Onko todella Yle Teeman tehtävä esittää Terminator???
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Mielistellään nuoria katsojia
Näyttämällä yli 30 vuotta vanha elokuva?
Ja kyllä, se juuri on Yle teeman tehtävä näyttää muun muassa vanhoja klassikkoelokuvia.
Olisi kieltämättä kiva saada lista tärkeämmistä tai edes paremmista 80-luvulla tehdyistä elokuvista. Ei pitäisi olla vaikea koota sellainen, sen verran lyhyt siitä tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä eka Terminator mielestäni sopii Teemalle, onhan se elokuvahistorian merkkipaaluja. Jatko-osat voi sitten jättää viihdekanaville.
Kakkonen on ehkä vielä suurempi klassikko kuin ensimmäinen osa.
Jaha, onko Purra vislannut koirapilliin taas jotain YLE-vastaista?
Teemalta on koko talven tullut vanhoja klassikkoelokuvia, mm. Peltirumpu, La Dolce Vita jne, mutta Persuillahan on tämä jokin outo vimma vihata postmodernismia, vaikkeivät tiedä mitä sana edes tarkoittaa. Muutenkin vastustavat kaikkea muuta kulttuuria paitsi juomakulttuuria ja siinäkin pienpanimo-oluet ja viinit ovat joutavaa kamaa Kossun ja kaljan ollessa Kaiken Olevaisen Ydin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä eka Terminator mielestäni sopii Teemalle, onhan se elokuvahistorian merkkipaaluja. Jatko-osat voi sitten jättää viihdekanaville.
Sinä kun vaikutat asiantuntijalta, niin missä leffassa Arnoldin repliikki on käännetty "Kuole, hitutötterö" tms? tuo hitutötterö kummittelee muistissani enkä ole löytänyt sitä mistään. Olenko keksinyt koko sanan?
Vierailija kirjoitti:
Jaha, onko Purra vislannut koirapilliin taas jotain YLE-vastaista?
Teemalta on koko talven tullut vanhoja klassikkoelokuvia, mm. Peltirumpu, La Dolce Vita jne, mutta Persuillahan on tämä jokin outo vimma vihata postmodernismia, vaikkeivät tiedä mitä sana edes tarkoittaa. Muutenkin vastustavat kaikkea muuta kulttuuria paitsi juomakulttuuria ja siinäkin pienpanimo-oluet ja viinit ovat joutavaa kamaa Kossun ja kaljan ollessa Kaiken Olevaisen Ydin.
Huh, olipa purkaus. Suorastaan selkäydinreaktio.
Näyttää tulevan myös Vivarum.
Olihan yle teemalta vähän aikaa sitten tullut norjalainen fantasia elokuvakin Tuhka poika jotakin.
Näyttää yle teemalta tulevan laaja kirjo elokuvia ja eikös se ole hyvä juttu?
Oman genrensä merkkiteoksista voi tulla Teemaan sopivaa populaarikulttuuria riippumatta siitä satutko sinä pitämään siitä.
Imdb arvosana 8,1, eli on se arvostettu elokuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä kun vaikutat asiantuntijalta, niin missä leffassa Arnoldin repliikki on käännetty "Kuole, hitutötterö" tms? tuo hitutötterö kummittelee muistissani enkä ole löytänyt sitä mistään. Olenko keksinyt koko sanan?
Olen eri, mutta tuli mieleen että tuollainen käännös on lähtenyt varsin luovan kääntäjän päästä, kuulostaa hyvin Aku Ankka-tasoiselta.
Olisitko nähnyt elokuvan ihan leffateatterissa? Saattaa olla että leffateatterissa ja myöhemmin televisiossa elokuvan käännös on eri ihmisen tekemää. En siis sulkisi täysin pois sitä että kyseinen vuorosana todella on laitettu Ison-Arskan suuhun jonkun suomalaisen kääntäjän toimesta ja sieltä sen olet kovalevyllesi napannut.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli sentään Neuvostoliittolaisia taide-elokuvia...
Neuvostoliitto tappoi taiteen.
Kakkonen on paras Terminator. Sitä ennen oli hakemista, sen jälkeen turhaa toistoa,
köhkah kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taiteilijat, jos he eivät miellyttäneet puoluetta.
Mä oon nähnyt ainoastaan Terminaattoreista sen kakkosen ja se oli loistava. Kakkostahan ollaan näytetty tv:ssä monia kertoja ja sitä ykköstä harvemmin, kun en ole sitä nähnyt. Kiva jos se teemalta tulee.
köhkah kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei. Neuvostoliiton aikoina tehtiin ihan klassikkoelokuvia. Kolme neukkuelokuvaa on jopa voittanut Oscarinkin.
Minä taas muistan että "f*ck you a##hole!" oli käännetty nerokkaasti kontekstin mukaisesti "haise pahalle!".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkonen on paras Terminator. Sitä ennen oli hakemista, sen jälkeen turhaa toistoa,
Näin taitaa olla. Se eka osa oli sellainen esipuhe kakkososalle. Kakkososassa muistan että oli myös elokuvan ilmestyessä vielä aivan uutta visuaalista efektiä, just se pahisterminaattorin kroppa ja miten se oli nestemäistä metallia ja muuntui. No taisivat saada oscarin niistä efekteistä. Kallein ikinä tehty elokuva se oli siihen mennessä.
En ollut kaverin kanssa toimintaleffojen fani, mutta muistan että T2 oli pakko käydä ihan leffateatterissa katsomassa. Edelleen se on 7. eniten katsojia saanut elokuva.
Onhan se varmaan 80-luvun paras elokuva tai ainakin ihan kärkikahinoissa
Teinejä tuskin kiinnostaa. Itse olin teini kun tuo leffa julkaistiin ja nyt olen pian 60 v.
Tästä päätellen ap lienee kahdeksankymppinen tai ylikin, jos pitää minun ikäluokkaani nuorisona.