Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~ ~ LOKAMASUJEN perjantai 13.pv ~ ~

13.10.2006 |

tämäkin päivä alkuun...

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko aloittaa tämä päivä kun ei taida uni tulla (harvinaista minulle). Alko niin älyttömästi jännittämään se limatulpan irtoaminen : / (mikä muhun on mennyt - en tunnista omaa järkevää itseäni...) Kämpänkin raivasin tuossa ihan viuh-vaan vaikka koko ilta on laiskottanut ihan sikana.

Joo mutta tässä nyt avaus tälle perjantaille ja enköhän minäkin palaa taas aamulla palsailemaan ; ) Neivola on muuten aamulla klo 9

art rv 40+5

Vierailija
2/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu artin kanssa, limatulppa (ainakin osa?) tuli myös mulla ja jotenki sellanen jänskä olo:) Nla myös huomenna klo 13. Mutta kyllä tuo mönkiä sais jo syntyä, hitsi vieköön..

Saara rv 41+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei jännitä lähestyvä synnytys, kun ei paljon ole merkkejä sen lähestymisestä... Oksitosiinihormooni kait hereillä pitääpi. Kuulun myös siihen ilmeisesti vähemmistöön, kenen olo on hyvä, ei ole oikein kehdannut kirjoitella senkään takia. Ei ihmeempiä kolotuksia, nukkumaankin pystyn suht normaalisti, aina välillä vaan näitä unettomuus öitä. Mutta eipä tosiaankaan ole merkkejä lähestyvästä synnytyksestäkään, ei limatulppaa, muutamia " rupusuppareita" Miannia lainatakseni. Kohdunsuullakin tuntuu melko vähän mitään kipuilua.Vauva ei ole kiinnittynyt ja sitä rataa. Ja minullakin esikoinen syntyi rv 38+6, mutta nyt mennään rv 39+4, eikä kakkosta huvita tulla vielä ulos. Esikoisen synnytys oli salamasynnytys ja nyt alan olla varma, että kakkosta varmaan punnataankin pitkään ja hartaasti, kun kaikki ovat varoitelleet, että tulisi maailmaan vielä vauhdikkaammin.

Mieskin on ollut todella huomaavainen. Häntä jännittää melkein enemmän, kuin minua: ). Jännittää on ehkä väärä sana, ennemminkin on innostunut. Minua jännittää, niinpäin. Ja pelottaa kyllä enemmän, mitä ensimmäisellä kerralla.

Vähän olen jo valmistautunut henkisesti, että kotvan vielä saa odottaa synnytystä. Meidän neuvolassa/äippäpolilla mon käytäntö, että yliaikaiskontrolli on 10 päivää lasketusta ajasta. Sitä en huomannut kysyä, että alkavatko sitten automaattisesti melko pian käynnistelemään, vai odotellaanko vielä, koska yliakainenhan on vasta sen rv 42 jälkeen. Toivon tottakai, että käynnistyisi ennen tuota ihan itsellään.

Paljon onnea kaikille vauvan jo saaneille ja kovasti voimia ja jaksamista niille, jotka ovat juuri nyt/tänään sairaalassa toimissa!

K&pikku-pippuri rv 39+4

Vierailija
4/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuolta 00:40 saakka kellottanut supistuksia, jotka ovat tulleet 4-10 minuutin välein ja kipu voimistuu jokasen supistuksen myötä.....Selkä tosin on tulessa väliajatkin. Kestoltaan nuo eivät ole kuin noin 40-45 sekuntia.

Saas nähdä tarviiko tässä lähteä vielä yön aikana?! AUUU....(supistus)

Edelliseen oli nyt väliä 5 minuuttia ja tää kesti 45 sekkaa.....

Sitä rusehtavaa vuotoa on pari kertaa tullut, mutta oikeastaan hyvin vähän eikä siinä ole mitään " limaa" (yök) mukana.

Suoli on tyhjentynyt tässä parin tunnin aikana nyt 3 kertaa.

Nää supparit alkoi siis jo tuolla noin klo 17, mutta eivät oo oikein säännöllisiä olleet ennen....AUUUU...(supistus) väliä edelliseen 4 minuuttia.

Nyt supparin aikana ei kyllä kovasti tee mieli kirjottaa tai tehdä mitään muutakaan. Tuntuu, että nyttenki se jäi osittain " päälle" ja vauva vielä muljaa siihen päälle niin on aika ankeen tuntusta.

Näitä voi MUN mielestäni jo luokitella KIPEIKSI, mutta jännityksellä odotan MITEN kipeiksi muuttuvat. Ennen en isäntää herätä, kun olo todella käy sietämättömäksi. Meiltä ajaa 30 minsaa synnärille.

On tää jännää!!!!! Jo on ihme ellei nää mitään tee kohdunsuulle......

Pitäkääs peukkuja.....AUU.....ja taas.....ai saakeli :O Väliä 4 min.

Nyt oikeesti on vasta sellanen olo, että vauva voi jopa syntyäkin tänään eli 13. pv ja perjantaina....:)

Peggy-75 tulee ilmottelemaan sitten, kun on pikku-herra maailmassa!

Voikaa hyvin ja tulkaa perässä kaikki!!!

T: Je_Ni 41+5....ja toivon mukaan pian 0+0 :)

Vierailija
5/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kipukynnys korkealla...Kohta tarvii oikeesti ruveta suunnittelmaan lähtöä!!!

APUA!! KIITOS vielä kaikille tsempeistä...Sitä tosiaan tarvitaan!!!

Vierailija
6/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tuossa tunti sitten supistukseen! Jotenki tuntu heti ensimmäisestä,että nää on nyt taas niitä.JÄNNITTÄÄ!!! Vielä ei niin älyttömästi oo voimaa,mutta ei näitten kans nukkua pysty.Väliä vielä 10 min. Vessassa käydessä tuli verta ja limaa. Toivottavasti nää nyt jatkuis eikä käynnistystä tarvittais.

JE_NI on tainnut jo mennä menojaan! ONNEA MATKAAN!

Lupaavalta kuulosti myös ARTILLA ja GURBIAISELLA.Toivotaan että synnytys ei olisi enää kaukana.

MIANNILLE kiitokset eilisestä käynnistys selvityksestä! Mutta toivottavasti niitä ei nyt sitten tarvittais :D

ARTILLE piti vielä sanoman,että aikaisemmat synnytykset on lähteneet itestään käyntiin.Esikoinen 41+0 ja kuopus 39+2.

KIITOKSET vielä kaikille tsempityksestä ja korvaamattomasta vertaistuesta! Matka on ollut pitkä ja ei aina niin helppo,mutta loppu häämöttää ja pieni nyytti toivottavasti tänään käsivarsilla.

Toivottavasti omat supistukset riittää...Nyt oli väli melkein 15 min.

Kattellaan kuinka käy!

Päivänsäde 40+5

Vierailija
7/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuin niin kuin väliaikatietoja pikaisesti kun ei muuta kerkiä ja on NIIIIIN kipeä olo,ei pysty oleen paikalla tms.Nyt on 3 tunnin ajan supistanu ja tämä tyttö lähtee kohta puolin synnärille..

Jemin rv 41+1 (toivottavasti tänään 0+0)

Vierailija
8/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta asti olen valvonu supistusten takia... Tulevat vaan vähän miten sattuu, välillä viiden, välillä 15 min, välein... Kivuliaita ovat mutta ei sietämättömiä. Alaselkää särkee koko ajan ja nukuttua ei saa silmäystäkään, sen verran kipeetä tekee. Vessassa oon rampannu koko yön, mitään limatulppaa tai veristä vuotoa en ole huomannu. Mullahan on ollu kipeitä suppareita jo parin viikon ajan mutta kyllä nää on pahimmat tähän mennessä, aiemmin oon sentään saanu nukutuks. Ja lisäksi on vielä tosi etova olo... Pahoin en ole aiemmin voinut koko raskauden aikana! Jospa se ois meilläkin tämä perjantai 13. päivä, kun vihdoin oma nyyttimme saadaan... Jännittää, mies lähti töihin ja lupas olla tavotettavissa koko päivän. Tsemppiä muillekin suppareiden kanssa taisteleville!

Vierailija
9/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...viikkojahan mulla oli 39+2...

Vierailija
10/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on taas ollut vilkas yö =)

Päivänsäde,riittikö omat supistukset? Jos et vielä ole lähtenyt..

Olis mullakin jo pikkuhiljaa,kurkku on kyllä niin perkeleen kipeä että sen takia heräilin yöllä.Tänään vika koulupäivä ja viimeinen päivä kyllä kun raahaan ipanat tarhaan.

Ei tuntemuksia yhtään että lähtö tulis,parempi niin.Tulee sitten kun oikeasti aika koittaa.

Wades & Natika 39+3

Vierailija
11/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lokakuisille ja jo nyyttinsä saaneille. Kuuluun viime vuoden lokakuisiin ja olen seurannut matkaanne tänne synnytyksen kynnykselle.

Varsinkin onnea matkaan Jenille!!! Jeni oli suurena tukena meidän ollessa aloittamassa lapsettomuushoitoja, joista onnellisena seurauksena syntyi poika 25.10.2005.

Seuraan ja jännään loppuun asti teidän kaikkien matkaa, Onnea synnytyksiin hurjasti!!!

Maikku

Vierailija
12/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, saadaan ihan pian uusia vauvoja meille tänne ;-) Tervemenoa vaan kaikille teille ja voimia!!! Ja kiva kun viime vuoden lokakuisiakin seuraa meidän touhuja, Marjo kirjoitti tuossa edellä niin kauniisti Je_NMistä, että tippa tuli taas kerran tämänkin äidin linssiin. Vertaistuki ja kaikki tuki, mitä kaikki lapsia toivovat, odottajat ja äidit tarvitsevat, on kullanarvoista!!!

Kiva saada Katsurakin linjoille ja meidän vielä hyvävointisten tiimiin. Olikos muuten niin, että sinun esikoinen oli syntynyt kanssa huhtikuussa 2005? Minullahan on aprillipäivän neito kotona, mutta henkisesti kirjoittelin maalis05 odottajiin, joten en sitten enää alkanut vaihtaa vauvapuolellakaan muihin " jegneihin" .

Nyt aamupalalle ja sitten Kampin shopparatiisiin toisen mamman ja lapsen kanssa heilumaan, Perjantai 13. jeeee ja weekend edessä, jee!! Hyvällä tuulella täällä siis !!!

JOlla

Vierailija
13/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on käynyt kuhina :) Onnea JENILLE JA PÄIVÄNSÄTEELLE matkaan. Ajatella. Teillä luultavasti tänään jo nyytit kainalossa:) Toivotaan myös että JEMIN ja LATE pääsevät pian matkaan!

Jännää on...

En olekkaan muutamaan päivään kirjoitellu. On vaan ollu jotenkin niin masentunu kun noi mun järkyttävät supistelut ei sitten johtanu mihinkään. Mutta nyt oon saanu pari yötä nukuttua ilman supisteluja. JEE!! Ja olo on huomattavasti energisempi. Mullakin irtosi eilen limatulpasta ainakin iso osa. Jeps. Ehkäpä taas askeleen lähempänä synnytystä ollaan.

Tänään neuvola, johon kyllä uskoin ja toivoin olevani menemättäni. Sen jälkeen tää mamma lähtee hulluttelee huluille päiville. Mieskin sai normaalia suuremman liksan, joten eikun hanat auki vaan ;) Onnkos moni jo käynyt ja tehnyt hyviä löytöjä?

Hexulle ja Camelotille lähetän paljon jaksuja. Toivottavasti kumpainenkin kohta tosihommiin pääsee. Muillekkin jaksamista ja hauskaa viikonloppua kaille!!

Mamseli rv 39+5

Vierailija
14/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään, ei mitään!!!! Tahtoo kanssa synnyttämään (ehkä hieman kade). No viikon päästä perjantaina on sitten se yliaikaiskontrolli, jospa sielä jotain saisivat aikaiseksi...

Nyt ei muuta, kun supistuksia niitä toivoville. Poistuu takavasemmalle kasvattamaan masua, vieläkin!

RV 40+3

Vierailija
15/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurja pino jo aamu tuimaan =O

Tsemppiä Je-nille ja ja Päivänsäteelle, jotka taitaa jo ollakin nyytinhakureissulla :)

Mua itkettää jo valmiiksi kun tänään pitäis tuo esikoinen viedä mummolaan pariksi yöksi. Ikävä on jo nyt! :/

G: Kuinka pitkä matka sairaalaan sinulla on?

Miannilla taitaa olla pisin matka?!? Meillä sairaalaan pääsisi vaikka kävellen jos tarve niin vaatisi ;) Eli tosi lyhyt matka on mutta silti pelottaa jos sinne ei tajua lähteä tarpeeksi ajoissa.

Supistelee taas kovasti, nyt olisi hyvä vkonloppu vauvan syntyä. Tule jo vauva :)

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Camelot 39+1

Vierailija
16/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompas täällä vauhdikasta!!! :)

tsemppiä vaan kaikille vauvan hakuun lähtijöille, tai lähteneille;)

hurrrjaa, tänään taidetaankin saada monta lokakuun vauvaa!!

omassa masussa ei kummempia, yöllä tuli yksi kipeä supistus ja sitten taas valvottiinkin pari tuntia putkeen ja kyllä väsyttää ja TURHAUTTAA!!!

neuvolan täti eilen sanoi että eiköhän tämä viikonlopun aikana synny mutta huh,itestä tuntuu että ei kyllä itsestään lähde tulemaan..

paha mieli, kun mitään ei tapahdu ja niin jo odoteltu vauvaa..

lisäksi kaikenmaailman kipuja mutta tuskimpa ne edes mitään saavat aikaan.

joku eilen kyseli " aamupahoinvoinnista" täällä myös kokoajan semmoinen ällö-olo..ehkä syömisellä saa vähän helpotusta mutta jatkuu kyllä ihan ympärivuorokautisesti.

nazullako oli tänään aika ya-kontrolliin? onnea matkaan ja toivottavasti pääset pian sinäkin vauvaan tutustumaan!

nyt termiitin perässä juoksemaan..huh.minkä sotkun saa aikaan tämän minuutin aikana kun tässä istuu!!!

edelleen mahakas fiikuna ja mytty rv 40+2

Vierailija
17/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

camelot, mulla kanssa jo valmiiksi surku kun esikoisen joutuu viemään hoitoon synnytyksen ajaksi, tottahan muutkin häntä osaavat hoitaa, itellä vaan kurja olo kun pikkuinen joutuu pois kotoa ja äidin luota!

sairaalamatkag: meillä matkaa noin viistoista kilsaa, ja jos yöllä tai illalla lähtö tulee niin pääsee varmaan kymmenessä minsassa, eikä liikennevalot ole vastaan..mutta ruuhka-aikana matka kyllä kestääkin pidempään..

nyt niitä tuhoja tarkistamaan..

fii ja mytty rv 40+2

Vierailija
18/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. vähän kateellisena tässä lueskelen... toisaalta juuri kaksi tuntia sitten ajattelin etten voi tätä menoa lähteä ikinä laitokselle. Meillä kun on tenavat olleet vuoroperään kipeenä nyt neljä ja puoli viikkoa ja viime yö oli ennätys rauhaton pariin viikkoon. Ensin masuasukki potkas mahaan niin lujaa että tuli närästykset ihan suuhun asti puoli yhden maissa. Pääsin takas sänkyyn niin tunninkuluttua tarvi käydä taas vessassa ja sitten kaksi tuntia niin vanhin oli nieleskelly limaa niin paljon että oksensi.... Niillä silmillä tässä nyt sitten valvotaan, rassukalla taas hipoo kuume pilviä. Mä en ymmärrä että sille aina heittää ton kuumeen tonne lähes 40. Kiva siinä yrittää nyt sit alentaa sitä kuumetta kun hengityksestä yms kuulee että kuumetta todella on. No onneks on kotona reseptilääkettä joka auttaa aika hyvin, mutta oikeesti kiva lähtee laitokselle jos kotona on jälkikasvu kipeenä. En epäile ollenkaan etteikö isäntä selviä ja saa apua tarvittaessa välillä varmaan liiankin kanssa ainakin omalta äidiltään, mutta milläs mä pärjään???????? Mä oon oikea kanaemo kun lapset on kipeitä.

No kohta pääsee neuvolaan, isovanhemmat lupas tulla noitten sairaitten seuraksi siksi aikaa. Kuulumisiin, tänään oli neuvolapäivä monella muullakin!

rapu

Vierailija
19/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh ja wau! Täällähän on tapahtunut yön aikana.

ONNEA MATKAAN JENI, PÄIVÄNSÄDE, JEMIN ja LATE, toivottavasti teillä kaikilla on vauva jo tänään sylissä.

Ihan pikkasen täällä oon kade, mutta vaan pikkuisen :) Suht hyvin on pitänyt se minun lupaus olla hätäilemättä; meillä miehellä taitaa olla enempi kiire saada vauva maailmaan ainakin vielä. Eilenki illalla tuli monta " eikö siis vieläkään??" -tekstaria ja laitoin vaan vastaukseksi rauhallisen " Voihan tässä mennä vielä parikin viikkoa.." JA niinhän se on, oikeesti. Olen AINA raskauksien loppuvaiheessa ollut aivan hermoheikko ja tosi kärsimätön. Nyt yritän siis tietoisesti välttää sitä. Syntyy sitten kun syntyy ja sillä selvä. Tosin, jos alkaa PALJON menemään yli, niin sitten voi ääni muuttua :D

Olo on nyt ihan ok. Yöksi piti taas ottaa Panacod, särki päätä niin sikana. Mutta sain nukuttua ihan hyvin sitten, kun lääke vaikutti. Nyt olo on tosi hyvä, vain ihan vähäiset liitoskivut muistuttaa välillä olemassaolostaan.

Kyllä tämä tästä; huomenna taas viikotki paukkuu :)

mgf (meniköhän oikein) kirjoitti tuosta synnytysmatkasta. Minä olen ajatellut asian niin, että sekä Kuusamossa että Oulussa synnyttämisessä on omat hyvät ja huonot puolensa. Ja koska nyt valtuusto yms on näin asian päättänyt, niin ihan turhaan tuhlaan energiaa asian murehtimiseen. USkon, toivon ja luotan siihen, että kaikki menee sekä vauvalla että minulla hyvin, syntyipä poitsu sitten missä tahansa. Eniten koko asiassa pelottaa ambulanssin vauhti varsinkin, kun nyt on niin pimeää öisin ja hirvet liikkuu. Aattelinki sanoa ambulanssipojille, jos lähtö Ouluun tulee, että ajellaanpas sitten IIIIHAN rauhassa, nou hätä eikä mihinkään kiire ;) Syntyköön sitten vaikka tosiaan ennemmin välille kuin joku hirvikolari ...

Mutta nyt poika viimestä kertaa kouluun ennen syyslomaa :)

Mukavaa perjantaita kaikille!

T. Jotenkin kummallisen positiivinen Mianni 38+6

Vierailija
20/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis Kuusamon synnärille n. 4km ja Ouluun n. 220km.

Kuusamossa saa synnyttää maanantaista klo 7 perjantaihin klo 15. Viikonloppu siis Oysissa :)