Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmannes nuorista pelkää, että työelämä on liian raskasta, kertoo tuore raportti

Vierailija
26.05.2022 |

Voi että! Hellanlettas!
>Kolmannes nuorista pelkää, että työelämä on liian raskasta, kertoo tuore raportti
Työelämä liian RASKASTA! Mä en pysty! Mä en kestä! Mä en voi mennä T Ö I H I N

Minkä takia kolmannes suomen [[nuorisosta]] uskoo töissä käymisen olevan liian raskasta?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, t. 30v

Vierailija
2/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska loputon koulussa hengailu on mukavampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pelätä, koska sitä se on.

Kun ymmärtää että sitä ei pysty käytännössä saavuttamaan mitä vanhemmat pystyivät, eikä myöskään pysty siihen mitä mediassa jotenkin odotetaan tai joissain parisuhteessa niin sitten se helpottaa.

Vierailija
4/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän nuoria, koska työelämä on muuttunut ainakin omalla alalla huomattavasti. Työskentelen sosiaalialalla. Palkat junnaa paikoillaan. Työtehtäviä ja vastuita lisätään. Työ on huomattavasti kiireisempää kuin 15 vuotta sitten. Työkavereita on ollut pitkillä sairauslomilla masennuksen vuoksi, joka siis johtuu työperäisestä uupumuksesta. Vielä ainakin 13 vuotta tätä helvettiä jäljellä.

Vierailija
5/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelarottana on hiukan leppoisampaa elää kuin 8 tuntisilla orjatöillä. Ei ihme, että suurin osa valitsee elää kelalla.

Vierailija
6/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rima niin alhaalla, että ollaan tyytyväisiä jos työharjoittelija saa itsensä töihin useimpina päivinä suunnilleen oikeaan aikaan. Ei näitä kyllä koskaan palkata, vaan ne harvat saa töitä/kesätöitä, jotka oikeasti ovat paikalla ja edes yrittävät tehdä annettuja työtehtäviä.

Vierailija
7/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töissä välillä on raskasta. Kiire ja paineita suoriutua hyvin. Itse olen ollut työelämässä 12vuotta. Jaksan kyllä ihan hyvin. Mikä siis on se, mitä nuoret pelkäävät? Ehkä heille tulisi puhua ja kannustaa, selventää mitä työelämä on.

Vierailija
8/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma teinipoika just kysyi multa, kun että miksi teen niin usein pitkiä työpäiviä. Kello oli 21:30, kun viimeistelin esitystä seuraavan päivän palaveriin. Tuollaisen kuvan ne saa vanhemmilta työelämästä. Ei ihme, että ahdistaa jo etukäteen...

Vierailija
9/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ymmärtää että sitä ei pysty käytännössä saavuttamaan mitä vanhemmat pystyivät, eikä myöskään pysty siihen mitä mediassa jotenkin odotetaan tai joissain parisuhteessa niin sitten se helpottaa.

Joo, tämä on totta. Minun vanhemmilla oli paljon parempi taloudellinen tilanne kun olin lapsi, kuin mitä mulla nyt 34 vuotiaana on. Vaikka minulla on paljon enemmän kouluja käyty ja hyväpalkkainen työ. Näin se vaan on, maailma muuttuu.

Vierailija
10/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän oikein hyvin heidän huolensa. Henkilöstöä ei enää palkata tarpeeksi, vaan lopettaneen/eläköityneen tehtävät vaan sälytetään suoraan muiden hoidettavaksi. Työtaakka kasvaa, mutta palkka pysyy samana.

Vierailija
11/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat nähneet omien vanhempiensa uupuvan.

Vierailija
12/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa jos työ on raskasta.

Mutta se on muuttunut viimevuosina jotenkin aivan erityisen kuluttavaksi ja haasteelliseksi.

t. ei nuori

Vierailija
13/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne veltot paskat jaksa mitään.

Vierailija
14/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on toki raskasta ja näin pitää lähtökohtaisesti ollakin. Palkkaa vastaan uhrataan omaa vapaa-aikaa elättääkseen itsensä. Oma erikoisosaaminen suhteessa muihin määrää palkkatason. Työ on itsensä myymistä ja asiakas maksaa loppuviimein palkan. Työnanataja vain tilittää sen palkan.

Vierailija
15/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska loputon koulussa hengailu on mukavampaa.

Mitä vaan, ettei tarvitsisi mennä öihin.

Silti heille pitää olla valmiina yhteiskunnan palvelupaletti, mutta kukaan ei halua näitä töitä tehdä.

Vierailija
16/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ilmeisesti joku liukuhihnatöitä tekevä yksinkertainen duunari joka ei ymmärrä parempipalkkaisten alojen vaatimuksia

Vierailija
17/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on amiksen käynyt duunari jolle on viimeisen 10 vuoden aikana kasattu hommia, jotka vastaavat saman alan amk-tutkinnon suorittaneen työnkuvaa. Eli hallinnon työtehtäviä suorittavan työn päälle, arvatkaa näkyykö palkassa... On halvempaa teetättää useamman ihmisen työt yhdellä. 

Vierailija
18/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele. Mä aloitin työt 19v. 30v. todettiin parantumaton selkäsairaus. Se alkoi pahenemaan 37v. Mun fyysinen työkyky on 60%.

Vierailija
19/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikalla keski-ikä on ehkä 40 vuotta ja porukkaa on jatkuvasti saikulla uupumuksen takia. Päivät on niin täynnä palavereita ja muuta turhaa, että varsinaiset työt pitää tehdä iltaisin ja viikonloppuisin. On ihan yleinen tapa, ettei porukka merkitse kyseisiä työtunteja työajaksi, koska sitten sallittu plusliukuma ylittyisi ja sen seurauksena joutuisi pitämään vapaata, jonka aikana omat työt kasautuu entistä pahemmin. Työhyvinvointikyselyssä yli puolet vastasi, että joutuvat tekemään töitä viikonloppuisin suoriutuakseen työmäärästä, mutta ylemmällä taholla tämä ohitettiin olankohautuksella. Kyseessä on iso kansainvälinen teollisuusalan yritys, jonka arvoissa kyllä hienosti kirjoitetaan ihan päinvastaista. 

Kyllä sitä vanhemmatkin työntekijät uupuvat nykyajan työelämässä, joten lienee tarpeetonta olettaa että nuoremmat tekijät jaksaisivat yhtään paremmin.

Vierailija
20/75 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä on totta. Minun vanhemmilla oli paljon parempi taloudellinen tilanne kun olin lapsi, kuin mitä mulla nyt 34 vuotiaana on. Vaikka minulla on paljon enemmän kouluja käyty ja hyväpalkkainen työ. Näin se vaan on, maailma muuttuu.

Voi luoja miten typerä kommentti. Palkat ovat nousseet koko ajan, koulutus on nykyään melkein ilmasta jne.

Kyse on siitä, että osa nuorista haluaa kaiken heti. Pitää heti olla iso talo, tai asunto, auto hieno jne. Me vanhemmat aloitettiin pienemmästä.

Ja yksi syy on, ettei näitä nykyajan tollukoita saa puhelimestaan irti niin, että voisivat käyttää kumpaakin kättään ja aivojaan.

Turhaa sakkia osa nykynuorusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan