Miten te rakennus-, lvi- jne. alalla olevien miesten vaimot kestätte
vajokkeja miehiänne? Taas yksi tuttava sai tuta sähkömiehen "työmoraalin". Otti tuntikaupalla töistä vapaata, sopi sähkömiehen kanssa milloin tämä tulee ja arvatkaa tuliko se. Joo, tuli lopulta, kun sille oli ensin soitettu, ja senkin jälkeen tyyppi ilmestyi vasta tuntikausia sovittua myöhemmin. Ei olisi varmaankaan kuulunut mitään, jollei olis soitettu perään (nimimerkillä kokemusta on).
Mikä noita äijiä vaivaa? Onko ne niin nysviä, ettei ne uskalla sanoa että sori on niin paljon töitä etten nyt jouda tulla? Vai eikö ne pysty YHTÄÄN suunnittelemaan aikataulujaan? Ja jos aikatauluja ei voi suunnitella, niin kannattaako silloin SOPIA IHMISTEN KANSSA AIKA? Mitäh? Eikö olisi reilumpaa vaikka sopia että tulen maanantaina tai tiistaina sen mukaan miten joudan, ja sit soitella aikatauluista tarkemmin kun tietää. Sääli että juuri raksa-alalle seuloutuu pahimmat mätämunat.
Kommentit (24)
vajokkeja miehiänne? Taas yksi tuttava sai tuta sähkömiehen "työmoraalin".
v Vai eikö ne pysty YHTÄÄN suunnittelemaan aikataulujaan? Ja jos aikatauluja ei voi suunnitella, niin kannattaako silloin SOPIA IHMISTEN KANSSA AIKA? Mitäh? Eikö olisi reilumpaa vaikka sopia että tulen maanantaina tai tiistaina sen mukaan miten joudan, ja sit soitella aikatauluista tarkemmin kun tietää. Sääli että juuri raksa-alalle seuloutuu pahimmat mätämunat.
Kyllä tämä aikatauluttaminen johtuu aika monesta muustakin ihmisestä/työntekijästä ja itse työntilaajasta.
Kyllä ap itse on aika vajokki kun ei näytä tajuavan rakennushommista mitään.
Kyllä tämä aikatauluttaminen johtuu aika monesta muustakin ihmisestä/työntekijästä ja itse työntilaajasta.
Kyllä ap itse on aika vajokki kun ei näytä tajuavan rakennushommista mitään.
Raaka tosiasia on, että rakennuksilla on töissä ihan yhtä vajokkeja kuin muillakin aloilla. Ja sitten vielä päälle vajokit asiakkaat jotka luulevat että maailma pyörii heidän ympärillään.. pahimmassa tapauksessa oleskelevat siellä pikkuremonttiensa keskellä "vartioimassa" työntekijöitä. Huomaavat sitten kesken remontin että "eiii, noissa kaakeleissa on ihan väärä sävy" jne. Lisäksi se työmies on ketjun viimeinen joka joutuu tuntemaan nahoissaan tavarantoimituksen viivästymiset ym. Lopuksi: sitä saa mitä tilaa... älkää pihistelkö. Toki siinä ap on oikeassa, että fiksua olisi ilmoittaa jos on tiedossa olevia viivästyksiä, ja kannattaa olla tarkkana sopimuksia tehdessä.
T: tyytyväinen asiakas
Ihan samalla tapaa saan soitella perään kunnan virkamiehille, lääkäriasemalle ja ties minkä alan ihmisille, kun mitään ei kuulu lupauksista huolimatta. Mitä miesvaltaisempi ala sitä heikommin yhteydenotot toimivat.
Rakennustöissä varmaan aikataulut heittävät, koska on vaikea arvioida paljonko jonku tietyn työsuoritteen tekeminen vaatii aikaa - tuleehan sitä omissakin remontoinneissa aina vastaan aikaa vieviä lisähommia, joita ei ole pystynyt ennakoimaan. Rakenteiden alta löytyy aina yllätyksiä. Hommia ei voi jättää kesken - betonivalut sun muut pitää tehdä siltä istumalta loppuun.
Silti, yhteydenpidossa olisi varmasti monilla rakennuslan ihmisillä parantamisen varaa. Jopa suurten rakennusfirmojen johtavilta työntekijöiltä puuttuu taitoa pitää yhteyttä asiakkaisiin ja muihin sidosryhmiinsä mikä taas laskee brändimielikuvaa ja yrityksen arvoa.
Kyllä mä hyväksyn ja ymmärrän se että aikataulut kusee. Rakentamisessa nyt tulee vaan aina kaikenlaisia yllätyksiä. Mutta kun asiakkaan aikaa ei arvosteta sitten tippaakaan.