, mutta juo kuitenkin. Mun lapset on vielä niin pieniä, että tähän mennessä on aina mennyt läpi selitys "tämä on aikuisten juomaa". Ei varmaan kauan mene kun hekin alkaa sitä kinumaan. Sitten on pakko lopettaa tai juoda vaan salaa iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pepsi Maxin lussuttajia tiedän muutaman. Ihan käsittämätöntä touhua, ylipainoisia molemmat. Kai se ruoka ja juoma on kuin tutti heille
Pepsi Max ei sisällä mitään mikä voisi lihottaa KETÄÄN. Että se siitä pöyristymisestä.
Kalorittomat keinomakeutusaineet lihottavat ihmistä enemmän kuin sokeri. Tutustu tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pepsi Maxin lussuttajia tiedän muutaman. Ihan käsittämätöntä touhua, ylipainoisia molemmat. Kai se ruoka ja juoma on kuin tutti heille
Pepsi Max ei sisällä mitään mikä voisi lihottaa KETÄÄN. Että se siitä pöyristymisestä.
Miten voi tätäkin faktaa jotkut alapeukuttaa. Pepsi Maxissa on tasan 0 kilokaloria. Eli sillä on mahdotonta lihottaa itseään.
Taidat olla hieman yksinkertainen? Uskot kaloriteoriaan?
Keinomakeutetut limsat lihottavat, koska keho ottaa muusta ruoasta talteen saman verran kaloreita kuin olisi saanut luonnollisesti makeutetusta tuotteesta. Keinomakeutustaineet ovat sokeria kymmeniä, jotkut jopa satoja kertoja makeampia, joten kehon varastoima energiamäärä on hillitön.
Kaikki light-limuja litkivät ovat läskejä eivätkä vaikuta tajuavan miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tätäkin faktaa jotkut alapeukuttaa. Pepsi Maxissa on tasan 0 kilokaloria. Eli sillä on mahdotonta lihottaa itseään.
Olen diabeetikko ja jos juon Pepsi Maxia, se nostaa verensokeriarvoa reilusti.
Niin, keho ei osaa erottaa luonnonmakeaa keinomakeasta. Insuliini on varastohormoni, joka päättää, mitä energialla tehdään. Insuliinin kohotessa laitetaan läskiä talteen, aivan sama kuinka paljon kaloreita suusta menee alas juuri silloin.
Pepsi Max riippuvainen olen ollut pitkään. Tosin nykyisin juon sitä harvemmin, sillä siinä oleva koffeiini aiheuttaa unettomuutta.
Mutta jos olen iltaisin tai sunnuntaisin ylitöissä, pakko saada Pepsi Maxia! Yleensä otan sitä ylitöihin valmiiksi jo mukaan, mutta jos ei ole mukana, lähden kesken töitten ostamaan sitä lähikaupasta.
Join n. 10v ajan melkein joka päivä ~2 litraa light kolaa päivässä. Toisin kuin joku täällä ilmeisesti vihjailee, en ikinä lihonnut light kolasta -- join sitä kaikkein eniten kun olin anorektikko.
Nuorempana olin aika vastuullisessa asemassa ja tuli tehtyä paljon ylitöitä. En juonut kahvia, joten cokista tuli juotua, et pysyi hereillä. Nykyään juon tuolaespresson.
Olen Pepsi Max -fani, mutta en -narkki. Yksi 1,5l pullo riittä 3 päiväksi, mutta kun en juo maitoa enkä mehuja, ja jatkuva veden juonti kyllästyttää, niin välillä on mukava lipittää "makuvettä" eli Pepsi Maxia.
Vierailija kirjoitti:
https://www.npr.org/sections/health-shots/2021/10/07/1044010141/diet-so…
"You are supposed to get sugar after something tastes sweet. Your body has been conditioned to that," explains Swithers. But diet soda may lead to a disconnect. The sugar never arrives, and this may blunt the body's anticipatory responses and throw off the ability to efficiently metabolize sugar that's consumed later.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen diabeetikko ja jos juon Pepsi Maxia, se nostaa verensokeriarvoa reilusti.
Höpöhöpö. Taidat mättää jotain muuta samalla kun hörpit kolaa.
Väite, että "Pepsi Maxissa on nolla kaloria, eikä voi lihottaa" on oikein ja väärin. Kalorit on oikein. On kuitenkin tutkimustietoa siitä, että keinotekoiset makeutusaineet huijaavat elimistön kylläisyyshormoneja niin, että runsas kevytkolan nauttiminen lisää näläntunnetta ja saa ihmiset syömään enemmän.
Jos on hyvä itsekuri ja pitää tämän mielessään koko ajan ja räätälöi syömisiään huomioiden kevytlimsojen nauttimisen, niin mikäs siinä... Pepsi Max ei tosiaan itsessään lihota, mutta pistäkääpä jatkossa merkille ne kaverit, jotka ostavat isoja määriä Pepsi Maxia kaupasta. Järjestään kaikki plösöjä tai vähintään jonkin verran ylipainoisia.
Olen riippuvainen. Olen myös masentunut, enkä tänään ole saanut itseäni sängystä ylös. Arvatkaa, tilasin Woltin kautta kokista ja jäätelöä. Tulee oven taakse kalliilla hinnalla. Olen surkea tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"You are supposed to get sugar after something tastes sweet. Your body has been conditioned to that," explains Swithers. But diet soda may lead to a disconnect. The sugar never arrives, and this may blunt the body's anticipatory responses and throw off the ability to efficiently metabolize sugar that's consumed later.
Et vissiin paljon ymmärrä englannin päälle. Kannattaa kurkata mitä se "may" tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalorittomat keinomakeutusaineet lihottavat ihmistä enemmän kuin sokeri. Tutustu tutkimuksiin.
Kerro nyt mihin tutkimukseen viittaat? Tutustuisin mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Väite, että "Pepsi Maxissa on nolla kaloria, eikä voi lihottaa" on oikein ja väärin. Kalorit on oikein. On kuitenkin tutkimustietoa siitä, että keinotekoiset makeutusaineet huijaavat elimistön kylläisyyshormoneja niin, että runsas kevytkolan nauttiminen lisää näläntunnetta ja saa ihmiset syömään enemmän.
Jos on hyvä itsekuri ja pitää tämän mielessään koko ajan ja räätälöi syömisiään huomioiden kevytlimsojen nauttimisen, niin mikäs siinä... Pepsi Max ei tosiaan itsessään lihota, mutta pistäkääpä jatkossa merkille ne kaverit, jotka ostavat isoja määriä Pepsi Maxia kaupasta. Järjestään kaikki plösöjä tai vähintään jonkin verran ylipainoisia.
En nyt ihan usko että läskeillä se mättäminen johtuu light juomista. Enemmänkin liiallisen limun litkiminen johtuu siitä että ei ole mitään kuria yhtään minkään mättämisessä. Light kolat ovat anorektikkojen jne lempijuomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vissiin paljon ymmärrä englannin päälle. Kannattaa kurkata mitä se "may" tarkoittaa.
Et vissiin paljon ymmärrä tieteen päälle. Kannattaa kurkata mitä se "may" tarkoittaa.
Taisin itse olla selainen? Olin ali painoinen syystä: kun muta en lappanut suustani sisään.Join vain Lidin halpa kokis.