Päätin juuri, että nyt riittää tämä avioliitto
20 vuotta takana ja ei jaksa enää. Ei suuria riitoja ja mies on ihan ok. Viime vuosina hänen mielialat ovat kuitenkin vaihdelleet niin, että alkaa aivan yhtäkkiä olemaan etäinen tai ilkeilee minulle. Kun kysyn mistä kenkä puristaa, en saa mitään vastausta vaan pyytää minua menemään pois. Eli en yhtään tiedä mikä häntä vaivaa enkä enää siedä tuota puhumattomuutta. Pitäköön tunkkinsa.
Alan nyt katsomaan itselleni uutta kotia ja uutta miestä en todennäköisesti halua asumaan saman katon alle enää ikinä. En jaksa olla toisen tunnetilojen kohteena. Miestä on alkanut ärsyttää jopa jos järjestelen kaappeja ja joku tavara on vaihtanut paikkaa. Mitään uutta ei saisi ikinä tehdä, tyrmää ehdotukseni aina.
Lapset ovat teini-ikäisiä enkä tiedä miten heidän kanssaan toimitaan. Asunnon täytyy olla sellainen, että he mahtuvat sinne, joten tiukkaa tulee olemaan taloudellisesti. Nyt kuitenkin on mitta täynnä.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ihan saman kokenut ensimmäisen poikkiksen kanssa 18-vuotiaana. Siksi nyt sinkkuna niin kauan kunnes löytyy toisenlainen.
N30
Minkäkin numeroiden 2,3 ja 5 kanssa. Ja ykkösen ja vitosen kanssa kariutui käytännön esteisiin suhteen ulkopuolelta. En enää edes jaksa toivoa, että löytyisi normaali mies. Olen alistunut ajatukseen loppuelämän sinkkuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Mies lähti harrastamaan eikä sanonut sanaakaan. On koko päivän mököttänyt enkä tosiaan yhtään tiedä miksi.
Lue Why does he do that ja ketju Narsistin keskustelutyyli.
Ah, uusi koti ja uusi elämä, siihen vielä fwb mansikkana kakun päällä, voiko olla töissä enempää kateellisia 😁
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tilanteen selvittämiseksi kirjoittaisit hänelle maltillisen kirjeen pyytäen selitystä ja tiedustelen hänen aikomuksiaan. Edellisissä puheenvuoroissa on asiaasi käsitelty jo aika monipuolisesti. Ota niistä muistilappu itsellesi, kun alat laatia kirjettä. Anna hänelle vapaat kädet päättää tilanteen jatkumisesta ja vaikka mahdollisesta erosta. Suunnitte myös lyhyt ystävällinen puhe kirjeen ojentamishetkeä varten.
Hyvä ehdotus.
Aikoinaan avioliittoviikonloppuna (niitä yhä järjestetään eripuolilla suomea), opettelimme kirjoittamaan toinen toisillemme "rakkauskirjeitä". Ei siis "lässyn lässy" vaan kertoen rakkaudellisesti sen mikä painaa, kyselemään toisen ajatuksia rakentavasti jne.
Ei ole häpeä hakea apua koska teillä on ne lapset, jos kuitenkin. Silti solmun on tärkeää avautua.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset ihmiset, joilla on puhuva puoliso niin eivät voi käsittää, että joku ei puhuisi.
Itse olin todella ahdistunut miehen käytöksestä. Siihen liittyi puhumattomuuden lisäksi itsekästä, kylmää kohtelua. Ohi katsomista, ohi kävelyä, fyysistä torjumista, vähättelyä ja pilkkaakin.
Meillä tuollainen puhumaton möllikäytös on ihan normaalia.
Kerran mies yritti käytöksellään osoittaa pahaa mieltään. Ei onnistunut. Käytös ei eronnut normaalista mitenkään.
Ihanaa kun naiset kirjoittaa näitä miksi naimisiin ei kannata mennä -avauksia.
Miehet, älkää menkö naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset ihmiset, joilla on puhuva puoliso niin eivät voi käsittää, että joku ei puhuisi.
Itse olin todella ahdistunut miehen käytöksestä. Siihen liittyi puhumattomuuden lisäksi itsekästä, kylmää kohtelua. Ohi katsomista, ohi kävelyä, fyysistä torjumista, vähättelyä ja pilkkaakin.
Meillä tuollainen puhumaton möllikäytös on ihan normaalia.
Kerran mies yritti käytöksellään osoittaa pahaa mieltään. Ei onnistunut. Käytös ei eronnut normaalista mitenkään.
Yrittää olla puhumatta ja hautautuu urheiluun ja kännykkäänsä. Ei mitään eroa normaaliin. Ei ennenkään puhunut ruokapöydässä mitään.
Ahdistaa mennä sen kanssa kylään edes sen omille sukulaisille, kun istuu vaan paikallaan sanomatta mitään.
Mulle kelpaisi vaatimattomattomammankin näköinen mies, jos sen kanssa olisi hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ah, uusi koti ja uusi elämä, siihen vielä fwb mansikkana kakun päällä, voiko olla töissä enempää kateellisia 😁
Mullekin mun työkaverit on avoimen kateellisia vapaudesta ja fwb:stä, joka tulee käymään, kun haluan. Ainoastaan nuoret työkaverit kauhistelee, että miten en halua sitoutunutta parisuhdetta :D
Vierailija kirjoitti:
Tästä olen kateellinen.
Mies lähti harrastamaan eikä sanonut sanaakaan. On koko päivän mököttänyt enkä tosiaan yhtään tiedä miksi.