Mistä väristä et pidä ?
Onko sulla joku sellainen väri, jota et voi sietää edes vaatteissasi tai talon maalaamisessa ?
Mulla on petroolinsininen ja räikeän punainen.
Kommentit (69)
Myrkynvihreä, monet mintunvihreän sävyt (varsinkin ne 80-luvun tyyliset, mutta esim. sammaleen vihreästä ja kuusen vihreästä pidän, samoin nyt ovat lehdet kauniin vihreitä), lohenpunainen, liian voimakas pinkki (hennon vaaleanpunainen on kaunis ja ns. mansikanpunaisesta pidän, antaa hehkua iholleni), neonvärit
Kaikki epäluonnolliset värit...syaani on todella ahdistava, samoin joku hailakan kellertävänvihreä.
Pukeutumisessa välttelen semmoisia värejä, mitkä ei todellakaan sovi mun ihonväriin (vihreät, violetit, haaleankellertävät). Suosin sen sijaan monenkin inhoamia kirkkaita sinisiä, punaisia ja auringonkeltaisia värejä (olen jopa usein kuullut, että sininen korostaa silmieni väriä).
Kodin sisustuksessa välttelen metallisia ja kylmiä sävyjä. Kaipaan luonnollisia, lämpimiä värejä kuten murretut ruskeat ja vihreät, sekä lämpimät keltaiset.
Omassa pukeutumisessa en pidä punaisesta.
Sisustuksessa en pidä mustan, harmaan ja ruskean ja valkoisen sävyistä. Pitää olla väriä!
Talon ulkovuorauksessa (puutalo) pitää myös olla jokin väri, ei mitään musta-harmaa-mudansävyt linjaa, kuten niin usein nykyään.
Pinkki/vaaleanpunainen/seprinsessatyttöväri - aivan järkyttävä, ei mene edes pienissä määrissä tehosteena.
MUSTA : Mutta kun on vaatteissa sitä Väriköyhyyttä, on vain mustaa, kukkaa ja raitaa näitä vain on vaatevalkoima värit !
Niin pakko ostaa mustia vaatteita tai sinisiä( ja vihreään väriinkin kyllästynyt).
Niin ei mainittu vaatteiden väristä mutta on näkyvämpi osa näissä väreissä.
Musta on synkkä väri.
Tai miten sen nyt katsotaan imee kakki värit.
Sama valkoinen. On pohdittu onko valkoinenkaan väri.
Ruskea. Vihreästäkään en tykkää, mutta sellaiset koppakuoriaisen vihreä voi olla kaunis autossa.
Turkoosi on inhokkivärini, pinkki on myös aika paha. Pastillivärit on ylipäätään huonoja, kirkkaat värit taas mieleisiä.
Olen tehnyt saman havainnon, kun en pidä sinisestä, että sininen luonnossa miellyttää. Mieheni siniset silmät 🥰 taivas, sinivuokot, muut siniset kukat. Enkä muu sininen on niin "tehtyä".