Miten ratkaisisitte riidan? Vaimo on kutsunut meille vieraita
Vaikka minä sanoin että tänä viikonloppuna jaksa seurustella vieraiden kanssa vaan haluan olla ihan vain kotona perheen kesken.
Vaimo ei kuitenkaan perunut vieraiden tuloa vaan ilmoitti äsken että he ovat tulossa parin tunnin päästä ja minä voisin nousta sohvalta siivoamaan. Ja sammutti telkkarin kun katsoin peliä.
Ilmoitin että meille ei tule vieraita ja laitoin telkkarin takaisin päälle. Nyt hän huutaa ja kiukuttelee.
Miksi hän ei vaan voi lähteä ystäviensä kanssa vaikka ulos?
Kommentit (34)
Meillä hoidetaan asia niin, että jos mies haluaa kutsua vieraita (=lapsensa perheineen) ja minä en jaksaisi, kerron sen miehelle heti ja siitä eteenpäin järjestelyt ovat miehen harteilla. Normaalin viikkosiivouksen verran voin siivota kaverina, jos se aikatauluihini tai jaksamiseeni sopii.
Vieraiden tullessa moikkaan ja menen "tekemään töitä" työhuoneeseen tai lähden koiran kanssa lenkille, harrastuksiin tms.
En todellakaan aina jaksa pikkulapsiperheen vierailuja, mutta
olisi jotenkin tyhmää alkaa kieltolinjalle. Mies hoitakoon kuitenkin silloin kaiken itse. Niillä kerroilla, kun jaksan ottaa vieraita vastaan, otan yleensä päävastuun keittiöstä ja olen muutenkin mukana, joten mielestäni ihan reilu ja toimiva systeemi. (Harvinaisemmat vieraat järjestellään yhdessä sellaiseen väliin, että molemmille sopii.)
Saa käyttää muttei oo pakko.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko ne vieraat jo aiemmin luvattu ja sitten jälkikäteen Ap on yrittänyt perua? Se ei kyllä käy, Ap voi itse lähteä muualle jos ei sovittujen vieraiden tulo kiinnosta.
Ei ole sovittu, vaimo sanoi aikaisemmin viikolla että on kutsunut ystäviään ja minä sanoin että tänä viikonloppuna ei sovi, minulla rankka työviikko takana ja haluan olla vain kotona.
Ei siis myöskään kiinosta lähteä baariin, vaimo sensijaan voisi sinne lähteä ystäviensä kanssa mutta ei. Nyt sitten mököttää tuolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän ei vaan voi lähteä ystäviensä kanssa vaikka ulos?
Jaa-a, kysyppä vaikka siltä akaltas.
Vietä viikon parin ex tempore-ryyppyreissu poikien kanssa vaikkapa Pattayalla.
Vaimo rauhoittuu kun on ikävä ja kaikki on taas hyvin.
Tai sitten kamat on pakattuna pihalla. Joka tapauksessa nalkutus loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Hassua yleensä kutsua vieraita, kun yksi Suomen MM-jääkiekkojoukkueen tärkein ottelu on menneillään.
Tämä iltapäivä on pyhitetty sille monessa kodissa. Jos vaimoa kiinnosta sitä katsoa, niin voi lähteä lenkille, tai katella sarjoja tai elokuvia netistä, tai leipoa tai mennä salille tai tehdä ihan vain mitä haluaa.
Nyt jos koskaan vaimo voi saada itselleen aivan omaa henkilökohtaista laatuaikaa.
Törkeää sulkea telkkari kesken jännittävän jääkiekko-ottelun.
Aivan sama, jos mies tulisi ja napsauttisi ruudun tai netin kiinni, kun vaimo kattelee omaa lempisarjaansa suoratoistosta, ja vaatisi vaimoa lähtemään vaikkapa autotalliin.
Ja en ole mies, olen nainen joka tämä kommentin kirjoitteli, jääkiekko-ottelua katsoen.
Eipä näytä lesbojen elo olla sen onnellisempaa kuin heteroparillakaan.
Aina se parisuhteen ämmä nalkuttaa. Lähtisin baariin dokaamaan perseet.
Lopetitko pelin katsomisen? USA muuten kavensi. Nyt 4-3.
Muuten kenenkään ei kannata kyllä kuunnella tuollaista naputusta.
Telkku auki ja akka kellariin tai pakastimeen.
Itä-Suomen yliopisto kertoo tulevasta Social Credit systeemistä:
17min kohdassa puhutaan Kiinasta, datasta ja tekoälystä ja kohdassa 20.35 kertoo että viimeistään 2040 luvulla meillä on käytössä jonkinlainen social credit systeemi kaikissa länsimaissa..
Kohdassa 21min koronapassista, päästöistä ja palkkiojärjestelmästä, sekä sähköisestä kaupankäynnistä, jotka ovat social credit ainesta.
Anna mököttää. Yhteinen koti.
Ja saipahan vaimo ainakin syyttää sinua vieraille oikein sydämensä kyllyydestä.
Antaa vaimon mököttää. Ei kutsuta vieraita , ellei se molemmille sovi . Eikä ainakaan mies siivoa,kun on jännä pel i meneillään - tätä mieltä on rouva täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko ne vieraat jo aiemmin luvattu ja sitten jälkikäteen Ap on yrittänyt perua? Se ei kyllä käy, Ap voi itse lähteä muualle jos ei sovittujen vieraiden tulo kiinnosta.
Ei ole sovittu, vaimo sanoi aikaisemmin viikolla että on kutsunut ystäviään ja minä sanoin että tänä viikonloppuna ei sovi, minulla rankka työviikko takana ja haluan olla vain kotona.
Ei siis myöskään kiinosta lähteä baariin, vaimo sensijaan voisi sinne lähteä ystäviensä kanssa mutta ei. Nyt sitten mököttää tuolla.
Ap
Lusikat jakoon vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niska-perseottella akka pihalle mököttämään ja naputtamaan keskenään.
Hassua yleensä kutsua vieraita, kun yksi Suomen MM-jääkiekkojoukkueen tärkein ottelu on menneillään.
Tämä iltapäivä on pyhitetty sille monessa kodissa. Jos vaimoa kiinnosta sitä katsoa, niin voi lähteä lenkille, tai katella sarjoja tai elokuvia netistä, tai leipoa tai mennä salille tai tehdä ihan vain mitä haluaa.
Nyt jos koskaan vaimo voi saada itselleen aivan omaa henkilökohtaista laatuaikaa.
Törkeää sulkea telkkari kesken jännittävän jääkiekko-ottelun.
Aivan sama, jos mies tulisi ja napsauttisi ruudun tai netin kiinni, kun vaimo kattelee omaa lempisarjaansa suoratoistosta, ja vaatisi vaimoa lähtemään vaikkapa autotalliin.
Ja en ole mies, olen nainen joka tämä kommentin kirjoitteli, jääkiekko-ottelua katsoen.