Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeesti toi Smegin vedenkeitin hintansa väärti?

shck`r
28.05.2022 |

Mua ei siis haittaa maksaa kunnon laadusta vähän extraa mut siis 170 vedenkeittimestä tuntuu kyl isolta tällee äkkiseltään ajateltuna. Tekniikkakin vedenkeittimessä niin yksinkertanen et kuinika usein jotain 30 laitettakaa joutuu laittamaan sit takuuseen?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadusta vedenkeittimen kohdalla... Vedenkeitin on yksinkertaisin mahdollinen laite. Siihen ei nyt laatua saa vaikka yrittäisi....

Vierailija
2/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Smegin vedenkeitin, ollut kolmisen vuotta. Ihan samalla tavalla se veden kuumentaa kuin aiempi 30 euron halpahallikeitinkin, joka minulla oli ollut varmaan 20 vuotta. Smegissä maksaa vaan se ulkonäkö, laadussa tuskin on eroa halpiskeittimiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Smegin kahvinkeitin ja leivänpaahdin. Ostin ne puhtaasti ulkonäön vuoksi, mutta on ne myös olleet ihan laadukkaat koneet.

Vierailija
4/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut käytössä nyt 2 vuotta. Harmittaa, kun en liikkeessä testannut kunnolla ja nyt käytössä huomannut, että ripa on huonosti suunniteltu. Ei saa kunnon otetta.

Vierailija
5/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljon smegin koneita.

Varmasti veden keittää, leivät paahtaa, maidon viilentää muutkin koneet mutta onhan se kiva kun kaikki koneet ovat samaa designia.

Hinnan puolesta mulle ihan sama maksaako joku rämpytin satasen vai kaksi.

Vierailija
6/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Smegin vedenkeitin. Mulle on tärkeää, että kodinkoneet ovat painavia eivätkä muovisen tuntuisia, ja sen vaatimuksen se kyllä täyttää.

Kannen avausnappi jumittaa, alkoi tehdä sitä pian takuuajan umpeuduttua, mutta kyllä se nyrkkiä tottelee. Käytän tätä varmaan loppuikäni, jos nappi ei kokonaan mene rikki, mutta en suosittelisi toisille. Samalla rahalla saa varmasti parempaakin.

Vierailija
7/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat 10e vedenkeittimestä ja loput brändistä sekä disainista.

Valitettavasti edes kallis ja tunnettu brändi ei takaa sitä että vedenkeitin kestäisi pidempään kuin parinkympin halpahallilaite. Meillä viisihenkinen perhe käyttää vedenkeitintä jatkuvasti T-veteen sekä ruuanlaittoon ja 2000-luvulla on mossahtanut peräkkäin kolme kallista design-keitintä.

Kallein näistä eli rosterinen Russell Hobbs oli ergonomialtaan aivan perseestä. Koko perhe poltti sormensa rosteriseen pintaan joka kuumeni veden mukana ja kahva oli niin leveä ja kaukana rungosta että painopiste teki kaatamisen aivan hasardihommaksi.

Yksi asia jota todella kannattaa katsoa on keittimen teho jos keittiössä on 16A sulake. 3000W keitin (kuten Russel Hobbs ja nykyinen MWF) keittää veden melkein kolme kerta nopeammin kuin se halpahallin ämpärimuovinen 1200W laite. Puolen litran minimimäärä kiehuu jo siinä vaiheessa kun olet saanut mukin ja teepussin valmiiksi.

Vierailija
8/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 euron kierrätyskattila vedenkeittimenä. Hyvin toimii ja mahtuu helposti astiakaappiin, kun ei ole käytössä.

Vierailija
9/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Smegin vedenkeitin. Mulle on tärkeää, että kodinkoneet ovat painavia eivätkä muovisen tuntuisia, ja sen vaatimuksen se kyllä täyttää.

Kannen avausnappi jumittaa, alkoi tehdä sitä pian takuuajan umpeuduttua, mutta kyllä se nyrkkiä tottelee. Käytän tätä varmaan loppuikäni, jos nappi ei kokonaan mene rikki, mutta en suosittelisi toisille. Samalla rahalla saa varmasti parempaakin.

Ja tiedätkö miten "parhaillaan" tämä saadaan aikaiseksi? Kyllä, Laittamalla sisälle täysin tarpeeton metallimötkäle, jolla ei ole mitään merkitystä laitteen toiminnan tai käytön kannalta.

Vierailija
10/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on tämä keitin ja kun käytin sitä hänen luonansa, huomasin että sen muovit ovat alkaneet murenemaan ikävästi kannen alta... Kyseinen keitin ei tietääkseni ole kuin max 5v vanha eikä edes kovin usein käytössä. 

Vierailija
11/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smegilla tulee tosi hyvää kuumaa vettä. Siihen ei halpispannut pysty.

Vierailija
12/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavaan hintaan ostin kunnollisen goose neck- vedenkeittimen pour over- kahvia varten, jolla saa lämpötilaa säädettyä asteen tarkkuudella. Smegin keittimessä kaatonokka on ihan tavallinen ja säätöasteikkokin on muistaakseni 10 asteen välein. Ei siis mielestäni hintansa väärti siihen nähden, mitä samalla rahalla voi saada

Vierailija
13/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smegin keittimet ovat rumia. Vedet saa kyllä keitettyä näteillä halpislaitteillakin. 

Vierailija
14/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on hyvä vedensuodatinkannu?

Vierailija
15/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon hintaan pitäisi pystyä säätämään lämpötilaa, johon vesi lämmitetään. Meillä on Boschin vedenkeitin termostaatilla ja hinta oli 10 vuotta sitten 100.

Smegin leivänpaahdin löytyy taloudesta ja se paahtaa huomattavasti tasaisemmin kuin edeltäjänsä.

Vierailija
16/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tiedätkö miten "parhaillaan" tämä saadaan aikaiseksi? Kyllä, Laittamalla sisälle täysin tarpeeton metallimötkäle, jolla ei ole mitään merkitystä laitteen toiminnan tai käytön kannalta.

Vedenkeitin on kyllä yksi niistä laitteista joiden painoa ei ole mitään tarvetta lisätä enää entisestään. Kun kannussa on täysi 1,7 litraa kiehuvaa vettä niin se painaa jo itsessään vaarallisen paljon vähänkään hentoisemmassa kädessä. Yleensä se kahva on vielä viety turvallisen kauas kuumasta rungosta mikä tekee kaatamisesta entistäkin haastavampaa kun parin kilon mötikkä on kaukana tukipisteen etupuolella.

Jossain muovisessa kahvinkeittimessä on tietty todella ärsyttävää kun tippalukossa on niin tiukka jousi että kannua ei saa laitettua paikalleen ilman että työntelee koko laitetta ympäri pöytää. Näissä se teräksestä prässätty lätty pohjassa on ihan tarpeellinen.

Vierailija
17/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun keittimessäni se metallimötkäle on sattumalta kuppimainen ja sen sisään kaadetaan vettä. Näkisin että sillä jotain virkaa on. T. Se jota lainasit.

Vierailija
18/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii yhtä hyvin kuin puolet halvempikin - eli kuten kaikki pienkodinkoneet, jotka eivät ole sitä halvinta 20 luokkaa.

Smegin tuotteissa maksaa ulkonäkö ja värivaihtoehdot.

Vierailija
19/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon hintaan pitäisi pystyä säätämään lämpötilaa, johon vesi lämmitetään. Meillä on Boschin vedenkeitin termostaatilla ja hinta oli 10 vuotta sitten 100.

Vedenkeittimen lämpötila-asetus oikein tikitaalinäytöllä on ostohetkellä yksi niistä ehdottoman välttämättömistä ominaisuuksista joiden saamisesta maksetaan tuplahinta.

Todellisuudessa sitä käytetään kerran jonka jälkeen laitteella keitetään vettä kuten muillakin.

Kaikissa vedenkeittimissä muuten ON termostaatti. Ei se virta itsestään katkea kun vesi kiehuu. 

Vierailija
20/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"disain", "tikitaali" ... jos olisin moderaattori niin poistaisin koko ketjun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi