Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät usko miehensä pystyvän huolehtimaan

Vierailija
12.10.2006 |

yhteisistä lapsista, jos itse kuolee?

Minun mieheni on kertakaikkinen tumpelo, mitä lasten kasvatukseen ja arjen pyörittämiseen tulee. Ei tulisi mitään.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tilanne ilman äitiä on henkisesti niin ikävä asia, etten halua edes ajatella sitä.

Vierailija
2/30 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisi myöskin liikaa varmasti eli itse laitatte iltapalt jne vaikka osaavatkin (ikää 6 ja 8) mutta mielestäni vanhemmat voivat vielä paapoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen miehen kanssa.

Vierailija
4/30 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kun niitä lapsia on. Muuten on kyllä kätevä ja pystyvä ihminen, mutta noitten lasten kanssa todella epäjohdonmukainen. Ei ymmärrä, että nelivuotias ei nyt ihan osaa kaikkea itse, ei siedä kiukuttelua, antaa periksi kaikessa pienestä huudosta, ei löydä vaatteita kaapista, ruokkii nakeilla, antaa ruoka-aikana lapselle leivän kun lapsi nälissään ei osannut muuta pyytää, arjen rytmityksestä ei mitää tajua jne..

Terv. ap

Vierailija
5/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaisi puhua.

Vierailija
6/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

helvetissä mies osaa lapsia hoitaa ja heistä vastuun ottaa. Hoitaahan heitä nytkin mun ollessa töissä, ihan samoin, kun mä hoidan lapsia miehen ollessa töissä.

Vierailija
7/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti puhumisen ja käytännön välillä on muutamia valovuosia eroa.

Vierailija
8/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaista se lastenhoito ja -kasvatus on todellisuudessa. Voihan sitä

tehdä ruusunpunaisia suunnitelmia ja lupauksia, että me toimimme näin

mutta käytännössä asiat voikin olla ihan toisin

Vierailija
9/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea rivien välistä.

Enkä tarkoita puhumisella mitään tyhjiä lupauksia, vaan ihan paneutumista arkielämän realismiin.

Vierailija
10/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä siinä tarvittaisiin mummojen, tätien, kotiapulaisen apua...

Vierailija
11/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkäksi aikaa. halusin terveeksi nopeasti ja tahdonvoimalla se sitten osittain varmaan tapahtuikin.

Vierailija
12/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi edes seurustellut sellaisen avuttoman:" Osaan vain miesten työt" miehen kanssa. Meillä mies hoitaa kotia ja lapsia vähän eri tavalla kuin minä, mutta siitähän hyötyvät lapset: he näkevät, että on monta tapaa toimia. Minä en todellakaan ala päällepäsmäröimään miten mies hoitaa lapsia, ovathanhan ne hänen lapsiaan. Ei tulisi mieleenkään ruveta kyselemään, voiko mies hoitaa lapsia (tottakai voi, ja onkin ihan sylivauvasta asti), eikä hän siihen ohjeita tarvitse. Mies oppii lapsenhoidon samalla tapaa kuin äiti: tekemällä ja seuraamalla. En minäkään alussa tiennyt, mitä tehdä, mutta kokemus opetti. Mulla on ainakin ihan normaaliälyinen mies, joka osaa tehdä saman.

Vierailija
13/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakkin olla sitten siitä valinnastasi tyytyväinen. Meidän muiden kun onkin tyytyminen alimpaan B-kastiin jota ei ole ohjelmoitu oppimaan sinun A-valiosi tavoin.

Vai mitä sanot,meillä nimittäin on jo kolmen lapsen kokeiluyksikkö ja mieheni toimii Edelleen seuravaasti (vaikka aikaa ja tilaisuuksia oppimiseen ja opetteluun ON annettu,enkä ole päsmäröivää typpiiä...)

-hei," Taavi" ,otappas nää ruskeet kengät (menossa jo ulos ovesta kun mulla alkaa hälytyskellot soida,MITKÄ ruskeet kengät??? ulkona -8 astetta ja lapselle jalassa isoveljensä 3 numeroa liian isot lenkkarit)

-sellasen pienen paketillisen nakkeja (tulin töistä ja kysyin mitä pojat on syöneet päivälliseksi. nakit meni kylminä suoraa paketista... ne oli tarkoitettu keittoon,joka oli puolivalmiina jääkappissa,olisi vain tarvinnut lämmittää ja nakata nakit mukaan. ohjeet olivat kissan kokoisilla kirjaimilla jääkaapin ovessa)

-miksi " jonna" itkee noin kauheesti ? (olin mennyt ekaa kertaa kaverin kanssa ulos,elokuviin,kun tyttö oli 7kk. paljastui,että mieheni oli unohtanut paitsi ruokkia lapsen,myös vaihtaa kuiviin. Elokuva+muu hässäkkä siinä kesti yht. 4,5h)

-mitä tää tahmea on tässä ruokpöydän tuolilla? (lapset jo isompia,2v,4v,6v. Kävin vkl työreissulla. 2v oli pissannut pe keittiön tuolille ja lattialle. mies ei muistanut pestä,ei edes pyyhkiä. tuolia oli käytetty koko vkl ja siinä oli pissan lisäksi kaikkea muuta " kivaa" ...)

JNE,nää nyt vaan äkkiseltään putkahti mieleen ;)

Vierailija
14/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta helvetissä hoitaisin

äideillä vaan on tapana ottaa vastuu koko showsta ja silloin on ihan hyvä vähän feidata taustalle.

äitien pitää saada olla äitejä. mutta me isit olla aika paljon parempia vanhempia kuin te mammat myönnätte/tiedätte

:)

Vierailija
15/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voisi edetä löytämään lasten vaatekaapin ja pienellä opettelulla tajuamaan millaisia vaatteita lapsilla kuuluu olla päällä. Kyllä se siitä kunhan joku kävisi hieman ensin neuvomassa.

Vierailija
16/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kylmät nakit, tuleehan niistä vatsa täyteen. Ei ehkä ravitsemusopin mukaista, mutta kuitenkin. Eikä vauvakaan kuollut, vaikkei miehesi tajunnut ruokkia. Mä luulen, että jos miehesi viettäisi pidempiä aikoja/säännöllisesti aikaa lasten kanssa, hänelle muodostuisi omat rutiinit. Mun mies on tavattoman laiska, mutta on esim tajunnut, että jollei vie lapsia ulos, ne riehuu sisällä kuin pirut = enemmän vaivaa. Tajusi itse pääsevänsä helpommalla, kun vie lapset ulos. Tai jos ei ota vaihtovaatteita mukaan, saatta joutua lähtemään " kesken" pois, josta vaivaa. Tai jos ei ruoki lapsia ajoissa, saa kestää raivoavia lapsia. Minä en neuvo, jollei hän kysy. Mä myös edellytän, että mies omatoimisesti esim. pesee pyykkiä. Me ollaan molemmat töissä, joten olisi kerrassaan epäoikeudenmukaista, jos kaikki kotityöt olisivat minun vastuulla.

Sen valioyksilön pahansisuinen vaimo.

Vierailija
17/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtiihan hän nytkin ihan tasavertaisesti kanssani.

Vierailija
18/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siitä voisi edetä löytämään lasten vaatekaapin ja pienellä opettelulla tajuamaan millaisia vaatteita lapsilla kuuluu olla päällä. Kyllä se siitä kunhan joku kävisi hieman ensin neuvomassa.

Vierailija
19/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On senverran paljon nykyään töissä ja ikinä ei ole elämässään ollut yksin lastenmme (4kpl) kanssa, että vois olla aika kova paikka miehelle.

Vierailija
20/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osaa hoitaa ja kasvattaa lapsen yhtä hyvin kuin minä itsekin.

Miksi te sitten perustatte perheen jonkun tumpelon kanssa, sellaisen elämänkö te itsellenne halusitte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi