Ja taas luodaan lisää työttömyyttä ja työttömiä, kun kehitys kehittyy! Joten voitteko lopettaa työttömien syyllistämisen
https://yle.fi/uutiset/3-12460140
Kohta ruoatkin tuo lentävä drone ja ruokalähettejäkään ei enää tarvita. Ja työttömyys jatkaa nousuaan, kun yhtä enemmän tavallisia työoaikkoja katoaa ja tilalle ei saada tarpeeksi vastaavia.
Kaikista ei ole asiantuntijatehtäviin, Suomessakin on paljon esim heikko.lahjaisia, jotka pärjäisivät kuitenkin ns duunarihommisssa.
Miksi siis työttömyydestä itketään, kun sitä ollaan ihan tietoisesti luomassa lisää?
Mitä enemmän tekniikka korvaa ihmistyötä niin sitä enemmän työttömyyttä syntyy.
Joten lopettakaa se työttömien syyllistäminen, kiitos.
Kommentit (42)
Tehdään uusi kansaluokka eli työelämään kelpaamattomat. Heille ei makseta asumistukea tai työttömyysetuutta, ainoastaan 80 e/kk taskurahaa. Asunnoksi saa (jos perhe ei majoita) huoneen asuntolasta ja sieltä myös ruuan.
Olen kyllästynyt tähän valittamiseen työttömyydestä, kun itsellä 3 työpaikkaa samaan aikaan ihan vain siksi, että porukka ei suostu töihin, kun se ei ole kivaa.
Koneiden piti vapauttaa ihmiset puuduttavan puurtamisen orjuudesta luovempaan työhön, koska kutakuinkin kaikki haluavat tehdä jotakin mielekästä elämässään, mutta jotenkin meille kehittyikin ajatus, että koneiden vapauttamat ihmiset ovat luusereita ja suorittavissa tehtävissä pysyvät orjat ovat voittajia. Että se siitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tehdään uusi kansaluokka eli työelämään kelpaamattomat. Heille ei makseta asumistukea tai työttömyysetuutta, ainoastaan 80 e/kk taskurahaa. Asunnoksi saa (jos perhe ei majoita) huoneen asuntolasta ja sieltä myös ruuan.
Olen kyllästynyt tähän valittamiseen työttömyydestä, kun itsellä 3 työpaikkaa samaan aikaan ihan vain siksi, että porukka ei suostu töihin, kun se ei ole kivaa.
Toimeentulotuella olevat on jo tällainen luokka. Tosin asuvat ihan omissa asunnoissa ja ostavat itse ruokaa, koska tämä on hyvinvointivaltio eikä mikään ambomaa.
Vierailija kirjoitti:
Koneiden piti vapauttaa ihmiset puuduttavan puurtamisen orjuudesta luovempaan työhön, koska kutakuinkin kaikki haluavat tehdä jotakin mielekästä elämässään, mutta jotenkin meille kehittyikin ajatus, että koneiden vapauttamat ihmiset ovat luusereita ja suorittavissa tehtävissä pysyvät orjat ovat voittajia. Että se siitä sitten.
Se on se kun kaikkia haluavat tehdä jotain kivaa, mutta ihan kaikilla ei kyvyt riitä siihen, mitä ne hommat vaatis. Makaavat sitten kotona ja vievät rahat niiltä, joilla vielä on moraalia sen verran, että haluavat elättää itse itsensä. Ja vielä nillittävät päälle, kun on sitten pakko keksiä kone tekemään ne työt jotka heille ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuella olevat on jo tällainen luokka. Tosin asuvat ihan omissa asunnoissa ja ostavat itse ruokaa, koska tämä on hyvinvointivaltio eikä mikään ambomaa.
Ei ole kauan, ja syynä nuo tuilla eläjät.
Robotit eivät vie töitä vaan jopa tuovat lisää. Turhat suorittavat työt vähenevät ja tilalle tulee enemmän älyä vaativaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se kun kaikkia haluavat tehdä jotain kivaa, mutta ihan kaikilla ei kyvyt riitä siihen, mitä ne hommat vaatis. Makaavat sitten kotona ja vievät rahat niiltä, joilla vielä on moraalia sen verran, että haluavat elättää itse itsensä. Ja vielä nillittävät päälle, kun on sitten pakko keksiä kone tekemään ne työt jotka heille ei kelpaa.
Noin puhuu hyväosainen, joka on saanut työpaikkansa suhteilla ja luulee olevansa työtöntä jotenkin parempi, yleistää myöskin kaikki työttömät kotona makaaviksi moraalittomiksi...Tervetuloa pitkäaikaissairaan, työttömän ja köyhän elämään niin voi sinunkin mielipiteet muuttua. Oletkos muuten aivan varma, ettei ne koneet vielä sinunkin töitäsi vie? Vielä saat olla töissä, mutta et välttämättä kauaa
Viiisi alkaa priorisoimaan niin että vaikka itsekin pääsisin johonkin neurologishäiriöisten kouluun kun on kuitenkin lähisuvussakin jo 20 yliopiston käynyttä ja lasken sekuneissa laskut päässäni.
Kröhöm. Tartun nyt tohon heikkolahjaisuuteen. Heikkolahjaiset pärjää hyvin harvassa hommassa. Harva pääsee ees amista läpi. Duunari ei ole sama kuin heikkolahjainen.
Paloin loppuun. En tiedä missä vaiheessa palaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heihin pitää tuhlata rahaa, kun he eivät itse halua osallistua yhteiskunnan rakentamiseen.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/06/04/tekoaly-muuttaa-maailman-pian-…
Edes lääkäriksi opiskelu ei takaa tulevaisuudessa varmaa työpaikka, kunhan tekoäly kehittyy tarpeeksi niin se voi tehdä myös lääkärin ja juristin työt. Tervetuloa siis kansalaispalkka ja robotit laitettava verolle
"Tekoäly muuttaa maailmaa, mutta ei ole selvää millä tavalla. Oxfordin tutkijat Frey & Osborne ja MIT:n Brynjolfsson arvioivat, että 20-50 % työtehtävistä korvautuu tekoälyn, automaation ja robotiikan avulla 10-15 vuoden kuluessa.
Suurempi vaikutus on kuitenkin rutiininomaisten töiden automatisaatiolla. Samalla tuottavuus kasvaa ja vanhoja työtehtäviä katoaa. Uusia ammatteja syntyy tilalle, mutta emme vielä tiedä millaisia, ja kuinka ne korvaavat kadonneet työpaikat. Uhkakuvana on massatyöttömyys ja väestön entistä jyrkempi jakautuminen hyvä- ja huono-osaisiin."
Eli massatyöttömyys ja väestön jakautuminen hyvä-ja huono-osaisiin. Tätäkö tosiaan halutaan?
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/06/04/tekoaly-muuttaa-maailman-pian-…
Robotit pitää ilman muuta laittaa verolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heihin pitää tuhlata rahaa, kun he eivät itse halua osallistua yhteiskunnan rakentamiseen.
Istuin useita tunteja tienaamassa rahaa. Keho ilmoitti yhtenä päivänä et nyt riitti. Olet valtavan onnekas ollessasi terve työläinen!
Toimeentulotuella olevat on jo tällainen luokka. Tosin asuvat ihan omissa asunnoissa ja ostavat itse ruokaa, koska tämä on hyvinvointivaltio eikä mikään ambomaa.[/quote]
Miksi heihin pitää tuhlata rahaa, kun he eivät itse halua osallistua yhteiskunnan rakentamiseen.[/quote]
T. Kokoomuksen äänestäjä
Palvelualoilta on kadonnut valtavasti työpaikkoja.
Miettikää vaikka pankkineitejä.
Vierailija kirjoitti:
Joku historiaa tuntematon keksi sitten köyhäintalon uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Viiisi alkaa priorisoimaan niin että vaikka itsekin pääsisin johonkin neurologishäiriöisten kouluun kun on kuitenkin lähisuvussakin jo 20 yliopiston käynyttä ja lasken sekuneissa laskut päässäni.
Esiim autismi etää siinä missä toinen käyttää ajan ja energian kaikenmaailman häsläämiseeen niin vaikka logiisuuksien tarkastelu selkeämmin havaittavuudessa voi olla autistille helpompaa ja selkeämpäää.
koko tää nykyisenlainen kakunjako joka perustuu siihen että kaikki olis töissä, käy vanhaksi-tai on jo käynyt. pitäis tehdä uudet säädöt.