Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lasta kuvata someen?

Vierailija
27.05.2022 |

Ihan pohdiskelen vain, olen raskaana eikä asiasta ole mitään kokemusta.

Mutta jatkuvasti Tiktokissa tulee vastaan videoita, jossa kuvataan esim taaperon syömistä tai leikkimistä ja jotenkin tulee epämiellyttävä olo. Ja nämä eivät ole edes somevaikuttajia, vaan tavallisia ihmisiä. Mietin vain että miksi? Lapsellekin on oikeus yksityisyyteen ja en minäkään haluaisi, että minua kuvattaisiin kun olen syömässä ja video laitettaisiin kaikkien katsottavaksi.

Mitä mietteitä muilla on?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuvaa koska et voi lapselta kysyä lupaa.

Itse en ole omista muksuistani laittanut mitään kuvallista materiaalia someen.

Vierailija
2/9 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi, ettette lainkaan " jaa" lapsenne kuvia tai videoita mihinkään "somejuttuihin". Kuva tai video voi jäädä sinne pysyvästi ja ties minkälaisten epämääräisten ihmisten käsiin. Anteeksi jos pelottelen, mutta asiaa kannattaa vakavasti miettiä. Minulla itselläni on lapsenlapsia. Kaikilla vanhemmilla on tuo samanlainen, tiukka mielipide tästä some- asiasta ja minä olen samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikilomalla Youtubekanavalla on aiheesta video ( ei pysty linkkaamaan tänne )

LASTEN KUVIEN JA VIDEOIDEN JAKAMINEN SOMESSA - MISSÄ MENEE RAJA? ( jaettu 4.2.2022)

Siinä on hyvää pohdintaa, ja näkemyksiä eri kanteilta. 

Vierailija
4/9 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei saa.

Itse en ole laittanut.

Miksi laittaisin?

Vierailija
5/9 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja entäs jos joku hakkeroi sun laitteet ja kuvat ja laittaa ne nettiin. Etkä edes itse tiedä niistä?

Vierailija
6/9 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin tyhmä? Ei saa kuvata someen ilman lupaa.

Vierailija
7/9 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostumus on näinä aikoina oltava syntymästä asti, Kypsyyden suostumuksen käsittelyyn antaa psykologi. Teoriassa vanhempi ei voi siten päättää esim tarpeellisen lääkehoidon antamisesta.

Lapsen kuvien jakelu somessa nou nou, pedofiilisyytteet heilahtaa helposti,

Vierailija
8/9 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä äitejä, jotka tuuttaavat lapsiensa kuvian ja kaikkia muuta mahdollista omille somekanavilleen. mm. janitakofficial. Minusta melko creepiä.

Vierailija
9/9 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee miten tykkää..minulla tutuissa sekä niitä jotka laittaa ja niitä jotka ei laita.

Mutta täytyy muistaa,että kyllä vanhemmat tekee kokoajan päätöksiä lastensa puolesta. Esim.missä asutaan,mitä koulua käydään,mihin uskontoon kuulutaan, mitä lääkityksiä lapselle aloitetaan jne..lista on pitkä. Eli moneen näihin verrattuna kuvien jakaminen on kuitenkin pieni juttu,etenkin jos kuvat on "hyvällä maulla" valittu ja niitä ei ole usein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme