Halusin lapsena lääkäriksi, minusta tuli kirurgi (kerron oman tarinani.)
Suurin haaveeni oli lapsena auttaa ihmisiä.
Halusin lääkäriksi. Mutta kun olin nuori, päätin että haluan olla kirurgi.
Erikoistuin lääkäristä kirurgin ammattiin. Minusta tuli thorax-kirurgi. Kun valmistuin, pidimme bileet kavereiden kanssa. Olin tuolloin 30-vuotias.
Voin sanoa että olen unelma-ammatissani.
Kommentit (12)
minusta vaikuttaa pahasti siltä, että lääkäriksi haluaa vain rahan perässä juoksevat kullankaivajat, siksi töykeitä lääkäreitä olen nähnyt. Potilas on pelkkä harminkappale joka tulee häiritsemään lääkärin oleskelua työpaikallaan...
Yövuoroon välttää lääkäriksi 100 vuotta sitten kuollut vampyyrikin xD
Kirurgi on ensin lääkäri. Sitten vasta kirurgi. Satujutut ja lapsuusunelmat voisi laittaa vaikka jonkun oman otsikon alle, jooko. Sinne lääkärihoitajan, lakaisukoneenkuljettajan ja ammattijalkapalloilijan alle.
Noin lapsellista sepustusta ei kyllä synny edes ortopediltä, vaikka silloin rima on jo laskettu aika alas.
Että oikein bileet pidettiin, ohhoh.
Kerropas nyt joku mielenkiintoinen tapaus thorax-kirurgin uraltasi.
Vierailija kirjoitti:
No, kuinkas vanha sä nyt olet?
Tämän minäkin haluaisin kuulla.
Kuuden vuoden perusopintojen jälkeen seuraa harjoittelu, niin sanottu kandikesä, ja sen jälkeen halutessa erikoistuminen, joka kestää 5 - 6 vuotta.
Tämän jälkeen kuuden vuoden erikoistuminen.
Suomessa kirurgisia erikoisaloja ovat yleiskirurgia, gastroenterologinen kirurgia, lastenkirurgia, ortopedia ja traumatologia, plastiikkakirurgia, suu- ja leukakirurgia, sydän- ja rintaelinkirurgia, urologia, verisuonikirurgia, käsikirurgia ja neurokirurgia. Mikä näistä olet?
Sinulla pitää siis olla vähintään 12 vuoden koulutus takanasi.
Missä opiskelit? Missä työskentelet nyt ja mikä siis on erikoisalasi kirurgiassa?
Kerro lisää!
Trolli olet ap. Sydän - ja rintaelinkirurgiksi on pitkä tie.
Ihanaa, että kehitysvammaisetkin pääsevät lääkäriksi! Todella edistyksellistä 😊
Olen samanikäinen (kerron oman tarinani).
Pääsin taas lastenlipulla bussissa. Teini-ikäinen opiskelija ihmetteli miten minun ikäinen voi olla jo yliopistossa.