Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~ ~ LOKAMASUJEN perjantai 13.pv ~ ~

13.10.2006 |

tämäkin päivä alkuun...

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettei pitempi,viime synnytyskin kesti kaiken kaikkiaan vain 2h.

Mun kurkku on kyllä niin kipee ettei ikinä ennen.Ei voi edes nielasta kun sattuu.

Just tossa mietin että vauva vois hyvin tajuta nyt syntyä kun koulukin saatu hetkeksi lopetukseen ja hommat tehtyä =)

Eiks Coella ollu mennyt viimeksi niin?

Eikait tässä kummempia taaskaan..

Vierailija
42/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä eilen kirjoitellut, laiska kun oon. Tosi moni päässyt yöllä matkaan synnärille, jänskää!!!

Mullakin eilen päivällä jotain tuntemuksia.. Ja yöllä kans supisteli.. Aamulla tuli sitte ruskeaa valkovuotoa ja välillä selvästi tuoreempaa verta mukana... Suppailee välillä mutta ei säännöllisesti.. Eivätkä taida olla tarpeeksi pitkiä kestoltaan mutta tuntuvat kyllä. Josko se tästä??!!

Vaikka ens yönä kenties..?

Nyt lähden lasten kanssa kävelemään porukoille katsomaan meidän 15 v. koiratyttöä, jolta eilen leikattiin kasvain emättimestä. Ressukka!!

Josko kävely sais jotain aikaan, tänään kun ei mitään pakollista menoa oo ollu.

Jaksuja kaikille ja supparisäteitä!!!

Sanna ja baby rv 40+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee sairaalaan semmonen kymmenen minuuttia. Ei oo koskaan tarttenu kiireessä ajaa kun on kolme edellistä synnytystä käynnistetty :)

Josko sitä nytte sais ite lähtee... Jänskää.

Vierailija
44/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin voisin jo mennä, kiitti. Tosin mä kuulun joukkoon " rupusupistelijat" , voisin juosta vaikka Mannerheimintien päästä päähän ja koko ajan olisi kivikova vatsa, vihloisi ja sattuisi ylös ja alas, eteen ja taakse ja kun pysähtyisin -PUFF- kaikki tuntemukset katoaisivat ja vauva jatkaisi onnellista oloaan masussa=) Että tuskin tulee tästä(kään) päivästä normaalia kummempi meidän perheessä. Plaah.

Kovasti tsemppiä kaikille joille lähtö on jo tullut/tuloillaan, jopa JENIN vauva ymmärsi vihdoin lähteä itse tulemaan ulos, taisi säikähtää käynnistystä;) Antaiskohan meidän pieni anteeksi pienen valkoisen valheen, jos huijaan, että maanantaina joudutaan käynnistämään jos ei muuten itse tajua alkaa toimia:p

MFG, mun LA oli eilen eli veikkaus 16.10 on muutaman päivän yli sen. Peukut pystyyn, että

viimeistään

maanantaina ollaan jo hommissa!

COE, meillä lapsenvahti (anoppi) on itse niin innoissaan tulevasta synnytyksestä ja omasta lapsenvahtipestistään, ettei meinaa liitoksissaan pysyä. Eli ei yhtään harmita pitää passissa, suurempi työ on pitää rouva kotona siihen oikeaan h-hetkeen saakka;)

JÄÄSYDÄN, meillä on myös puuro ei-suosittujen listalla kotioloissa, mummolassa ja hoidossa tyttö sitä kyllä suostuu syömään. Aamu- ja iltapalalla syödään sitten vaihtelevasti leipää, jogurttia/viiliä ja muroja Suosikkimurot TalkMurot; aivan kaameaa pahvipapanaa, mutta terveellisiä, joten hyvä kun kelpaa. Välillä ostetaan Elovenan kauratyynyjä. Mä en jaksa tapella yhden puuron kanssa loputtomiin, välillä aina yritän tarjota (itse mielellään söisin aamulla puuroa) mutta tytöllä menee hieman liikaa aikaa saada lusikoitua suuhun ainoastaan puuron lisukkeet -marjoja tai hilloa- joten päästän pälkähästä ja annan jotain muuta tilalle. Samaa viljaa sitä saa leivästä ja muroistakin, jälkimmäisistä kannattaa toki valita mahd. terveellinen vaihtoehto, tuppaavat olevan kovin suolaisia ja sokerisia suurin osa. Ja itse asiassa olen hämmästynyt suuresti maistettuani esim. Kidius-jogurtteja, jotka ovat nimenomaan lapsille suunnattuja, ne kun ovat aivan tajuttoman makeita:o Viili olisi parempi, mutta sen syöminen taas aivan järkyttävää sotkemista...

Jos vaikka vähän (.) loppuun. Mä kuulun rupusuppareista huolimatta hyvinvoivien lokamasujen joukkoon, ainoa missä viiraa pahemmin, on yläkerta;) Sille nyt ei vaan tässä vaiheessa voi yhtään mitään, ainoa mitä nyt voin tehdä on odottaa. Odottaa. Odottaa.

Ja yrittää ajatella kaikkea muuta kuin tulevaa synnytystä ja siksi kysynkin JOLLAlta että teitkös hyviä ostoksia tänään? Ja kävitkö Hulluilla Päivillä? Jälkimmäinen tuli mieleen, kun eilen (?) kerroit syöväsi Hopeatoffeeta, mun keltaiseen kassiin nimittäin livahti pussillinen niitäKIN=)

Kiva kun on viikonloppu ja mies kotosalla ja vähän mukavaa ohjelmaakin tiedossa. Toivottavasti sen aikana mahdollisimman moni lokamasu poksahtaa!!! Vaikka mä...

-L-

Vierailija
45/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä on synnärille matkaa (omalla autolla) noin vartti, yöllä menee varmaan nopeammin ja iltapäiväruuhkassa helposti puolikin tuntia. Sopivan matkan päässä siis.

Vierailija
46/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas pikkuhiljaa se päänsärky hiipi ja jo tunnin jyskyttäny ihan kunnolla. Ja auttaapa mennä makoilemaan, kun heti on siinä ainaki kaks tenavaa hyppimässä päällä. Toivottavasti tämä loppus yön aikana, muuten tulee kyllä PITKÄ viikonloppu. Muutenki tuntuu nyt siltä, että pinna katkeaa eikä jaksais tuota lasten tappelemista / huutamista / hulinaa.

Ja ruokaaki pitäs alkaa vääntämään.. PLÄÄH! Miehelle tuli vielä työkeikka, onneksi siellä ei kai mene kuin n. 30min-tunti.

PUUROSTA: meillä kyllä tyttö 1v8kk syö joka ilta mielellään puuron, mutta aamuisin ei maistu. Meillä on kaikki kolme huonoja aamupalan syöjiä, mutta murot menee. Syövät siis niitä. Itse olen viimeaikoina suosinut niitä Elovena-pusseja, Omena-Kaneli kaurapuuro on tämän hetken suosikki. Niin ja mannapuuro uppoo kans aina ja isoja annoksia.

Supistelee taas silleen säälittävästi ja sitä limaaki taas parin päivän tauon jälkeen tulee, mutta edelleen ihan kirkasta. Eli tätä samaa....

Vierailija
47/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupia ensin: Meiltä lienee ruuhkattomana yöaikana tuollainen 20 min matka synnärille, ruuhkassa siihen saa laittaa tuplat lisää, kun joka valoihin jää jumiin.

Voi MIANNI, toivottavasti tuo hedari saadaan nyt pian järjestykseen taas, kumman kovasti se sinua koettelee :-( tsempitykset !

Hyvä idea LILLIS koittaa miettiä kaikkia muita asioita kun synnytyksen merkkejä. Täälläkin henkisesti väillä jo ottaa aika koville varsinkin iltapäisin ja mulla sentään " vasta" viikkoja täynnä 38 ja rapiat . ja en kyllä tosiaankaan saisi valittaa, kun olo muuten hyvä. Tyttären herätessä päikkäreiltä ja huudellessa äitiä tekisi kuitenkin vain mieli laittaa peitto korviin ja jatkaa sängyssä lepäilyä/lehtien lukua tms (tai surffailua ;-) ) Sitten sitä alkaa tuijottaa kelloa ja alkavat ne kärttyisät puhelut ukkokullalle töihin .

aamusta oltiin täällä siis ostoksilla tänään, mutta eipä sieltä mitään tarttunut mukaan. Henkistä terapiaa ystävän kanssa kahvittelun ja pullan lomassa. Epäilin muuten yhtä naista LILLIS sinuksi, vaikka ei aavistustakaan, mitlä näytät ;-) Näytti vain kuitenkin jotenkin " sinulta" ja tytär noin 2v oli mukana ;-))) No et tainnut olla sinä.

kello näyttää 16:30. Kohta 16.31. miten nää päivät onkin näin samanlaisia :-))))

Jolla

Vierailija
48/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän " pieni" poikamme sitten syntyi keskiviikkona 11.10.2006 klo 8.53. Mittoja pojalla oli 4730g ja 52cm, pipo oli 36cm ja raskausviikkoja ehti sitten kertyä 40+5!

Palaan myöhemmin synnytyskertomuksen kera, nyt ensin yritetään päästä kotona uuteen alkuun pikkuisen kanssa. Lisätkää tuonne listalle niitä syntyneitä, niin saan helposti päivitettyä. Ilmeisesti muitakin syntyneitä tällä välillä? Lueskelen myöhemmin väliin jääneet pinot, että pääsen taas ajan tasalle....

Tuittuli ja pieni prinssi (ja rv 0+0!!!!!!!!)

Vierailija
49/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä käy kuhina kun mammat matkaa synnäreille ympäri maan:) Innostuivat kun tajusivat ONNENPÄIVÄN koittaneen.

JOLLA, en ONNEKSI ollut tänään Kampissa. Mulle tulee kalliiksi mitä enemmän " yliajalle" raskaus menee, terapoin itseäni shoppailemalla harva se päivä. Mies uhkasi huomenna mennä Hulluille Päiville, pitäisköhän mennä mukaan ja synnyttää sinne hulinaan;)

Vierailija
50/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mulla ihan oikeetakin asiaa: JENIkin mainitsi viimeöisessä viestissään että vauva muljaa ihan mahdottomasti supistusten aikana. Mun th sanoi että vauva ei liiku (tai liikkumista ei ainakaan tunne?) kunnon supistuksen aikana eli miten on mammat? Jos supistaa oikein kunnolla ja kipeästi (ei siis rupuisesti;) niin huomaako/tunteeko vauvan mahdolliset liikkeet?

Vierailija
51/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin supistelut ovat taas alkaneet iltapäivällä, kun aamulla niin kehuskelin, että ovat loppuneet tyystin.. Ei mitään säännöllistä, mutta kipeetä käy..

Pixelina

Vierailija
52/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin TUITTULILLE onnea potrasta pojasta! :)

Sitten noita muita juttuja:

SUPISTUKSISTA JA VAUVAN LIIKKEISTÄ: Minustakaan vauva ei _voi_ supistuksen aikana liikkua. Kohtulihashan supistuu vauvan ympärille todella voimakkaasti, vaikea kuvitella että vauva voisi (tai haluaisi) sitä vastustella? Mutta supistusten välillä vauva varmasti voikin liikkua, itse ajattelin että Je_Ni tarkoitti sitä...

PUUROSTA: Meidän 1v7kk ei syö puuroa aamuisin, ei ole tosi pitkään aikaan syönyt. Ottaa maitopullon, sen jälkeen leipää ja hedelmää - sitten vasta lounaan. Olen kokeillut myös muroja ja jugurttia, ne menee ihan hyvin mutta ovat vähän liian tukeva aamiainen vissiin neidolle kun sitten lounas ei oikein maistu.

Iltapuuron taas on syönyt " aina" , mutta ei sitäkään kovin hyvin... nykyisin menee alas kun pannaan paljon voita :) Hokee sitten koko ajan " voota, voota" ja kalastelee kaikki voipalat. No, kun on tosi pieni tyttö ikäisekseen niin syököön meidän puolesta sitä voita sitten!

VESSAN PESUN pääsin muuten aloittamaan kun panin samaisen typyn kylpyyn. Sitten tuli mies ja piti syödä illallista. Nyt piakkoin sitten jatkan ja ajan nuo pihalle tuohon iltahämärään.

Tänään aion muutoin viettää sitten vähän omaa laatuaikaa. Katson telkkaria ihan rauhassa ja miehen kanssa oli puhetta jalkahieronnasta... :) :) :) Ja oma-aloitteisesti kysyi että haluaisinko aamulla nukkua jos hän nousee muksun kanssa! Käviköhän lukemassa valituksiani täällä pari päivää sitten, ainakin kerroin että olin valittanut ja että oli monta samanmoista valittajaa :) :) :)

Nyt muksua pukemaan.

Coe

Vierailija
53/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Kirjoittelin sunnuntai-iltana supistuksista! Ihan niitä oikeita olivat ja poikavauva syntyi seuraavana päivänä eli maanantaina täsmälleen laskettuna aikana klo13.10. Painoa oli 3220 g ja pituutta 49 cm. Ihana poika onkin!

Tänään kotiuduttiin ja hormonit todella hyrräävät, itkettää kauheasti jo se, että on niin ihana olla taas kotona!

Synnytys sujui hyvin. Meillä oli ihana kätilö, sain epiduraalin ja ilokaasua. Epiduraalin avulla ponnistusvaihe oli varmaan helpointa koko synnytyksessä! Pari ponnistusta ja pää jo näkyi!

En ole vielä kerennyt lukemaan pinoja, mutta jättimäiset onnittelut kaikille vauvan saaneille!!!!

terveisin Alisa ja vauveli 4 vrk

Vierailija
54/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin poika tuli isäänsä, kun niin tarkalleen laskettunapäivänä syntyi ; ) Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi.

art 40+5 - jolla limatulppaa vaan irtoaa edelleen, mutta supistukset on kyllä ihan kadoksissa : /

Vierailija
55/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mulla jännittää Jenin puolesta; jokohan siellä on poika maailmassa :)

Itsellä olo hieman parempi päänsäryn osalta. LApset nukkuu ja mies lähti kaverilleen saunomaan joten ihan yksikseni täällä istuskelen. Kohta taidan kyllä kömpiä nukkumaan.. sitten on taas yks päivä takana tätä raskautta ja olen yhtä päivää lähempänä SITÄ hetkeä :)

Naurattaa muuten tuo minun " Rupusupistus" , kun sitä on nyt niin moni käyttäny :)) Niitä muuten tulee nytkin koko ajan :))

Hyvää yötä kaikille ja saapas nähdä montako meistä ensyönä valvoo supistusten (toivottavasti niiden oikeiden) kanssa!

Vierailija
56/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvoista TUITTULI, ALISA JA JUULIA! Ihanaa saada uusia lokavauvoja :) Tänäänkin on niitä taitanut syntyä kun ilmeisesti JENI ainakin pääsi tänään tositoimiin. Mahtavaa!

Tulkaas vauvautuneet kirjoittelemaan tuonne vauva-puolelle. Kovin on vielä hiljaista siellä.

S-I ja Elmo vajaa 2vko

Vierailija
57/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen kirjautuminen vielä tälle päivälle, sillä minulla on teille UUTISIA!!!!

Je_Ni:LLE ON SYNTYNYT TÄNÄÄN POIKAVAUVA KLO 21.42 !!!!!!!!!

t: Peggy-75

Vierailija
58/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan huomanneet, että JENI on saanut oikein oman ketjunkin vauvan syntymän johdosta. Se täytyy pitää niin näkyvillä/ylhäällä niin, että tuore äiti pääsee sen lukemaan jahka kotiutuu. Ihan tippa tuli linssiin kun luin miten kauniisti JENIlle on kirjoitettu:´) Siellä sitä nyt köllötellään vierekkäin, äiti ja poika. Ja eiköhän tuo isäkin ole kohtalaisen onnellinen tapahtuneesta;)

t. Vähän kade, mutta hyväntahtoinen sellainen. Ja uneton.

Vierailija
59/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se Je_Ninkin poika sieltä vaikka vähän piti odotella, muistuttaa meitä kaikkia vielä että kyllä ne sieltä ajallaan sitten... heidän aikataulunsa ei vain välttämättä ole ihan sama kuin meidän kiireisten äitien :)

Meillä koitettiin tänään, ei käynnistystarkoituksessa vaan ihan muuten, sitä yhtä erityistä S:ää, ei kyllä oikein tullut mitään... :) :) Joka asennossa sattui johonkin ja kolotti ja jomotti! Lopulta mua alkoi naurattaa kauheesti kun olen niin vaivainen ja jäi kyllä sitten puuhastelu sikseen :) No, ehkä joku toinen päivä paremmalla onnella, vaikka tuskinpa nämä liitos- ja iskiaskivut tästä enää helpottavat ennen kun vauva on ulkona.

Kysyin tuossa äsken muuten mieheltä, että milloinkohan vauva syntyy. Sanoi että ensi viikolla jonain päivänä.

Huomenna meillä on taas edessä MAALAUSTALKOOT, maalataan pari seinää täältä asunnosta. Olen innostunut ylipaljon maalaamisesta :) :) Tulee niin kivan näköstä. Me kun asutaan vuokrakämpässä jossa on ihan sairaalanvalkeat seinät niin pari värillistä seinää siellä täällä piristää kummasti. Vaatimuksena vaan on, että poismuuttaessa pitää olla seinät taas valkoiset, mutta kun vielä kaksi vuotta tässä asutaan niin ei se vaiva niin iso ole.

Nyt taidan ruveta vääntäytymään tästä sänkyyn voihkimaan liitoskipujen kanssa. Katotaan saanko aamulla nukuttua kun kerran luvattiin!

Lähtörikasta yötä toivottelen tälläkin kertaa, viimeksi kyllä tuli niin monta lähtöä että enää ei taideta samaan yltää! :) ART ainakin saisi jo poistua synnärille jos ei lähtenyt. CAMELOT puolestaan olkoon nyt kotona miehen hemmoteltavana ainakin yhden päivän, jos sitten huomenna lähtisitte sitä vauvaa hakemaan.

Hyvät yöt :)

Coe

Vierailija
60/60 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Je_nille, Tuittulille ja Alisalle ihanista nyyteistä!

Täällä on supistellut kahdeksasta asti 15-5 minuutin välein aika kivuliaasti. Mies laittoi juuri nukkumaan, ettei nukahda synnytyssaliin. Minäkin yritän torkkua sohvalla, vaikka tällä supistusvälillä se taitaa olla aika vaikeaa.

Jännittää kun tämä kolmas synnytys käynnistyi näin erilailla kuin edelliset..

mfg ja vaavi vielä hetken 40 tasan