Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hengenvaarallisesti lihava, miten nuo ihmiset heräävät todellisuuteen vasta siinä vaiheessa kun eivät enää mahdu suihkuun tai pysty istumaan vessanpytyllä?

Vierailija
26.05.2022 |

Sitten itketään ja pestään itseään sängyllä. Ei ihminen yhdessä yössä liho kolmesataa kiloiseksi!

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmat aiheuttaa monenlaista harmia.

Eli voidaan todeta, että läskeillä on jotain vikaa korvien välissä.

Ihan samoin on vikaa tupakoitsijoilla, alkoholia juovilla, narkkareilla, työnarkomaaneilla, urheilunarkomaaneilla ja peliongelmaisilla sekä ortoreksiaa sairastavilla.

Vierailija
102/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin katsomasta tuota ohjelmaa, kun otti niin paljon päähän nuo mahdollistajat. Roudasivat kassikaupalla roskaruokaa, kun pelkäsivät, että lihava suuttuu.

Valehtelivat ummet ja lammet sille tohtorille ja väittivät kivenkovaan noudattaneensa dieettiä.

Sama juttu. Ehkä kerran kaudessa se mahdollistajan roolissa oleva yritti kaikkensa. Ja nämä taisivat kaikki onnistua. Suurimmalla osalla homma vesittyi jo alkumetreillä siihen että lähipiiri oli täynnä vätyksiä.

Lainaamasi kommentti poistettiin. Mitähän väärää siinäkin oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaalloisen lihava. Minulla kehittyi syömishäiriö 12 vuotiaana, kun olin todella pahasti koulukiusattu koko ala- asteen. Opettajat vain katsoivat vietestä, kun minua kiusattiin.. Ensin bulimia , sitten bed. Luuletteko, että haluan olla tällainen? En. En ole saanut apua mistään, vaikka olen hakenut.

Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan tuollaista kohtelua. Se on väärin.

Vierailija
104/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä ne varmaan on heräänyt aikaisemminkin.

Minä olen hakenut laihdutukseen apua jo yli 5 vuotta. Mitään apua en ole saanut. Laihdutuslääkkeitä ei saa kun on "liian laiha" eli BMI pitäisi olla 40 ennen kuin saa oikeesti jotain apua. Toisin sanoen, pitää lihottaa itsensä palloksi, että saa jotain oikeaa apua.

Valmennukset, ravitsemusterapeutit sun muut hömpät kaikki kokeiltu. Ihan samaa huttua kuin enkelipölyterapiat.

Joten tässä nyt sitten mätän sapuskaa ja odotan, että olen riittävän lihava saadakseni OIKEASTI apua. Tai kuolen.

Mun painoindeksi oli 32 kun sain laihdutuslääkkeen työterveydestä sisätautilääkäriltä, tosin maksan sen itse, ei mitään kelakorvauksia mutta ajattelen sen kuitekin satsauksena terveyteen ihan kuten joku kuntosalimaksu. Nyt on tippunut jo 7 kiloa 3 kuukaudessa. 

Kannattaa käydä toisella lääkärillä.

Vierailija
105/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hoikka ja ostan kasviksia ja muuta vähä kalorista ruuaksi. Edellä usein lihavia tyttöjä jotka ostavat limsoja karkkia ja jätski ja sipsejä. Eli siltä näytät mitä syöt. Onneksi pumppu pettää ennen eläkeikää joten maksu taakkaa ei siinä määrin kerrytä valtiolle. M40

Tämä on kamalaa kun kytätään toisten ostoksia ja vedetään siitä jotain johtopäätöksiä.

Itsellä kerran hirveä makeannälkä (en ole ihan hoikka jos en mikään kovin ylipainoinenkaan), en juurikaan ostanut kotiin mitään makeaa eikä ollut karkkivarastoja. No lähdin naapuritalossa olevalle R-kioskille illalla salmiakkipussi mielessä mutta kioskilla oli pari henkilöä pelaamassa jotain hedelmäpelejä ja katseet kävi minuun hiljaisessa kioskissa. Pyysin myyjältä litran maitoa kun en kehdannut ostaa karkkia. Ajattelin juuri, että noi varmaan ajattelee, että tuonkaan ei pitäisi enää karkkia syödä.

Ihan turhaan sinä karkkipussin ostamista häpeilit. Ostaahan jotkut tupakkaakin eikä ne mieti yhtään, mitä joku siitä ajattelee. Ja peliongelmaisiahan ne toiset asiakkaat oli.

Vierailija
106/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa todeta asian yksinkertaisesti ja halventavasti, ja todella yksinkertaiselta sinä vaikutatkin.

Vierailija
107/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ihmetyttää se totaalinen sitoutumattomuus. Halutaan leikkaukseen ettei olla niin paksuja, mutta mitään ei olla valmiita tekemään että laihduttaisiin vaadittuihin mittoihin.

Ei pienempiä annoskokoja, ei yhtään vihanneksia lisätä, ei edes yritetä liikkua. Ja se mahdollistaja on ihan yhtä käsi. Ei muistuta että pitäisi syödä vain porkkanaa tai ettei kannata vetää aamupalalla pizzaa vaan ennemmin hedelmäsalaatti jne.

Et ole tainnut katsoa tuota sarjaa? Siinä hedelmät on kiellettyjen listalla.

No en noin tarkasti. Mutta siis hedelmät ei ollut se pointti, vaan se että ei tarjota niitä oikeita vaihtoehtoja vaan heti kannetaan sitä samaa roskaa naaman eteen.

Niillä ruuan tarjoajilla voi olla oma lehmä ojassa, jonka vuoksi he ei halua, että toinen laihtuu.

Jos sarjassa taidettiin mainita, että lihavuuden vuoksi työkyvytön saa työkyvyttömyyseläkettä, joka kattaa kaikki samassa taloudessa asuvat. Heiltä taitaa mennä elatus, jos lihava laihtuu.

Sairaasta/ongelmaisesta hyötyminen on ydinongelma.

Ihmiset hyötyy ja hyödyttää ihan kaikkia ihmisiä ei pelkästään sairaita tai niitä joilla on ongelmia. Kaikki pitäisi perustua siihen että niistä on hyötyä. Mielellään sairas vain useinkaan bälitä siitä onko ihmissuhteesta hyötyä vai pelkästään haittaa.

Vierailija
108/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ihmetyttää se totaalinen sitoutumattomuus. Halutaan leikkaukseen ettei olla niin paksuja, mutta mitään ei olla valmiita tekemään että laihduttaisiin vaadittuihin mittoihin.

Ei pienempiä annoskokoja, ei yhtään vihanneksia lisätä, ei edes yritetä liikkua. Ja se mahdollistaja on ihan yhtä käsi. Ei muistuta että pitäisi syödä vain porkkanaa tai ettei kannata vetää aamupalalla pizzaa vaan ennemmin hedelmäsalaatti jne.

Meillä on paljon ihmisiä (usein mielenterveysongelmaisia) jotka odottaa sitä että kaikki tuodaan valmiina. Omaa motivaatiota ei ole, eikä läheskään aina myöskään voimia/jaksamista muutosten tekemiseen.

Varmasti tällaista taustalla, mutta usein tuntuu ettei alunperinkään ole ollut aikomustakaan tehdä asian eteen mitään. Ei siis haluta edes kokeilla annoskoon muuttamista tai karkin vaihtamista porkkanaan vaan ilmoitetaan heti ettei tuoreet hedelmät ja vihannekset ainakaan kelpaa.

Sen vielä ymmärtäisin että etenkin alussa tulisi repsahduksia. Mutta kun lääkäristä astutaan autoon niin haetaan heti 100 burgeria ekstrarasvalla sen sijaan että haettaisiin vaikka erilaisia salaatteja maisteluun. Ja kauhea uho päällä siitä ettei ainakaan tehdä mitä lääkäri määrää, koska lääkäri on ilkeä ja kohtuuton.

Muistakaa, että nämä eivät ole henkisesti terveitä ihmisiä. Terapiaan nämä pitäisi passittaa heti. Siihen lisäksi totaalinen elämäntapamuutos.

Toisekseen, yllättävän monella ei ole ravitsemuksesta edes perustietoja.

Vierailija
109/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut youtubesta amerikkalaisten kotiäitien meal prep videoita. Eli siis tekevät kerralla valmiiksi useamman päivän aterioita jääkaappiin ja pakkaseen. Amerikkalaisten kotiruoka on tehty hyvin pitkälti pinoamalla kaikenlaista einestä ja puolivalmistetta päällekkäin. Hirveästi sokeria, tummaa sokeria, voita, majoneesia, pekonia, valkoista vehnää, juustoa...

Aamiaistortillat, baked oatmeal, maapähkinävoi-hilloleivät, aamiaiseksi muffinseja, leipävanukasta, vohveleita, köyhiä ritareita, pan cakes.

Ja nää vohvelit, muffinit, letut tehdään lähes aina jollain valmisjauheella, johon lisätään munia, voita, maitoa. Siinä jauheessa on sitten mukana esim jotain muroja, karkkeja, suklaata..

Ei ihme, että kansa lihoo.

Uudisraivaajien elämä oli kuluttavaa, ja ruokaa tarvittiin paljon. Pieni talo preerialla -kirjoista jo oppi, että vaahterasiirappia, papuja ja silavaa kului. Siihen vielä lisäksi intiaanien maissikakut ja muu ruokaperinne.

Sinänsä tuo tuhti ruokakulttuuri on kiehtova ja se näkyy monissa ihanissa ruokalajeissa vielä tänäkin päivänä (itsekin laitan pannarit uiskentelemaan vaahterasiirapissa), mutta kun muu elämä ja työ ei ole enää niin fyysistä kuin ennen, niin lihoohan sitä.

Vierailija
110/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin yläasteella ahmisishäiriöön. Mua pilkattiin läskiksi (165cm/58kg) ja lihoin yli 10 kg sen seurauksena. Lakkasin välittämästä miltä näytin, ahdoin nannaa napaan ja välillä kun kävin vaa'assa niin totesin, että no ei kai se nyt niin paha ole. Tursusin kaikista vaatteista, mutta uskottelin koko ajan, että hyvältä näyttää. Kunnes vaaka näytti 70kg. Sitten melkein pelästyin. Näin myös itsestäni otetun valokuvan ja aloin melkein itkeä. Laihdutin kaikki kertyneet kilot.

(Sinänsä erikoinen käyttäytymismalli. Luulisi, että haukkumisen seurauksena olisin alkanut laihduttaa. Mutta ei, mulle tuli sellainen fiilis, että "no ollaan sitten läskejä prkl!". Varmaan tämmöisellä mentaliteetilla myös kehopositiivisuus toimii?)

Eli mulla se herätys tuli ja rankasti, vieläpä varhaisessa vaiheessa. Mutta voin kuvitella, että jos olisin ollut vielä masentuneempi ja jatkanut itsepetosta "No en mä nyt niin kauheen pahalta näytä", niin veikkaan että lihominen olisi vain jatkunut. Sain tyydytystä siitä, kun sain esim. "varastettua" herkkuja joko kotona tai kaverin luona.

Vierailija
111/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmisissä ylipäätään kovin paljon heitä joilla ei olisi? Jos ei omasta mielestään niin sitten jokun toisen mielestä.

Vierailija
112/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä taitaa Amerikoissa olla ainoa vaihtoehto syödä halpaa roskaruokaa ja sitä myyviä paikkoja on joka kadun kulmassa. Lisäksi siellä ei yleensä ole jalankulku- tai pyöräteitä vaan autolla pitää kulkea joka paikkaan.

Marketside Classic Iceberg Salad, 680G, 2,77 dollaria.

https://www.walmart.com/ip/Marketside-Classic-Iceberg-Salad-24-oz/13893…

Great Value Microwave Pepperoni Pizza, 7.2 oz! 1 dollari

https://www.walmart.com/ip/Great-Value-Microwave-Pepperoni-Pizza-7-2-oz…

Ostatko 3 pizzaa vai yhden perhepussin salaattia ja tomaatin?

Vierailija
113/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin aina näissä fatsheimaajissa, mikä puute se on heissä itsessään, joka saa projisoimaan vihan niin voimakkaasti lihaviin.

Vierailija
114/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on paljon ihmisiä (usein mielenterveysongelmaisia) jotka odottaa sitä että kaikki tuodaan valmiina. Omaa motivaatiota ei ole, eikä läheskään aina myöskään voimia/jaksamista muutosten tekemiseen.

Varmasti tällaista taustalla, mutta usein tuntuu ettei alunperinkään ole ollut aikomustakaan tehdä asian eteen mitään. Ei siis haluta edes kokeilla annoskoon muuttamista tai karkin vaihtamista porkkanaan vaan ilmoitetaan heti ettei tuoreet hedelmät ja vihannekset ainakaan kelpaa.

Sen vielä ymmärtäisin että etenkin alussa tulisi repsahduksia. Mutta kun lääkäristä astutaan autoon niin haetaan heti 100 burgeria ekstrarasvalla sen sijaan että haettaisiin vaikka erilaisia salaatteja maisteluun. Ja kauhea uho päällä siitä ettei ainakaan tehdä mitä lääkäri määrää, koska lääkäri on ilkeä ja kohtuuton.

Muistakaa, että nämä eivät ole henkisesti terveitä ihmisiä. Terapiaan nämä pitäisi passittaa heti. Siihen lisäksi totaalinen elämäntapamuutos.

Toisekseen, yllättävän monella ei ole ravitsemuksesta edes perustietoja.

Tämä. Amerikassa koulutuksen taso on osittain surkea sekä roskaruokafirmat ovat vallanneet koulut.

Vierailija
115/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaita ihmisiä. Päästään vialla. Ja myös heidän läheisensä, joitka kantavat roskaruokaa näille sänkyyn. 

Vierailija
116/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut katsoa tuota sarjaa? Siinä hedelmät on kiellettyjen listalla.

No en noin tarkasti. Mutta siis hedelmät ei ollut se pointti, vaan se että ei tarjota niitä oikeita vaihtoehtoja vaan heti kannetaan sitä samaa roskaa naaman eteen.

Niillä ruuan tarjoajilla voi olla oma lehmä ojassa, jonka vuoksi he ei halua, että toinen laihtuu.

Jos sarjassa taidettiin mainita, että lihavuuden vuoksi työkyvytön saa työkyvyttömyyseläkettä, joka kattaa kaikki samassa taloudessa asuvat. Heiltä taitaa mennä elatus, jos lihava laihtuu.

Sairaasta/ongelmaisesta hyötyminen on ydinongelma.

Ihmiset hyötyy ja hyödyttää ihan kaikkia ihmisiä ei pelkästään sairaita tai niitä joilla on ongelmia. Kaikki pitäisi perustua siihen että niistä on hyötyä. Mielellään sairas vain useinkaan bälitä siitä onko ihmissuhteesta hyötyä vai pelkästään haittaa.

Ei tuo ollut pointti, vaan ongelmaihmisen kuppaaminen.

Sama kuvio toistuu perheissä, joissa on esim. häiriintynyt lapsi jonka ei edes toivota paranevan.

Joku saa jotain siitä, että yhdellä menee ja pitääkin mennä huonosti. Syntipukki on toisten varaventtiili ja häntä haukuttaessa voidaan unohtaa omat viat. Selkien takana sitten tehdään vaikka mitä.

Vierailija
117/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin aina näissä fatsheimaajissa, mikä puute se on heissä itsessään, joka saa projisoimaan vihan niin voimakkaasti lihaviin.

Huono itsetunto. Anoreksia. Naisen arvo on ulkonäössä, ei osaamisessa tai teoissa.

Yleensä syynä on heikko itsetunto ja lompakkoloinen.

Vierailija
118/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullisinta on että antavat kuvata. Haluavatko huomiota vai tarvitsevatko rahaa hoitoihin?

Ei taida heillä rahat riittää hintaviin leikkauksiin. Siksi kaikki tapahtuu kameran edessä.

Vierailija
119/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin katsomasta tuota ohjelmaa, kun otti niin paljon päähän nuo mahdollistajat. Roudasivat kassikaupalla roskaruokaa, kun pelkäsivät, että lihava suuttuu.

Valehtelivat ummet ja lammet sille tohtorille ja väittivät kivenkovaan noudattaneensa dieettiä.

Sama juttu. Ehkä kerran kaudessa se mahdollistajan roolissa oleva yritti kaikkensa. Ja nämä taisivat kaikki onnistua. Suurimmalla osalla homma vesittyi jo alkumetreillä siihen että lähipiiri oli täynnä vätyksiä.

Onnistumisprosentti loppulliseen painonpudotukseen on alle 5. Eli vaikka he ohjelman aikana periaatteessa onnistuisivatkin laihtumaan ja pääsisivät leikkaukseen, se paino alkaa taas nousta jossain vaiheessa.

Vierailija
120/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaalloisen lihava. Minulla kehittyi syömishäiriö 12 vuotiaana, kun olin todella pahasti koulukiusattu koko ala- asteen. Opettajat vain katsoivat vietestä, kun minua kiusattiin.. Ensin bulimia , sitten bed. Luuletteko, että haluan olla tällainen? En. En ole saanut apua mistään, vaikka olen hakenut.

Amerikassa saa vielä huonommin apua kuin Suomessa.

Amerikassa tehdään viihdettä ihmisten kärsimyksistä. Yhden rasvapatin annetaan kasvaa tennispalloksi ennen kuin saa apua televisio-ohjelmasta.

Suomessa sama hoituu julkisen terveydenhoidon piirissä melkein ilmaiseksi.

Ai hoituu vai? Itsellä oli selässä, kyljessä ja olkapäässä rasvapatteja, joita ei julkisella suostuttu leikkaamaan, koska katsottiin että kyseessä olisi ollut myös kosmeettinen leikkaus, eli olisi ns. parantanut minun ulkonäköäni. Jouduin menemään yksityiselle. Tyttäreltäni ei myöskään leikattu yhtä luomea, joka hoitajankin mielestä oli epäilyttävä, koska ei ollut lääkäreitä. Taas yksityiselle. Että näin hyvin se julkinen terveydenhuolto toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän