Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hengenvaarallisesti lihava, miten nuo ihmiset heräävät todellisuuteen vasta siinä vaiheessa kun eivät enää mahdu suihkuun tai pysty istumaan vessanpytyllä?

Vierailija
26.05.2022 |

Sitten itketään ja pestään itseään sängyllä. Ei ihminen yhdessä yössä liho kolmesataa kiloiseksi!

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sarjan lihavat on siinä mielessä onnekkaita, että heillä rasva on kertynyt kehon ulkopinnoille. Itse lihoin 48 kilosta 55 kiloon (Olen 155 cm pitkä) ja jo se oli tukalaa, sillä minulla kertyy rasva ilmeisesti vain sisäelimiin eikä näy ulospäin. Oli tosi vaikea solmia kengännauhoja tai muutenkaan kumartua, hengästytti koko ajan, närästi ja ruoka pullahteli takaisin vatsalaukusta ruokatorveen, kun sisäpuolella on niin ahdasta. Ulospäin näytin normaalipainoiselta, tai nykyihanteiden mukaan jopa hoikalta. Mutta sisäelimet oli täynnä rasvaa ja voin pahoin.

Pieni ylipaino ei ole vaarallista, jos se kertyy takapuoleen ja vaikka reisiin. Mutta viskeraalinen rasva on, ja ihmettelen, miten nuo amerikkalaiset ylilihavat on edes hengissä kun itse voin niin pahoin jo 7 liikakilolla.

Vierailija
62/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut youtubesta amerikkalaisten kotiäitien meal prep videoita. Eli siis tekevät kerralla valmiiksi useamman päivän aterioita jääkaappiin ja pakkaseen. Amerikkalaisten kotiruoka on tehty hyvin pitkälti pinoamalla kaikenlaista einestä ja puolivalmistetta päällekkäin. Hirveästi sokeria, tummaa sokeria, voita, majoneesia, pekonia, valkoista vehnää, juustoa...

Aamiaistortillat, baked oatmeal, maapähkinävoi-hilloleivät, aamiaiseksi muffinseja, leipävanukasta, vohveleita, köyhiä ritareita, pan cakes.

Ja nää vohvelit, muffinit, letut tehdään lähes aina jollain valmisjauheella, johon lisätään munia, voita, maitoa. Siinä jauheessa on sitten mukana esim jotain muroja, karkkeja, suklaata..

Ei ihme, että kansa lihoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä tohtori Now: n narinaa ei jaksa kuunnella.

Hauska tonttu-ukko.

Vierailija
64/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikkia nuutä on käytetty hyväksi lapsena. Myös miehiä. Eräs hyväksikäytetty vinkkasi että jos lapsi alkaa yhtäkkiä lihoa ja/tai lakkaa huolehtimasta hygieniastaan, hälytyskellojen on syytä soida. Molemmissa takana logiikka että ehkä lapsi jätetään rauhaan jos hän on lihava tai haisee.

Lapsen hyväksikäyttö johtuu aina sairaista ihmissuhteista. Eikä se sairas ihmissuhde poistu sillä että lihot. Se voi tietysti poistua esim. sillä että se katkee siihen että sairastuu niin vakavasti että ei huolehdi hygieniastaan ja ihmiset lähtee ympäriltä. Toki yleensä silloin lähtee kaikki ei pelkästään se hyväksikäyttäjä joka useinkin lähtee viimeisenä.

Kyseessä on lapset. He ovat päätelleet, että lihottamalla itsensä he pääsevät pois hyväksikäytöstä. Osa on ilmaoittanut asiasta vanhemmilleen eikä heitä ole uskottu.

Kaikkein pahin tapaus minusta oli se, kun yhden 12-vuotiaan tytön isoisä oli päässyt pois vankilasta, jossa hän oli ollut lasten hyväksikäytön vuoksi. Tyttö oli ollut iltoja ulkona kavereittensa kanssa, joten hänen vanhempansa oli suuttunut ja sanonut, että jos haluat leikkiä aikuista, niin saat mitä haluat. Hän vei tytön isoisän luokse, missä isoisa r*iskasi lapsenlapsensa.

Jos nyt puhutaan edelleen tuosta sarjasta niin siinä ihmiset on aikuisia. Ongelmat voivat hyvin johtua lapsuudesta ja aika usein johtuukin. Ka mielenterveysongelmat on syntyneet jo lapsuudessa. Se ei silti ole mielestäni syy miksi sitä lihomista pitäisi pitää toivottavana tai luonnollisena asiana.

Hälytyskellojen varmasti pitäisi läheisillä soida monessakin kohtaa, mutta usein ne läheisetkin on mielenterveysongelmaisia eivätkä kykene näkemään mikä on normaalia mikä sairasta käytöstä.

Et näköjään ole koskaan ollut niin pohjalla ettei sieltä nousta itse ylös.

Hiukan outo päätelmä. Miksi pohjalta pitäisi päästä itse ylös? Se että niitä ihmissuhteita joiden avulla sieltä pohjalta pääsee ylös tuskin on yhteiskunnan tai muiden syytä. Se että mielenterveysongelmat luo mielenterveysongelmia myös läheisille on ikävä oravanpyörä josta toiset pääsee pois kaikki valitettavasti ei.

Vierailija
65/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös niitä, jotka saavat seksuaalista tyydytystä lihavasta puolisosta ja hänen syöttämisestään.

Vierailija
66/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleen jäi Assantin veljekset. Se hiuksiaan repivä veljes oli tosi sairas. Täysillä ei käynyt veljesten isäkään, kun lannisti sitä toista veljeä ja puolusti Steveniä.

Vierailija
67/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa on sairasta ja heikkoa.

Onneksi lääke on halpa, runsas liikunta ja ulkoilu.

Eli koko kansakunta kuntokuurille. Rip rap.

Nyt tulisi nostaa kunniaan urheilu, liikunta, ulkoilu ja kuntoilu. Valtion tulisi edistää tätä.

Eli cooperin testit kaikille 10...70 veille pakollisiksi.

Tuloverotus tuloksen mukaisiksi.

Rahalla on ihmeen iso voima motivoida laiskaakin...

Vierailija
68/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa myös niitä, jotka saavat seksuaalista tyydytystä lihavasta puolisosta ja hänen syöttämisestään.

Kyllä. Ohjelmassa jonkun puoliso vastusti laihduttamista ja joillekin tuli ero sen takia, kun toinen yritti laihduttaa.

Vierailija
69/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaalloisen lihava. Minulla kehittyi syömishäiriö 12 vuotiaana, kun olin todella pahasti koulukiusattu koko ala- asteen. Opettajat vain katsoivat vietestä, kun minua kiusattiin.. Ensin bulimia , sitten bed. Luuletteko, että haluan olla tällainen? En. En ole saanut apua mistään, vaikka olen hakenut.

Tätä et halua kuulla, mutta sinä itse olet se oma apusi. Laihduta. Se on sun homma.

Toi sun lihominen koulukiusauksen jälkeen on protesti. Olit vihainen siitä, että sinua kiusattiin ja vihainen myös siitä, että sinua ei autettu. Koska vihaa ei saa kohdistaa muihin, käänsit aggression itseesi ja eräänlaisena protestina maailmalle lihotit itsesi. Tässä on sama logiikka kuin siinä, etät jotkut eivät enää löydä epätoivoisessa ja epäoikeudenmukaisessa tilanteessa muuta ratkaisua kuin protestina tehdä poltto.it.se.mur.han. Sinä olet tehnyt sen lihomalla.

Surullista tuossa on se, että sinä itse kärsit tilanteesta, eivät ne, joille olet vihainen.

Nyt tajua tuo tilanne. Anna itsellesi lupa olla edelleen vihainen koulukiusauksesta ja siitä, ettei sinua autettu. Sinulla on lupa siihen. Sure ja vihaa, molemmat tunteet ovat ok sinun tilanteessasi. Älä enää syö niiden sijaan.

Vierailija
70/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tykkää juoda viinaa, jotkut käyttää huumeita, jotkut pelata rahapelejä ja jotkut syödä. Riippuvuuksia on erilaisia.

Vierailija
71/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en muuta ihmettele kun sitä, kuka noille kuskaa sitä ruokaa eteen ja MIKSI

Se alipainoinen läheinen.

Vierailija
72/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmat aiheuttaa monenlaista harmia.

Monelle on tapahtunut lapsuudessa pahoja asioista. syöminen on ollut ainoa lohtu ja lihoaminen keino estää sama tapahtumasta uudelleen.

Lihominen ja itsenä syöminen hengiltä ei ole paha asia?

Mielenterveysongelmat ei mielestäni ole koskaan mitään kivoja asioita oli niiden syyt missä tahansa. Se on toki totta että useinkin noilla on ihmissuhteet ongelmia mahdollistavia kuten mielenterveysongelmaisilla useinkin on.

Lihoaminen niin isoksi ettei setä käytä lasta hyväksi? Kumpi on pahempi hyväksikäyttö vai lihoaminen?

Noista kahdesta pahempi on hyväksikäyttö. Paha on myös se, että käytät sanaa "lihoaminen".

Vierailija
73/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä taitaa Amerikoissa olla ainoa vaihtoehto syödä halpaa roskaruokaa ja sitä myyviä paikkoja on joka kadun kulmassa. Lisäksi siellä ei yleensä ole jalankulku- tai pyöräteitä vaan autolla pitää kulkea joka paikkaan.

Vierailija
74/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmat aiheuttaa monenlaista harmia.

Monelle on tapahtunut lapsuudessa pahoja asioista. syöminen on ollut ainoa lohtu ja lihoaminen keino estää sama tapahtumasta uudelleen.

Lihominen ja itsenä syöminen hengiltä ei ole paha asia?

Mielenterveysongelmat ei mielestäni ole koskaan mitään kivoja asioita oli niiden syyt missä tahansa. Se on toki totta että useinkin noilla on ihmissuhteet ongelmia mahdollistavia kuten mielenterveysongelmaisilla useinkin on.

Lihoaminen niin isoksi ettei setä käytä lasta hyväksi? Kumpi on pahempi hyväksikäyttö vai lihoaminen?

Noista kahdesta pahempi on hyväksikäyttö. Paha on myös se, että käytät sanaa "lihoaminen".

Lihoamisesta tulee mieleen lahoaminen. Lihominen lienee oikea sana.

Vierailija
75/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaahan Suomessakin moni puolisolleen tupakkaa ja olutta kauppareissulla, vaikka ei itse noita käytä ja tietää tismalleen, miten vahingollisia aineita ne ovat.

Ja moni tuo niitä jo ennakoivasti, ennen kuin toinen edes pyytää. Kun toisella on ahdistusta ja paha olla, on helpompaa kantaa hänelle ruokaa, päihteitä tms. tämän kerran, kun ei uskalleta kohdata toisen ikäviä tunteita.

Vierailija
76/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää jo pelkkiä mainoksia katsomalla että kuka niitä syöttää kun osa ei juuri sängystä pysty nousemaan

Niillä on aina mies/vaimo tai äiti joka sitä ruokaa tuo. Kyllähän nuo hoikistuisi, jos ne mahdollistajat toisi kaupasta normaalin määrän normaalia ruokaa, mutta kun raahataan kassi kaupalla kaikkea epäterveellistä. Ei edes yritetä auttaa. Se on mielestäni hämmentävää. Jos oma mieheni olisi niin paksu ettei pääse edes sängystä ylös, niin varmasti en raahaisi sille tuollaista ruokaa kaupasta. Saisi elää salaateilla siihen asti että kykenee itse menemään kauppaan.

Harvalla on ruokapöytää ja -aikaa. Kerran näytettiin perhe, joka vaikutti edes vähän terveeltä. He söivät yhdessä.

Vierailija
77/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ne varmaan on heräänyt aikaisemminkin.

Minä olen hakenut laihdutukseen apua jo yli 5 vuotta. Mitään apua en ole saanut. Laihdutuslääkkeitä ei saa kun on "liian laiha" eli BMI pitäisi olla 40 ennen kuin saa oikeesti jotain apua. Toisin sanoen, pitää lihottaa itsensä palloksi, että saa jotain oikeaa apua.

Valmennukset, ravitsemusterapeutit sun muut hömpät kaikki kokeiltu. Ihan samaa huttua kuin enkelipölyterapiat.

Joten tässä nyt sitten mätän sapuskaa ja odotan, että olen riittävän lihava saadakseni OIKEASTI apua. Tai kuolen.

Vierailija
78/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen avomieheni oli jo tavatessamme iso mutta pystyi kuitenkin tekemään töitä. Oli vartija ja sitä ennen ollut portsari joten massasta oli  varmaan hyötyä vaikka ei se lihasta ollut, vaan ihraa.  Hänellä oli taustallaan koulukiusaamista ja vanhempien avioero, en tiedä miten paljon nämä vaikuttivat syömistottumuksiinsa.  Kun tapasimme mies oli kuitenkin toimintakykyinen,  hän kävi töissä ja me kävimme festareilla jne. Yhteen muutettuamme tajusin kunnolla miten paljon mies syö, esim. kun tein italianpataa ja ostin patongin niin ei  minulle jäänyt siitä mitään ja mies vetosi luulleensa, että olin jo ottanut ruokaa (olin suihkussa kun tuli kotiin).  Jos kävimme mäkkärissä, osti Bic mac aterian ja muutaman euron juuston. Limsaa joi joka päivä, myös aamukahvin päälle.  Kerran olimme hotellissa ja mies kävi hotelli-aamiaisen jälkeen vielä hakemassa kaupasta muffinseja ja limsaa..

Asuttuamme pari vuotta yhdessä mies liukastui ja satutti selkänsä, röngenkuvissa ei näkynyt mitään mutta mies  ilmoitti ettei pysty tekemään töitä kun hänellä on kipua ja tästä alkoi paperisota Kelan kanssa. Kun tulin töistä kotiin mies odotti äreänä, kun halusi limppaa ja herkkuja  eikä ollut päässyt kauppaan. En usko että  oli edes yrittänyt.  Usein mies raivosi minulle kun en väsyneenä työpäivän jälkeen muistanut jotain per"leen jäätelöpakettia. Minä kävin  töissä, siivosin ja tein ruokaa, mies istui pelaamassa pleikkaa tai katsomassa leffaa ja syömässä sipsejä. 

No, meille tuli ero.  Tällä hetkellä ex painaa varmasti jo 300kg,  liikkuu rollaattorin kanssa ruuanmuruja parrassa ja asuu invalideille tarkoitetussa asunnossa jossa on mm. suihkussa kaiteet. 

Vierailija
79/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ihmetyttää se totaalinen sitoutumattomuus. Halutaan leikkaukseen ettei olla niin paksuja, mutta mitään ei olla valmiita tekemään että laihduttaisiin vaadittuihin mittoihin.

Ei pienempiä annoskokoja, ei yhtään vihanneksia lisätä, ei edes yritetä liikkua. Ja se mahdollistaja on ihan yhtä käsi. Ei muistuta että pitäisi syödä vain porkkanaa tai ettei kannata vetää aamupalalla pizzaa vaan ennemmin hedelmäsalaatti jne.

Et ole tainnut katsoa tuota sarjaa? Siinä hedelmät on kiellettyjen listalla.

Juuri näin. Kun ihmisellä on kakkostyypin diabetes ja insuliinit taivaissa, tulee ruuan olla sellaista että insuliinitaso pystyy laskemaan. Noillehan suositellaan VHH ruokavaliota.

Vierailija
80/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaalloisen lihava. Minulla kehittyi syömishäiriö 12 vuotiaana, kun olin todella pahasti koulukiusattu koko ala- asteen. Opettajat vain katsoivat vietestä, kun minua kiusattiin.. Ensin bulimia , sitten bed. Luuletteko, että haluan olla tällainen? En. En ole saanut apua mistään, vaikka olen hakenut.

Tätä et halua kuulla, mutta sinä itse olet se oma apusi. Laihduta. Se on sun homma.

Toi sun lihominen koulukiusauksen jälkeen on protesti. Olit vihainen siitä, että sinua kiusattiin ja vihainen myös siitä, että sinua ei autettu. Koska vihaa ei saa kohdistaa muihin, käänsit aggression itseesi ja eräänlaisena protestina maailmalle lihotit itsesi. Tässä on sama logiikka kuin siinä, etät jotkut eivät enää löydä epätoivoisessa ja epäoikeudenmukaisessa tilanteessa muuta ratkaisua kuin protestina tehdä poltto.it.se.mur.han. Sinä olet tehnyt sen lihomalla.

Surullista tuossa on se, että sinä itse kärsit tilanteesta, eivät ne, joille olet vihainen.

Nyt tajua tuo tilanne. Anna itsellesi lupa olla edelleen vihainen koulukiusauksesta ja siitä, ettei sinua autettu. Sinulla on lupa siihen. Sure ja vihaa, molemmat tunteet ovat ok sinun tilanteessasi. Älä enää syö niiden sijaan.

Samaa mieltä. Monella auttaa kun etsii mieluisan urheilulajin jonka kautta purkaa fiiliksiä. Esim nyrkkeily tai tanssi. Tai sitten taiteen muodot johon voi sen oman turhautumisensa purkaa. Melkein mikä tahansa tunteiden purkamiskanava on parempi kuin ruoka, uhkapelit tai päihteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme