Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 46 vuotias mies ja aion mennä syksyllä korottamaan lyhyen matikan C:täni toivottavasti L:ään

Vierailija
26.05.2022 |

kysyttävää?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt pitäisi taas alkaa säälimään opettajia kun joutuvat tekemään töitä.

Ylimääräisiä töitä. Opettaja tarkistaa mielellään sen nuoren kokeen, joka on valmistumassa lukiosta ylioppilaaksi. Meillä on ollut useampia yli nelikymppistä uusimassa kokeita, mutta kokemus on että arvosanojen korotukset on vähissä.

Ainakin iltalukiossa, jota itse kävin nelikymppisenä, oli erittäin motivoituneet opettajat. Innostuivat itsekin, kun minä opin ja kehityin. Parhaat opet ikinä.

Eli minä ainakin suosittelen iltalukiota.

Vierailija
22/27 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimääräisiä töitä. Opettaja tarkistaa mielellään sen nuoren kokeen, joka on valmistumassa lukiosta ylioppilaaksi. Meillä on ollut useampia yli nelikymppistä uusimassa kokeita, mutta kokemus on että arvosanojen korotukset on vähissä.

Ainakin iltalukiossa, jota itse kävin nelikymppisenä, oli erittäin motivoituneet opettajat. Innostuivat itsekin, kun minä opin ja kehityin. Parhaat opet ikinä.

Iltalukion käyminen on vähän eri asia kuin arvosanan korottaminen päivälukion Yo-kirjoituksissa kylmiltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aikooko AP nyt korottaa pitkän L:ksi vai lyhyen L:ksi?

Vierailija
24/27 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalukion käyminen on vähän eri asia kuin arvosanan korottaminen päivälukion Yo-kirjoituksissa kylmiltään.

Käy siellä treenaamassa ja oppimassa ennen korotusyritystä.

Vierailija
25/27 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat kirjoitukset ne kuitenkin on. Ihan siellä teinien seassa minäkin olin, vai luulitko että iltalukiolaisille on jotkut omat kirjoitukset?

Vierailija
26/27 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu aikuislukioon aineopiskelijaksi ja kertaa syksy. Ilmoittaudu sitten kevään kokeeseen. Tai opiskelee aikuislukioissa pitkä matikka ja fysiikka ja opiskelujen jälkeen suunta kirjoituksiin.

Vierailija
27/27 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelussa harmittaa se, että suurin osa unohtuu 5-vuoden päästä. 

Esim. En muista edes miten kerrotaan/jaetaan murtuluvuilla vaikka sen hallitsin. Sitä ei vaan koskaan tule oikeassa elämässä tehtyä. 

Sitten lähetään jostain pitkän matikan integraalilaskennasta. Kuka lääkiksessä tarvitsee sitä? Olisi koomista pistää random aikuisia lääkäreitä pitkän matikan kokeeseen. Voi tulla yllättävän paljon hylsyjä.

Integraali tarkoittaa tietynlaista painotettua summeerausta. Esim. painotettu keskiarvo on tietynlainen integraali. Lukiossa ei vaan osata opettaa matematiikkaa konkreettisesti. Sen takia ne asiat unohtuvat ajan kuluessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan