Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hengenvaarallisesti lihava, miten nuo ihmiset heräävät todellisuuteen vasta siinä vaiheessa kun eivät enää mahdu suihkuun tai pysty istumaan vessanpytyllä?

Vierailija
26.05.2022 |

Sitten itketään ja pestään itseään sängyllä. Ei ihminen yhdessä yössä liho kolmesataa kiloiseksi!

Kommentit (170)

Vierailija
1/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat aiheuttaa monenlaista harmia.

Vierailija
2/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla, kun joku juo itsensä pultsariksi.

Juomalla pultsariksi, eli ei se ensimmäinen ryyppy vielä, mutta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle on tapahtunut lapsuudessa pahoja asioista. syöminen on ollut ainoa lohtu ja lihoaminen keino estää sama tapahtumasta uudelleen.

Vierailija
4/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää jo pelkkiä mainoksia katsomalla että kuka niitä syöttää kun osa ei juuri sängystä pysty nousemaan

Vierailija
5/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne yleensä ole hoikka olleet ikinä. Ehkä siinä ei vain huomaa omaa tilannettaan. Itselläni on kauhea olo kun painan 80 kg. Olen lihonut melko lyhyessä ajassa 25kg eli siis painoa on tullut lisää n. 30%. Huomasin ensin tukalan olon ja sitten vasta asia konkretisoitui kun en mahtunut vanhoihin farkkuihin. Mutta siis noin paljon melkein sai paino nousta ennen kuin alkoi konkretisoitua.

Jollekin, joka on koko ikänsä painanut 150kg, sama prosentti on sitten jo 50kg lisää painoon. Vaatekoko on jo XXL, ja siihen mahtuu aika kauan. En ihmettele että se 50kg tulee salakavalasti, vaikka se onkin huima määrä kun ei ole noin iso.

Vierailija
6/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän sinun ihan katsoa ajatuksella yksi jakso.

Vierailija
7/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muuta ihmettele kun sitä, kuka noille kuskaa sitä ruokaa eteen ja MIKSI

Vierailija
8/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on ruokariippuvuus jota voi verrata alkoholismiin. Lopulta monille sitten kehittyy lymfadeema, joka on kuin siamilainen kaksonen kiinni jalassa ja kun liikkuminen vaikeutuu ja kipu kovenee mitä henkilö tekee? Lohduttautuu ruualla tietenkin. 

Vierailija
9/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää jo pelkkiä mainoksia katsomalla että kuka niitä syöttää kun osa ei juuri sängystä pysty nousemaan

Niillä on aina mies/vaimo tai äiti joka sitä ruokaa tuo. Kyllähän nuo hoikistuisi, jos ne mahdollistajat toisi kaupasta normaalin määrän normaalia ruokaa, mutta kun raahataan kassi kaupalla kaikkea epäterveellistä. Ei edes yritetä auttaa. Se on mielestäni hämmentävää. Jos oma mieheni olisi niin paksu ettei pääse edes sängystä ylös, niin varmasti en raahaisi sille tuollaista ruokaa kaupasta. Saisi elää salaateilla siihen asti että kykenee itse menemään kauppaan.

Vierailija
10/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuan kotiinkuljetus sekä mahdollistajat. Monessa jaksossa tilataan ruokaa suoraan kotiin tai ajetaan noutokaistalle.

Vierailija
11/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan  ymmärrän ap:n pontin. Minulle oli järkytys kun puntari näytti 90kg, olin ajatellut painavani korkeintaan 80kg. Pystyn kuitenkin ajamaan pyörällä ja mahdun suihkukaappiin. En osaa kuvitella tilanteen menevän niin pahaksi, että mieheni pesisi poimujani  ja sirottelisi niihin vauvatalkkia makuuhuoneessa kun jaloissani olisi pissaämpäri.

Vierailija
12/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ohjelmia on ihan kauhea katsoa, kun joskus tulee vilkaistua. Surullisia ihmiskohtaloita. Onhan onneksi ihan onnistuneitakin laihdutuksia, mutta taitaa olla niissä ohjelmissa aika pieni vähemmistö. Minua ihmetyttää aina se, että voivatko ihmiset olla niin tietämättömiä vai onko se kirjoitettu siihen sarjaan valmiina. Tarkoitan sitä, kun lääkärikäynnin jälkeen useinkin tokaistaan tyyliin, että nyt se laihduttaminen on sitten helppoa kun joku on kertonut, mitä kannattaa syödä ja mitä ei. Eli on päässyt lihomaan kun ei ole tiennyt, että rasvaiset ruoat ja täytekakut sun muut lihottavat ja kukaan ei ole kertonut, että pitäisi syödä kevyemmin. Ja sekin, joka on mahdollistanut lihottavan ruoan tuomisen, on nyt tyytyväinen kun tietää, millaista ruokaa kannattaisi nyt laittaa.

Vierailija
13/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyn vaiheen jälkeen laihduttaminen alkaa olemaan aika mahdotonta liikuntaa lisäämällä. Nivelet paukkuu alta ja hengästyy parin metrin jälkeen.

Minä myöskin ihmettelen niitä läheisiä, jotka kantavat noille ruokaa. Mistä niillä edes riittää rahat siihen?

Olen pitänyt muuten Lottovoittajalle unelmakoti sarjasta (siitä aluperäisestä amerikkalaisesta), mutta kerran siinä oli 30 miljoonaa voittanut pariskunta, jotka näyttivät siltä, etteivät leveine ahtereineen olleet varmaan tehneet päivääkään palkkatyötä ennen lottovoittoakaan. Muistaakseni joku niistä ei jaksanut edes kiivetä talon yläkertaan. Sen jakson jälkeen siinä onkin ollut paljon pienempiä summia voittaneita kodinostajia.

Vierailija
14/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en muuta ihmettele kun sitä, kuka noille kuskaa sitä ruokaa eteen ja MIKSI

Puoliso,joka ei halua suututtaa toista eikä ehkä itsekään tiedä, miten syödä terveellisesti.

Vanhempi, joka katuu sitä että laiminlöi lastaan  tämän ollessa pieni ja nyt hyvittää tilaamalle aikuiselle lapselleen pitsaa.

Teini-ikäinen lapsi joka ei uskalla olla tuomatta kaupasta mitä äiti/isä pyytää.

Tai jos ei ole omaisia, pitsataksi kyllä kulkee.

Vierailija
15/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiituli80 kirjoitti:

Tavallaan  ymmärrän ap:n pontin. Minulle oli järkytys kun puntari näytti 90kg, olin ajatellut painavani korkeintaan 80kg. Pystyn kuitenkin ajamaan pyörällä ja mahdun suihkukaappiin. En osaa kuvitella tilanteen menevän niin pahaksi, että mieheni pesisi poimujani  ja sirottelisi niihin vauvatalkkia makuuhuoneessa kun jaloissani olisi pissaämpäri.

Sama. Ja en usko hetkeäkään että mun mies edes tuohon suostuisi. En epäile että eroa ottaisi, mutta olisi kyllä puuttunut tilanteeseen jo reippaasti ennen tuota ja ei todellakaan toisi kebabeja ym aamupalaksi vaikka millaiset itkupotkuraivarit saisin. Se olisi tasan salaatti ota tai jätä periaatteella. Mitä edes voisin tehdä, kun en siitä sängystä pääsisi ylös? Potkaisisin pissaämpärin nurin että mies joutuu siivoamaan on ehkä pahin.

Vierailija
16/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle on tapahtunut lapsuudessa pahoja asioista. syöminen on ollut ainoa lohtu ja lihoaminen keino estää sama tapahtumasta uudelleen.

Lihominen ja itsenä syöminen hengiltä ei ole paha asia?

Mielenterveysongelmat ei mielestäni ole koskaan mitään kivoja asioita oli niiden syyt missä tahansa. Se on toki totta että useinkin noilla on ihmissuhteet ongelmia mahdollistavia kuten mielenterveysongelmaisilla useinkin on.

Vierailija
17/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaruoka Amerikassa on kaloripitoisempaa kuin Suomessa.

Happy Meal

USA 475k cal ja Suomi 387 kcal.

BigMac

USA 550 kcal ja Suomi 502 kcal

Bigmac Ateria

Usa 1080 kcal ja Suomi 997 kcal.

Vierailija
18/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä ohjelmia on ihan kauhea katsoa, kun joskus tulee vilkaistua. Surullisia ihmiskohtaloita. Onhan onneksi ihan onnistuneitakin laihdutuksia, mutta taitaa olla niissä ohjelmissa aika pieni vähemmistö. Minua ihmetyttää aina se, että voivatko ihmiset olla niin tietämättömiä vai onko se kirjoitettu siihen sarjaan valmiina. Tarkoitan sitä, kun lääkärikäynnin jälkeen useinkin tokaistaan tyyliin, että nyt se laihduttaminen on sitten helppoa kun joku on kertonut, mitä kannattaa syödä ja mitä ei. Eli on päässyt lihomaan kun ei ole tiennyt, että rasvaiset ruoat ja täytekakut sun muut lihottavat ja kukaan ei ole kertonut, että pitäisi syödä kevyemmin. Ja sekin, joka on mahdollistanut lihottavan ruoan tuomisen, on nyt tyytyväinen kun tietää, millaista ruokaa kannattaisi nyt laittaa.

Ja ne määrät! Nuohan syö aamupalalla saman verran kuin normaali ihminen yhdessä päivässä. Eikö ollenkaan sytytä ettei ne määrät ole lähelläkään normaalia?

Vierailija
19/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihominen ja itsenä syöminen hengiltä ei ole paha asia?

Mielenterveysongelmat ei mielestäni ole koskaan mitään kivoja asioita oli niiden syyt missä tahansa. Se on toki totta että useinkin noilla on ihmissuhteet ongelmia mahdollistavia kuten mielenterveysongelmaisilla useinkin on.

Lihoaminen niin isoksi ettei setä käytä lasta hyväksi? Kumpi on pahempi hyväksikäyttö vai lihoaminen?

Vierailija
20/170 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiituli80 kirjoitti:

siinäpä se tuleekin kun elämä ei ole kuvittelua,

vaan kaikki näkyy mitä suuhun laittaa.

voihan sitä vedota mielen alkeellisuuteen mutta

realismi ei ole tahkojen juttu?