Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Maailmanlaajuinen LAMA tulossa! Miten olette varautuneet?

Vierailija
26.05.2022 |

Jotenkin en nyt vaan jaksa uskoa siihen.

Venäjän ja ukrainan bkt:t aika pieni siivu maailman bkt:stä.

Kiinassa tehtaat pyörii koronasta huolimatta kun työntekijät lukitaan niihin sisään.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vessapaperia pari säkillistä

Vierailija
2/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan mitenkään, tai no itseasiassa olen varautunut jo useamman vuoden ajan elämällä köyhyysrajalla, ja samalla keskittynyt elämässäni ilmaisiin, ei materialistisiin asioihin ja löytänyt niistä merkityksellisyyttä ja iloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainan ja Venäjän bkt:t ei ole olennaisin tekijä tulevaan lamaan. Kaikki kallistuu mm. energian hintojen nousun takia ja samalla ostovoima heikkenee velkamäärän yhä kasvaessa. Nykypäivän taloudessa kaikki on sidoksissa kaikkeen ja kumulatiivinen vaikutus tulee ajamaan globaalin talouden lamaan.

Vierailija
4/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamalla velat pois ja minimoimalla turhan kulutuksen

Vierailija
5/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romahdus on ollut vääjämätön jo pidempään, mutta sitä on aina vain lykätty lainalla ja rahanpainamisella. Seurauksena inflaatio ja nousevat korot, jotka räjäyttävät koko pasan nyt sileäksi. Ei tarvitse olla nero tuota ymmärtääkseen, vaikka media nyt louskuttaa ja toppuuttelee mitä sattuu. Taloustietäjät ovat tuosta kuitenkin varoitelleet jo pitkään.

Nyt jos vielä Kiina paukkii Taiwaniin kuten merkkejä on, niin lännestä loppuu kaikki reaalinen ja käsissä on vain vivutettu hyperinflaati, velkavuori ja kaatuva pasa. Menee kaikki valtioita myöden.

Jotenkin suunnitelmalliselta tämä kaikki vaikuttaa.

Vierailija
6/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kokemaan ihan itse, että maailma on niin sairas, etten halua edes mitään tekemistä joidenkin yritysten, henkilöiden tai minkään hierarkian huipun kanssa. Sen takia lama ei kiinnosta yhtään.

Vierailija
7/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa tehtaat pyörii koronasta huolimatta kun työntekijät lukitaan niihin sisään.

Ei muuten pyöri. Sielläkin tehtaat seisoo osan aikaa sähkön puutteen takia. 

Vierailija
8/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varautunut asiaan 90-luvun lamasta viisastuneena viimeisen neljännesvuosisadan säästämällä ja sijoittamalla. Enää ei voi huonosti käydä.

Vierailija
9/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin kokemaan ihan itse, että maailma on niin sairas, etten halua edes mitään tekemistä joidenkin yritysten, henkilöiden tai minkään hierarkian huipun kanssa. Sen takia lama ei kiinnosta yhtään.

Ei laman tarvitse kiinnostaa, mutta se vaikuttaa silti kaikkien elämään 

Vierailija
10/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen haaveillut kapitalistisen maailman romahtamisesta jo vuodesta 1918 asti!

Vierailija
11/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Olen varautunut asiaan 90-luvun lamasta viisastuneena viimeisen neljännesvuosisadan säästämällä ja sijoittamalla. Enää ei voi huonosti käydä.

Sijoitusten arvot tulevat lamassa alas. Toivottavasti sijoituksia on sen verran paljon ettei nykyarvojen diskonttauksesta tule ongelmaa

Vierailija
12/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mul kku pää, aiheuttaa maailmanlaajuisen laman.  Oletko nyt onnellinen v it u n p itkänenäi nen sia nsilm äi nen leuaton k ä ä p  i ö? Minä laittaisin tuon ky nä nis kan nurin vasemmalla kädellä selän takana.

Vierailija
13/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusten arvot tulevat lamassa alas. Toivottavasti sijoituksia on sen verran paljon ettei nykyarvojen diskonttauksesta tule ongelmaa

En usko, että Helsingin keskustayksiöiden hinnat tulevat romahtamaan tai ettei niihin saisi vuokralaisia. Jos jenkkiosakkeiden arvo laskee, niin minulla on aikaa odotella niiden nousua. 

Vierailija
14/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisiä herneitä linssiä pastaa wc paperia

Vierailija
15/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romahdus on ollut vääjämätön jo pidempään, mutta sitä on aina vain lykätty lainalla ja rahanpainamisella. Seurauksena inflaatio ja nousevat korot, jotka räjäyttävät koko pasan nyt sileäksi. Ei tarvitse olla nero tuota ymmärtääkseen, vaikka media nyt louskuttaa ja toppuuttelee mitä sattuu. Taloustietäjät ovat tuosta kuitenkin varoitelleet jo pitkään.

Nyt jos vielä Kiina paukkii Taiwaniin kuten merkkejä on, niin lännestä loppuu kaikki reaalinen ja käsissä on vain vivutettu hyperinflaati, velkavuori ja kaatuva pasa. Menee kaikki valtioita myöden.

Jotenkin suunnitelmalliselta tämä kaikki vaikuttaa.

Suuri nollaus on rakenteilla.

Vierailija
16/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuohon varautumaan. Jos tavoitteena on 500 miljoonaa asukkia maapallolla, niin eiköhän lähes jokaiselle löydy tapa lähteä.

Taudit (piikit), nälänhätä, sota tai mikä kullekin.

Vierailija
17/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako % puhdas vesikuutio vie tuloistasi? Entäpä jos sitä ei ole? Elämän välttämättömyydet eivät ole kalleimmasta päästä, mutta ilman niitä vaikea olla. Vertaa vesikuutiota iPhonen uusimpaan malliin.

Vierailija
18/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tunnustaa että hamstrasin paljon säilykkeitä ja pastaa vielä normaaleilla hinnoilla, kun ajattelin sen tasoittavan osaltani ruuan hinnan nousua. Sitten tajusin sen olevan vähän turhaa, jos ruuan hinta nousee keskimäärin 10 prosenttia. Toisaalta nyt ei tarvitse ostaa tiettyjä ruoka-aineita ennen kevättä ja silloin hinnat saattavat olla jo laskemassa normaaleiksi.

Muuten olen onneksi ostanut viime vuosina jo kaiken tarpeellisen käyttötavaran. Nythän niiden hinnat on nousseet jopa 25 prosenttia.

Vierailija
19/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä väliä on rahalla ja yhteiskunnalla, kun luonto, eli ihmisen vihonviimeinen elinehto menee.

Eletään kuin viimeistä päivää. Siellä sitä velkaa tehdään, mutta se on sellaista velkaa, että takaisin ei saa maksetuksi.

Sit pärjäillään niillä mitä jää. Ne jotka selviää, siis.

Vierailija
20/43 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii gruuppiin on ilmeisesti panostettu.

Seuraavassa lamassa rahan ja sijoitusten arvo putoaa nollaan.

Lisäksi kiinteistöjen omistajat verotettaneen kuoliaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän