~ ~ LOKAMASUJEN perjantai 13.pv ~ ~
Kommentit (60)
Täällä on tosiaan ollut vilkas yö. Kohta kuullaan taas vauvauutisia. Itsellä tänään on täynnä 40+0. Illalla ja yöllä ei sitten mitään tapahtunut huolimatta pitkistä kävelylenkeistä ja saunomisesta. Harjoitussuppareita kyllä tulee tasaiseen tahtiin, toivottavasti kypsyttävät sen verran, että pääsisi pian tositoimiin. Positiivista on, että tuli nukuttua viime yönä kunnolla, en herännyt kuin kerran vessareissulle.
Ei enempää tällä kertaa, täytyy lähteä kuopuksen kanssa puistoon. Taitaa olla ulkona aika pirteä syysilma.
Suppareita kaikille ja hyvää alkavaa viikonloppua!
Iris73 40+0
Täällähän on taas synnyttämään lähtijöitä. Mä näköjään oon luovuttanut teille kaikki mun kipeät supparit. :D
Tämä on ihmeellistä, mutta mulla on loppuneet supparit melkein kokonaan. Supisteluja on ollut jo ainakin 2 kuukautta joka päivä monta kymmentä. Öisinkin supistukset ovat valvottaneet jo useamman viikon. Nyt yhtäkkiä toissapäivänä SUPISTUKSET KATOSIVAT! 2 yötä olen nyt nukkunut ihan sikeästi enkä ole tuntenut yhtään supista. Eilen illalla sentään pari pikku kovettumista tuli, mutta ei todellakaan mitään sitä luokkaa mitä on jo viikkoja ollut. Muut vihlomiset ja liitoskivut sentään ovat jäljellä, muutenhan tässä ei tuntis olevan raskaana ollenkaan. :) Just kun ajattelin toissapäivänä että voisin lahjoittaa nämä supparit muille, kun kuitenkaan meidän vauva ei tunnu niillä syntyvän. Mieluummin olen ilman turhia supistuksia siihen asti, kun synnytys oikeasti alkaa. Sanokaa joku, että tämä olis TYYNTÄ MYRSKYN EDELLÄ! :D
Eilen mulla oli henkisesti raskas päivä. Neuvolassa aamulla jotenkin alkoi itketttää kaikki kivut ja supistukset mitä olen joutunut kuukausia kestämään ja todennäköisesti joudun vielä 2-3 viikkoa jaksamaan. Sitten kun sieltä pääsin, niin itkusta ei tullutkaan loppua. Vielä klo 17, kun mies tuli kotiin, niin itkin ja koko päivän melkein makasin sängyssä. Teki mieli vaan nukkua ja kyyneleet valui. Varmaankin tämä oli jotain hormoonimyrskyä. Onneksi äiti oli täällä ja hoiti lapset.
Tänään on tuntunut paljon paremmalta. :D
Äiti tosiaan lähtee tänä iltana, joten " helppo" hoitaja poistuu. Täytyy sitten päivä kerrallaan katsoa, että kenelle soittaa, jos/kun lähtö tulee. Vähän on ollut puhetta anopin kanssa, että tulisiko se meille ens viikon loppupuolella, jos vauva ei ole syntynyt. Kyytikin olisi jo tiedossa, joten hyvältä näyttää.
Tänään vois vähän yrittää käydä ulkona, kun eilinen meni niin masiksessa. Illalla olis veljen vaimon synttärit. Siellähän taas sais yhden illan kulumaan.
Toivotan kaikille jaksamista ja tsemppiä synnyttämään lähteville!
Pixelina rv 39+3
Meillä on matkaa synnärille jotain 50 minuuttia. Mua jännittää kyllä se, että jos synnytys käynnistyis päivällä, niin miehellä menis julkisilla 1-2 tuntia kotiin töistä ja sitten vielä synnärille tuo 50 min. Jostain pitäis sitten vielä hoitajakin järjestää. Kaiken lisäksi en todellakaan viitsi soittaa miestä turhaan kotiin vaan mun täytyy olla ihan varma, että synnytys on varmasti käynnissä. Toivottavasti ei tule mitään pikasynnytystä. :D
Mun sisko oli nähnyt unta, että meillä oli jotkut sukujuhlat ja mulla oli yhtäkkiä tullut lapsivedet ja samantien vauva oli alkanut syntymään. Kaikki oli vaan huutaneet ja kiljuneet eikä kukaan ollut tajunnut soittaa ambulansssia. Hui kamalaa!!
Onpas täällä ollut virkeää porukkaa aamuyöstä/aamusta! Itse heräsin puoli 5 aikaan vessaan ja valvoin siinä sitten ihan pirteänä ainakin tunnin verran. Lopun yön näin unia vauvasta ja aamulla oli sellainen ihana " haluu vauvan nyt heti!" -olo:) Voi kunpa pian alkaisi tapahtua!
Aika monella näyttäisi tosiaan olevan h-hetki käsillä tänään. Varmaankin voidaan saada tänään myöskin jo uusia vauvauutisia alkuviikosta synnyttäneiltä...
G: Kävellen sairaalaan on tasan 1 km, autolla 1,8 km kun joutuu hieman kiertämään. Ei siis hätää, vaikka tulis äkkilähtö ollessani päivällä yksin kotona. Päiväkävelyreittikin kulkee ihan sairaalan lähellä, joten siinäkin mielessä on aika turvallinen olo että voi tarvittaessa vaikka kävellä suoraan synnärille (;
Tänään perinteisesti perjantasiivous edessä. Näin sitä on ehtinyt kuukaudessa kehittämään itselleen jo jos jonkinlaisia rutiineja, joita työssä käydessä ei ole ollut. On kivaa sitten kun on viikonloppuna paikat järjestyksessä ja nurkat luututtu. Nyt hommiin!!
Bluewish 39+2
Kylläpä tosiaan on yöllä vilskettä pitänyt ja varmaan jo aikamonta lokakuista on taas nähnyt päivänvalon! Ihanaa!!
Itse taas väsynyt huonosti nukutun yön takia. Heräsin kahden jälkeen yöllä vessaan ja sen jälkeen ei uni tullutkaan silmään kuin vasta viiden jälkeen, kun sain kuopuksen kainaloon. Mietiskelin taas tuota meidän esikoisen koulukiusaamis-piinaa ja että millä sen saisi nyt vihdoin loppumaan kokonaan! Ensi viikko olisi vielä koulua ja sitten onneksi viikon syysloma, niin saapi etäisyyttä kiusaajiin edes viikoksi raukka.
Tänään pitäisi pakkailla ja lähteä viikonlopuksi 200km päähän mummolaan ja huomenna ilisi yhdet hautajaiset vielä vähän etempänä siitä. Hiukan hirvittää lähteä, kun on kuitenkin näitä kolotuksia ja supistuksia ollut. Täytyy ottaa sairaalakassi mukaan, niin pääseehän sitä sielläkin synnyttämään, jos tarve vaatii. Harmittaa, kun tämän viikkoa olisi ollut hoitajakin valmiina lapsille, jos olisi vauva suostunut syntymään, mutta ensi viikko on taas epävarmaa sen suhteen! No, ehkä asiat taas jotenkin järjestyy. Mä kans olen jotenkin luovuttanut jo koko synnytyksen odottamisen, kun ei supisteluista huolimatta mitään tapahdu. Nyt tosin on muutama päivä supistellutkin tavallista vähemmän.
Eilen käytiin katsomassa kavereiden viikon vanhaa poikavauvaa ja kylläpä osasi olla suloinen ja pieni!! Painoi syntyessään vain 3kg.
Mut nyt meen pakkailemaan ja pääsen lueskelemaan juttuja vasta taas sunnuntaina kun palaillaan. Silloin on varmaan ilmaantunut jo useampikin vauva ja moni lähtenyt synyttämään. Toivotankin nyt onnellisia synnytyskokemuksia kaikille viikonloppuna jakaantumaan lähteville!! Ja mukavaa viikonloppua kaikille!!
neljäs 38+6
Meiltä ajelee synnärille noin 45minuuttia. Eli aika pitkä matka, mut ainakin viimeksi kerkesin hyvin ja olin salissakin vielä pari tuntia! =)
neljäs taas
On jotenkin sellanen laiskotuspäivä tai väsymyspäivä. Odotan vaan että kello tulisi 11:30 että voisin laittaa esikoiselle ruoan ja panna hänet nukkumaan. Missään pihallakaan en ole jaksanut hänen kanssa käydä, se aina sitten kismittää kun ei itsestään sen verran saa irti... Tuo perässä vaeltaminen ja kykkiminen alkaa vaan olla jo sen verran epämukavaa touhua että keksii kaikenlaisia tekosyitä.
Piti vaan tulla valittamaan kun ottaa niin samperisti aivoon se kun ei oikein huvita tehdä mitään. ÄH! Tällasina hetkinä sitä vauvaa alkaa jo oikeasti odottaa tulevaksi.
Coe
Ihan ekaks, onko mulla muistissa jotain pahasti vialla, vai eikö Nazu oo jo synnyttäny? Kun fiikuna mainitsi tosta Nazun yliaikaiskontrollista... Korjatkaa heti joka on asiasta varma :) Ei tässä enää pysy mukana ku nuita vauvoja pukkaa harva se päivä ;)
Oi vitsi, en oota niitä suppareita ollenkaa, tuntu karmeelta ku Jeni ja muut kävi tossa kommentoimassa miten KIPEITÄ ne on! Mutta vauvan haluaisin silti tässä 2vko sisään syntyvän :) Ristiriitasta, eikö?
Mutta tsemiä kaikille synnyttämään lähteneille ja kotona kärvisteleville!!!!
Itellä inha yö takana. Leukoja särki taas niin rutosti ja ei tuntunu mitään asentoa löytyvän. Esikko heräili miljoona kertaa ja ite sai juosta vessassa sen toisen miljoonan verran. Että hohhoijaa..on taas niin pirteä olo :/
Tänään ois siivouspäivä kun eilinen meni vähän unessa enkä jaksanu juuri mitään tehä. Jos alottas ihan nuista kaapeista...ne jää muuten tänä vuonna pesemättä, koska tuskin jaksasin joulun alla niitä ruveta siivoilemaan.Joten siihen on ryhdyttävä nyt ku vielä voi!
Tai kohta kasvaa matoja jokaisen pussin kyljessä...yäk!
Tätä päivää oon oottanu- että tyttö saa tarpeeks puurosta. Voi jyhnä! Mitä te annatte nuille reilun vuosikkaille aamu/iltapalaksi, jos ne ei syö puuroa?? Tyttö on parin pvä ajan yökkiny puuroa ja tänään suorastaan oksensi lopussa ulos ne...eli pitäs jotain muuta keksiä ainaki väliaikasesti tilalle.
Mutta pitää lähtä tuo miehinen puolisko kiskomaan ylös sängystä, kun kauppaanki olis ehittävä ennen ruuhkia. Ja yksin en enää kauppaan lähe, tuntuu niin ilkeeltä kantaa niitä painavia kasseja!
Jääsydän rv 37+3
Meillä matkaa vaan sellaset 6km, että ei tästä mee ku reilu 5min ku on perillä. Aika turvallinen olo sen suhteen.
MUTTA- eilen illalla meni taas tunti jos toinenki, ku mietin että miten tehdään, jos vauva päättää syntyä ennen sitä kotoväen syyslomaa, jolloin ainoastaan on hoitaja esikoiselle tiedossa! Masentavaa tää:( Viikkoja jo nuin paljo, ja hoitajasta ei mitään tietoa...byääh!
lueskelin noita suppareita, joita tuntuu olevan jo lähes kaikilla, vaan eipä täällä :(
Hyvin nukuttu yö takana.
Mutta aamulla kun heräs, niin oli nenä ihan tukossa, eli flunssa senkun pahenee... poskiontelotulehdukselta vaikuttaa, niinkun joka flunssan aikana, kökkelö olo.
G: Synnärille matkaa 27 kilsaa, menee noin 25-30 min.
Vaikkei ton pidempi niin silti jänskättää ehtiikö ajoissa,
mua kun siellä neuvolassa ja äippäpolilla peloteltu nopeasta synnytyksestä.
Voi että,
mitenhän monta lokanyyttiä sieltä tänään syntyy, aika kuhina kun tuntuu olevan.
Tsemiä kaikille synnytykseen lähteneille ja lähteville!!!
Zimppu 39+3 (tuntuu että kokoajan on nää samat päivät??!?)
neuvolassa kävin aamulla ja kaikki oli ok. Th totesi, että " nähdään siten seuraavan kerran kun vauva on syntynyt" : / vauva oli todella alhaalla lantiossa. Lima klönttejä tulee edelleen *yöks* eli jotain tosiaankin tapahtuu. Supistukset on ihan normaaleja eli ei mitään kipakoita. Mutta odotellaan... Ilmoittelen sitten tuleeko lähtö vai roikunko täällä vielä viikonpäästäkin (mikä on hyvinkin mahdollista) :DDD Soitin kuitenkin tänään varmuuden vuoksi " tukijoukoille" että varautuu lapsenvahti vuoroon lähiaikoina.
G: Meiltä on sairaalaan n.8km eli suht lähellä - ajoaika riippuu vuorokauden ajasta/liikennevaloista.
Mutta nyt vaipan vaihtoon. Poika tuossa kävi ilmoittamassa että " kakka" ja sen kyllä tosiaankin haistoi : /
ART 40+5
Niin se vaan meidän joukko vähenee ja vähenee ja päästään pikkuhiljaa tuonne vauva-puolelle. Viime yönä ja tänään on moni päässyt / pääsee matkaan! Olispa hienoa, jos Je_Ni:llä olisi käynnistynyt synnytys kuitenkin itsestään, miltä VAHVASTI kuulosti nuo öiset tuntemukset! Tuun sitt kertomaan heti, kun kuulen ett vauva on syntynyt!
Täällä tosissaan myös yksi, joka vielä hyvävointisena nettiin kirjoittelee! Tänään mulla on kyllä aika ikävä olo...:( Nimittäin flunssaa pukkaa päälle pahemman kerran - nenä vuotaa ja kurkku on karhea ja kutiava. Join juuri kuumaa mehua ja söin muutaman kurkkupastillin. Hieman auttoi. Onneksi kuumetta ei vielä ollut, tai ainakin eilen illalla kun mittasin, niin oli vain 36,7. TOIVOTAAN ett tää menis alkais menemään ohi tämän päivän nuhaisuuden jälkeen. Huomenna nimittäin olisi mumma tulossa kylään tuolta vähän kauempaa (käynyt viimeksi pari vuotta sitten) + vanhempani ja veljeni tyttöystävän kanssa. Tänään täytyisi siis jaksaa vielä leipoa yms. Onneksi talo suht siisti, joten riittää, kun huomenna aamulla sitt vielä hieman imuroi ja pikaisesti luuttaa lattioita. Tai no, jotakin pientä järjestettävää olisi, mutta eikös tässä tän päivän aikana vielä ehdi ja jaksa jotakin puuhastellakin.
Mulla oli eilen illalla ja yölläkin ehkä enemmän sellaisia alavatsaoireita, pientä jomotusta ja luulisin että jonkin verran sellaisia kivuttomia suppareita. Viime päivinä vauva / kypsyminen saanut aikaan enenemässä määrin sellaisia vihlaisuja tuolla kohdunsuun tuntumassa. Aika ikävä oloisia. Ihan kuin vauva kädellä työntäisi sinne :)
Kun vaan tästä flunssasta selviän, niin sitt alan kyllä siivoamaan ja ulkoilemaan oikein reippaasti enemmän! Jos vaikka alkaisi sitt niitä kunnollisia supistuksiakin pikkuhiljaa tulemaan ja kypsyttämään paikkoja enemmän. Kyllä se vauva saisi tässä viikon-kahden sisällä syntyä!
Rupesi tosissaan eilen hermostuttamaan tuo reiden lyhyys (reilu puoltoista viikkoa jäljessä, mitta nyt 6,84 cm), kun muut mitat LA:n mukaisia tai itse asiassa hieman edellä (pään ympärys taisi olla viikon edellä). Mutta toivotaan, että vaan " normaalia" vaihtelua eli meille vain tulossa suht lyhyt vauva - ei me isukin kanssakaan olla pitkiä (minä siis 163 cm ja mies 175 cm). Kiva olis silti vielä kuulla, jos muilla kokemuksia noista mitoista ja mitä ne ovat " tarkoittaneet" .
Mutta siis, olo hieman rauhallisempi mitä illalla. Kait tää kipeeksi tulo saa olon vielä herkemmäksi kaikelle :)
G: Niin tuosta matkasta vielä. Meillä on matkaa n. 50 kilsaa, jossa menee n. 40-45 min eli suht pitkä matka. Mutta kyllä kait ensi synnyttäjä ehtii hyvin tuon ajan istumaan autossa. Kovin pitkään en kyllä varmaan uskalla kotona odotella. Mutta kait tuo lähemmäs kaksi tuntia alle 10 min suppareita pitäisi malttaa...
G2: Olikos se niin, että ns. väärien supparien pitäisi mennä ohi, jos menee kuumaan suihkuun? Oliko muita keinoja?
Suppareita niitä toivoville ja hyvää vointia meille muille loppukuisille!!
T: Peggy-75 rv 37+3
Tulin tänne fiilistelemään parin viikon takaisia tunnelmia ja huomasin Peggyn huolen.
Meidän kakkosella laahasi reisiluun mitta koko ajan perässä liki 1,5 viikkoa ja minuakin se huolestutti pitkin raskautta. Vielä ihan viime metreillä ultrassa (olisiko viikkoja ollut 40+3) painoarvion tekeminen oli ultrauslaitteelle ylivoimainen juuri reisiluun mitan takia.
Kun tyttömme sitten syntyi rv 41+1, selvisi syykin mittaan. Hänellä oli kovin lyhyet reidet ja hurjan pitkät sääret. Niiden ero kyllä tasoittui pian, parin kuukauden päästä mitat olivat ihan sopusuhtaiset. Eli kyse ei ollut mistään vakavasta, hänen ruumiinrakenteensa vain oli sellainen.
Hurjasti tsemppiä kaikille lokamasuille loppuodotukseen, kyllä se palkinto on ihana :)
vanamo sekä pikkukolmonen, joka syntyi 01.10.2006
PEGGYLLE noista mitoista piti alkaa kirjoittamaan, kun eilen unohdin. Eli mun mielestä ei kannata murehtia, se on ihan normaalia että ne heittelee.
Ollaanhan me aikuisetki erimallisia; toisilla on lyhyet jalat ja pitkä selkä, toisilla isompi pää jne.
Meilläkin tuo vanhempi tyttö oli aina ultrassa " muotopuoli" , siis pää ja reisiluu meni vartaloa paljon (jopa yli 2 vkoa) jälessä. Eipä ihme, kun nytkin on pienipäinen ja ikäisekseen lyhyt sirppana :) Muutoinki meillä kaikilla kolmella on ollut pää suht pieni, kun taas tällä nykyisellä masuasukilla se tuntus olevan hieman muita mittoja isompi. Kääk, mitenhän se synnytys sitten menee :S
Muutenki aloin tänään miettimään, että tämä masumukelo kerkee kyllä kasvaa selvästi noita muita isommaksi, jos menee tosiaan laskettuun aikaan tai ylikin. Nimittäin on jo nyt arvion mukaan saman kokoinen kuin kuopus oli syntyessään (ja hän siis tähänastisista isoin). No, kyse on kuitenki pienistä eroista, ehkä max 300-500g mutta siltikin hieman arveluttaa, kun tuo kuopuskin jäi aikanaan hartioista kiinni ponnistusvaiheessa... Noh, alta nelikiloinen pitäs nytkin jokatapauksessa tulla ja se on laitettu mulle lantion rajaksi.
Nyt kuopus päiväunille ja isommalle tytölle Titinalle näkymään, kun on koko aamun sitä kärttäny.
jääsydämelle vaan piti laittaa vielä että juu kyllähän se nazu taisi oman nyyttinsä jo saada pari viikkoa sitten;) pistetään raskauden piikkiin...! siis oli tarkoitus hexulle laittaa tsempityksiä..meneeköhän vieläkään oikein...?! ;)
phih.
käytiin pojan kanssa kävelyllä ja kaupassa ja ei mitään supistusta saanut sillä aikaiseksi, kipuja vaan.
ostettiin uunituore ruislimppu ja nami, meni melkein puolikas heti välipalaksi!!! :P
ruokahalua tämä synnytyksen tuskainen odottelu ei ole ainakaan vienyt!!
tänään onkin karkkipäivä ja oottelen että saan pojan läaittaa päikkäreille ja hommat tehtyä ja hetkeksi istahtaa sohvalle ja nostaa jalat ylös ja nauttia kulhollisen jäätelöä!! hihii ja sitten ihmetellään mistä se kaikki paino oikein tulee?!!
no joo..mutta takaisin touhuihin!
fii ja mytty
" Tilastojen valossa synnytys käynnistyy yleensä 5 päivän sisään limatulpan irtoamisesta. Jos tulpassa on veriviiruja synnytys käynnistyy yleensä 48h sisään.
Kannattaa kuitenkin aina muistaa, että ne tilastot eivät päde yksilötasolla eli niiden avulla ei voida ennustaa miten juuri sinun kohdallasi käy. "
Tähän asti ainakin on vielä ihan toiminut mulla tää jalat ristissä-tekniikka... Siis tämän päivän osalta ;)!
art: olit tosta limatulpasta bongannut ihan mielenkiintosen jutun! Mulla on molemmista tullut tulppaa saman päivän aamuna, kun ovat sitten syntyneetkin. Jotenkin olettaisin nytkin tositoiminnan alkavan samalla tavalla, mutta mistäs sen ikinä tietää.
Olitkos sinäkin muuten Taysiin suuntaamassa nyytin hakuun?
Mistä päästäänkin tuohon galluppiin: meiltä on varmaankin n. 10-15 kilometrin matka synnärille, pitäisi sujua vartissa paikalle, mutta jos sattuu olemaan juuri iltapäivän ruuhka...
Moni olikin tänään suunnannut nyytin hakuun! Jotain taikaa tässä perjantai 13:sta täytyy siis olla... ;)!
Mukavaa viikonloppua kaikille lokamasukkaille ja -masukeille!
himppu rv 39+6
Kovasti olen odotellut että suolikin alkaisi toimimaan, niin olisi muitakin merkkejä kuin tuo lima : / Mutta aika hiljaista on ~ ~ ~
ART 40+5
Kävin aamulla neuvolassa ja totesivat että laskenut on mutta pää ei ole kiinnittynyt ( yhdelläkään edellisistä ei ole pää ollut kiinnitynyt vielä synnytyssalissakaan, eli en tuota ihmettä kauheasti odota ). Verenpaine nousussa ei kuiteskaan huolestuttavasti, turvotusta hieman, painookin oli tullut 1,5 kg kahdessa viikossa, joten korjas mun tähän asti hyvänä pysynyttä painoa :). Sydänäänet oikeen terhakat ja innostu oikein yrittäessään taas pakoon kuuntelua.
Totesin terkalle että toivottavasti me ei nähdä ennen kuin nyytin kanssa, viikonpäästä maanantaina kun mennään katseleen sairaalaan käynnistelläänkö vauvan koon takia. Ainaskin itsestä tuntuu että tää vois tulla itsestäänkin maailmaan, pitkään ylhäällä olon jälkeen tuntuu kohdunsuulla mukavasti painetta... Uusi kokemus tälle synnyttäjälle, toivottavasti synnytys ei silti ole hirvittävästi edellisiä nopeampi...
Galluppiin vastaus: matkalaitokselle vie noin 30- 40 min, mutta ruuhka-aikaan tunnin.
OHHOH olipas täällä intouduttu synnyttämään :) Niinhän sen täytyy mennä että tää perjantai 13:s on se kaikkein suosituin päivä... :) Onkohan sairaalat jo aivan täysiä? TSEMPPIÄ kaikille lähteneille, vaikka tuskinpa ootte enää tätä lukemassa!
Tuosta JE_NI:n kirjoittelusta mua alkoi kauhistuttaa, että synnytyshän voi käynnistyä ihan yllättäen ja se on menoa sitten! Jotenkin nyt tuntuu siltä että se ei käynnisty koskaan, kun on ollut tätä supistelua vaikka kuinka ja pitkään. En ole kovin realistisesti ajatellut että se missään vaiheessa käynnistyisi... mutta eihän luontoa voi oikein estää kun sitten niin käy. Toivonpa vaan, että tämä ennakkosupistelu olis edes avannut paikkoja (MIANNI, älä sano mitään!).
(.) - Hiipuivat supparit kuten taaskin arvelin. Kovaa menkkamaista särkyä vaan oli yöllä. Näin tosin unta, jossa tunnustelin itse kohdunsuuta ja se oli yli 2 cm auki... hehheh. Vauva muljasi illalla ja yöllä jotenkin tosi ihmeellisesti, toisella puolella mahaa tuntuu nyt kova pahkura, en tiedä onko jotenkin ihmeellisesti " poikittain" niin että se olisi peppu.
Ärsyttääkö muuten ketään muuta se että täytyy PITÄÄ LAPSENVAHTIA PASSISSA? Siis eihän nyt kukaan tekemättömänä meidän takia istu, mutta mua ärsyttää kun jo 2 vko kohta täytynyt pitää meidän äitiä lähtövalmiina, kun ei yhtään tiedä milloin pitää lähteä. Ja voi hyvin mennäkin vielä kolme viikkoa! Minä kun oon vielä sellanen huolehtija, että en voi yhtään ottaa rennosti jos ei sitä lapsenvahtivarmuutta ole.
SYNNÄRIMATKASTA: Meillä on ajomatkaa sellaiset 15 min, olisko jotain vajaa 10 km. Aika viimeseen asti saa siis halutessaan odotella.
Nyt taidan ruveta tekemään töitä, niitä ei-pakollisia. Sit se vessan siivous, ja kaupassakin pitäisi käydä kun kissanruoka loppui illalla ja kaksi kissaa ovat ihan paineessa, kärttävät vaan kupilla koko ajan. 1v7kk katsoo Teletappia, halusi taas itse katsoa sitä - tulee antamaan kaukosäätimen ja sanoo " pikaa, pikaa" . En tiedä mitä tuo " pika" on mutta Teletappia sillä tarkotetaan :)
Hyvää ONNENPÄIVÄÄ kaikille!
Coe rv 38+5