Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten kesälomasuunnitelmat ja ulkopuolisuus

Vierailija
26.05.2022 |

Taas on se aika vuodesta kun ihmiset alkavat kertoa kesälomasuunnitelmistaan. On mökkeilyä, festareita, Lapin vaelluksia, sukulaisjuhlia, ulkomaan reissuja. Minä kuuntelen haikeana ja pohdin mitä sitä tänä vuonna kesällä tekisi. Yksin tietenkin. Minä en kuulu kenenkään kesälomasuunnitelmiin. Joskus kysyn ja saan itselleni seuraa, mutta minua harvoin kysytään seuraksi.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Miten pärjäilette?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot silti varmasti ihan hyvä tyyppi.

Vierailija
2/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo koskaan lomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan leikkiä turistia kotipaikkakunnallani ja olen silloin lomalla.

Vierailija
4/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kaksi viikkoa lomaa mieheni kanssa ja ollaan ihan vaan kotona vaikka taloudellisesti olisi mahdollisuuksia vaikka mihin. Pyöräillään, suppaillaan ja grillataan parvekkeella. Joka toinen päivä on omaa aikaa ja silloin käyn yksin uimassa, kävelyllä, ostoksilla tai vaikkapa vaan luen kirjaa. Ei loman tarvitse olla mikään spektaakkeli!

Kiinnostaisko sua esim. joogaretriitti tai tanssileiri missä tapaisit muita jos sitä kaipaat?

Vierailija
5/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikiä sinua estää lähtemästä yksin?

Vierailija
6/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan noita sukulaisjuhlat poislukien tehdä yksinkin.

Vierailija
7/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias. kirjoitti:

Ei mikään estä, ja menenkin yksin, koska ei muita mahdollisuuksia ole. En kuitenkaan ole sitä tyyppiä, joka viihtyisi esim. vuokramökissä pitkään yksin. Kaupunkilomilla ruokailu ja terassilla istuskelukin on paljon hauskempaa seurassa. Sitä ei ehkä tajua, jos itsellä aina on seuraa, eikä ole joutunut kokemaan ulkopuolisuutta.

Vierailija
8/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, on valtavasti ihmisiä samankaltaisissa tilanteissa. Yritä löytää seuraa vaikka netin kautta, ei ole mitenkään mahdottomuus onnistua siinä.

Vierailija
9/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Utelias. kirjoitti:

Ei mikään estä, ja menenkin yksin, koska ei muita mahdollisuuksia ole. En kuitenkaan ole sitä tyyppiä, joka viihtyisi esim. vuokramökissä pitkään yksin. Kaupunkilomilla ruokailu ja terassilla istuskelukin on paljon hauskempaa seurassa. Sitä ei ehkä tajua, jos itsellä aina on seuraa, eikä ole joutunut kokemaan ulkopuolisuutta.

Olen käynyt mökillä ja ulkomailla monta kertaa myös yksinäini, jos en ole saantu seuraa. Silti se on ollut mukavampaa kuin kotona yksin istuminen.

Vierailija
10/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Utelias. kirjoitti:

Olen käynyt mökillä ja ulkomailla monta kertaa myös yksinäini, jos en ole saantu seuraa. Silti se on ollut mukavampaa kuin kotona yksin istuminen.

Tätä en kiellä. On silti kurja kun lomamuistoissa ei ole mukana muita ihmisiä. Harva kai on niin erakko, että kokisi kaikki tärkeät hetket mielummin yksin kuin seurassa. Itsekin kerrot että menet yksin, jos et ole saanut seuraa. Eli seurassa on sinunkin mielestä hauskempaa, kenties myös merkityksellisempää.

Ap

Vierailija
11/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Utelias. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Utelias. kirjoitti:

Tätä en kiellä. On silti kurja kun lomamuistoissa ei ole mukana muita ihmisiä. Harva kai on niin erakko, että kokisi kaikki tärkeät hetket mielummin yksin kuin seurassa. Itsekin kerrot että menet yksin, jos et ole saanut seuraa. Eli seurassa on sinunkin mielestä hauskempaa, kenties myös merkityksellisempää.

Ap

Kaksin aina kauniimpaa Talvella maksoin rahattoman kavein matkan, että sain seutaa. Olisin lähtenyt joka tapauksessa.

Vierailija
12/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Utelias. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Utelias. kirjoitti:

Ap

Kaksin aina kauniimpaa Talvella maksoin rahattoman kavein matkan, että sain seutaa. Olisin lähtenyt joka tapauksessa.

Ihanasti tehty sinulta ja win-win tilanne molemmille.

Ap

Vierailija
13/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekevät kivoja asioita myös kun ei ole kesä. Eikö silloin ole sama asia pinnalla. Mistä asioista itse pidät eniten ja voiko niitä toteuttaa silti. Onko se matka, lähialueella jotain kivaa, saatko jonkun mukaan autoretkelle alkukesästä vaikka käymään maalla, lempialueella tai maisemia katsomassa. Sinkuille kyllä vaikeaa, jos on pienituloinen autoton.

Vierailija
14/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä hankkia sosiaalisuutta vaativia (tai sosiaalisuudesta lisäpotkua saavia) lomaelämyksiä yksinäsi. Aika kultaa muistot, mutta onhan se itse tilanteessa aika ankeaa siemailla bisseä hiljaa yksin puistossa tai hytkyä musiikin tahtiin omissa oloissa ruisrockin täydessä yleisössä. Tai sup-lautailla Kreetalla tarkkaillen haukan katseella rannalla ilman vahtia lojuvia laukkua ja vaatteita.

Ehdotan, että vietät tämän kesän niin ankeasti, kuin yksinäiselle on luontaista. Herää kymmeneltä aamulla mutta nouse sängystä kolmelta, vauvapalstaile ja katso sarjoja. Elä samalla tavalla, kuin arkena, mutta käytä virka-aika tylsään lorvimiseen.

Ehkä tällainen kunnon hukkaan heitetty loma antaa sulle lisävoimia ja rohkeutta tutustua talven aikana kivoihin tyyppeihin, jotta ensi vuoden kesälomasi ja muut tulevat lomasi olisi mielekkäämpiä ja oikeasti elämyksellisiä. Yksin kannattaa opetella olemaan, mutta yksinäisyyttä kannattaa myös kuitenkin pitää välitilana, jos se tuntuu ahdistavalta ja rajoittavalta, kuten sinun tapauksessasi selkeästi on. 

Vierailija
15/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tekevät kivoja asioita myös kun ei ole kesä. Eikö silloin ole sama asia pinnalla. Mistä asioista itse pidät eniten ja voiko niitä toteuttaa silti. Onko se matka, lähialueella jotain kivaa, saatko jonkun mukaan autoretkelle alkukesästä vaikka käymään maalla, lempialueella tai maisemia katsomassa. Sinkuille kyllä vaikeaa, jos on pienituloinen autoton.

Et selvästi lukenut aloitusta. Ap kyllä kertoi, että hän matkustelee ja tekee kaikenlaista, mutta että on vaikea saada seuraa. Ja sitten ehdotat, että hän ottaa autoretkelle jonkun mukaan. Haloo.

Vierailija
16/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yritä hankkia sosiaalisuutta vaativia (tai sosiaalisuudesta lisäpotkua saavia) lomaelämyksiä yksinäsi. Aika kultaa muistot, mutta onhan se itse tilanteessa aika ankeaa siemailla bisseä hiljaa yksin puistossa tai hytkyä musiikin tahtiin omissa oloissa ruisrockin täydessä yleisössä. Tai sup-lautailla Kreetalla tarkkaillen haukan katseella rannalla ilman vahtia lojuvia laukkua ja vaatteita.

Ehdotan, että vietät tämän kesän niin ankeasti, kuin yksinäiselle on luontaista. Herää kymmeneltä aamulla mutta nouse sängystä kolmelta, vauvapalstaile ja katso sarjoja. Elä samalla tavalla, kuin arkena, mutta käytä virka-aika tylsään lorvimiseen.

Ehkä tällainen kunnon hukkaan heitetty loma antaa sulle lisävoimia ja rohkeutta tutustua talven aikana kivoihin tyyppeihin, jotta ensi vuoden kesälomasi ja muut tulevat lomasi olisi mielekkäämpiä ja oikeasti elämyksellisiä. Yksin kannattaa opetella olemaan, mutta yksinäisyyttä kannattaa myös kuitenkin pitää välitilana, jos se tuntuu ahdistavalta ja rajoittavalta, kuten sinun tapauksessasi selkeästi on. 

Sitten voisit vielä kertoa, missä sitä aikuinen ihminen tutustuu vuodessa uusiin ihmisiin niin hyvin, että ollaan valmiita viettämään yhdessä lomaa.

Vierailija
17/20 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi yksin olla lomasuunnitelmia

Vierailija
18/20 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuttua. Ei mua kiinnosta toisten lomasuunnitelmat eikä ne ole multa veks.

Yksin voi lähteä vaikka junalla kiertämään Eurooppaa.

Vierailija
19/20 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vastaajista missaa aloituksen pointin. Yksin toki voi lomailla, mutta mitä teet, jos iskee haikeus siitä, että ei ole muita vaihtoehtoja kuin tehdä kaikki yksin?

Vierailija
20/20 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustan aina yksin, ja käyn myös tapahtumissa yksin. Hyvin harvoin on sellaista tapahtumaa, mihin menisin mieluummin jonkun kanssa. Toiset on vain tiellä. Niiden kanssa pitää suunnitella ja vääntää aikatauluista, ja sitten tehdä kompromisseja. Olen itsenäinen ja itsekäskin, haluan mennä omia aikojani ja omia teitäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan