Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka jatkuvasti pröystäilee varakkuudellaan?

Vierailija
26.05.2022 |

Mitä ajatuksia sinulla herää, kun henkilön täytyy joka mahdollisessa välissä tuoda esiin sitä, miten hänellä on hieno auto, omakotitalo (pakko aina sanoa omakotitalo, ei voi sanoa vaikka koti, kämppä tai asunto), postimerkkipiha onkin puutarha ja tästä omakotitalosta löytyy kaikki mahdolliset moderneista moderneimmat pelit ja vehkeet. Tietysti vielä kaikista mahdollisista matkoistakin täytyy puhua rehvastelevaan sävyyn. Hienoa, tällä henkilöllä ilmeisesti on rahaa ja paljon, mutta miksi sitä täytyy koko ajan korostaa ja tuoda esiin meille tavallisille pulliaisille?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo on kyllä sitä tavallista elämää, eikä rikkautta, josta ei saisi puhua.

Ihan rehellisesti jos sanotaan, niin jos kyseessä ei ole ikivanha perintötalo 1950-luvulta niin kyllä se on tänä päivänä aikamoista rikkautta jos jollakulla on varaa ostaa erillinen talo itselleen.

Just ostin ja hinta oli 20k ei oo pakko asua Helsingissä jossa hinnat saa kertoa 20llä

Vierailija
22/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa olla tekemisissä lainkaan.

Asiat pyörii vain veneiden, autojen, kesäasuntojen ym omistuksessa.

Kerran juhlissa meillä tällainen henkilö alkaa aina puhua veneilystä. Kukaan muu ei ole kiinnostunut asiasta. Huomaa kuinka väki alkaa hiljaa hiipiä muualle keskustelemaan

No tuollainen kertoo jo todella rajoittuneesta henkilöstä.

Mitä tarkoitat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen nousukas, kierrän kaukaa.

Samat tyypit myös kerskuu hienoilla ystävillään😂

Vierailija
24/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että hän ei ole tottunut olemaan varakas. Saanut perinnön tai sitten vaurastunut ihan omalla työllään, äkkirikastunut. Varakkaista suvuista ns. vanhan rahan ihmiset ei pröystäile.

Vierailija
25/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran juhlissa meillä tällainen henkilö alkaa aina puhua veneilystä. Kukaan muu ei ole kiinnostunut asiasta. Huomaa kuinka väki alkaa hiljaa hiipiä muualle keskustelemaan

Mitä tarkoitat

Jos maailmankuva liittyy vain siihen, mitä omistaa. Vain siitä osataan puhua. Mutta minäkin  tiedän sellaisia ihmisiä.

Vierailija
26/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat

Jos maailmankuva liittyy vain siihen, mitä omistaa. Vain siitä osataan puhua. Mutta minäkin  tiedän sellaisia ihmisiä.

Juu näin on. Tämän henkilön jutut eivät ole kovin kiinnostavia. Joka lauseessa tulee ilmi hänen rahat ja omaisuus. Kerran kun osti taas jotakin hän naureskeli, että tässähän vain huolet kasvaa kun omaisuutta karttuu... Usein häpeän kuulla näitä hänen juttuja. Ja vaimo huutelee vieressä, että onko laskut maksettu

Vierailija
27/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo on kyllä sitä tavallista elämää, eikä rikkautta, josta ei saisi puhua.

Ihan rehellisesti jos sanotaan, niin jos kyseessä ei ole ikivanha perintötalo 1950-luvulta niin kyllä se on tänä päivänä aikamoista rikkautta jos jollakulla on varaa ostaa erillinen talo itselleen.

Just ostin ja hinta oli 20k ei oo pakko asua Helsingissä jossa hinnat saa kertoa 20llä

Et sinä Helsingistä millään 400 000 eurolla mitään omakotitaloa saa :D

Vierailija
28/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen kai, että hänellä on joku tarve saada ihmiset tuntemaan kateutta hänen elämästään. Ehkä hän itse on aiemmin tuntenut kateutta vastaavasta asiasta ja haluaa nyt olla siellä "toisella puolella". Mutta mikä tuottaa hänelle tällaisen tarpeen? Jokin sisäinen epävarmuus. Vain hän itse tietää.~

Onhan näitä ihmisiä, valitettavasti. Varsinkin nyt someaikakaudella.

Vierailija
29/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon millä sävyllä ihmiset kertovat asioista.

Istuin viime viikolla tapaamisessa, jossa ihmiset keskustelivat mökeistään, vertailivat kokemuksiaan sähkö- ja hybridiautoistaan, muutama mainitsi veneekin ja lisäksi keskusteltiin ulkomaanmatkoista niin eksoottisiin paikkoihin kuin Suomessakin. Eli aiheena olivat lomat ja lomailu.

Ei tullut mieleenkään, että kukaan olisi rehvastellut millään. Sattui vaan olemaan koolla keskimääräistä varakkaampaa väkeä, joille noita asioita kuului normaaliin elämään.

On myös ihmisiä, joiden elämä tuntuu pyörivän vain uusimpien hankintojen ja rahan ympärillä, mutta en edes sitä osaa pitää rehvasteluna, vaan se vaikuttaa enemmä siltä, että heillä ei ole mitään muuta sisältöä elämässään. Jota en kyllä osaa kadehtia.

Vierailija
30/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa terve kateuden laji on pillukateus.

Vierailija
31/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa olla kateellinen. Meillä esim. entinen naapuri yritti leuhkia aina veneellään. Siis se oli jopa niin näkyvää, että minäkin huomasin sen. Mutta tosiaan mua ei kiinnosta veneily yhtään. En hankkisi venettä, vaikka rahaa olisikin. Hirveä riesa puunata, laskea ja nostaa vesiltä, hankkia trailerit, säilyttää talvi. Ei kiinnosta yhtään. Sama autojen ja moottoripyörien kanssa. En tajua miksi hankkia joku ökyauto, kun tavallisellakin pääsee. Tai moottoripyörä. Vaarallinen liikenteessä ja sadekelissä tosi ärsyttävä. Koulutuksestakaan en osaa kateilla. Itsellä on yliopistotutkinto. Jos joku on niin viisas, että on päässyt lääkikseen tai vastaavaan ja valmistunut, niin onnea hänelle. On varmasti menestyksensä ja palkkansa ansainnut. Toisaalta mä ajattelen myös, että elämä on valintoja. Valitseeko opiskelun vai kavereiden kanssa hengailun. Valitseeko hyvä vai huonopalkkaisen työn. Hankkiiko vaatteita vai sijoittaa osakkeisiin. Ostaako omakotitalon vai metsää. Elämä on valintoja.

Vierailija
32/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en osaa olla kateellinen. Meillä esim. entinen naapuri yritti leuhkia aina veneellään. Siis se oli jopa niin näkyvää, että minäkin huomasin sen. Mutta tosiaan mua ei kiinnosta veneily yhtään. En hankkisi venettä, vaikka rahaa olisikin. Hirveä riesa puunata, laskea ja nostaa vesiltä, hankkia trailerit, säilyttää talvi. Ei kiinnosta yhtään. Sama autojen ja moottoripyörien kanssa. En tajua miksi hankkia joku ökyauto, kun tavallisellakin pääsee. Tai moottoripyörä. Vaarallinen liikenteessä ja sadekelissä tosi ärsyttävä. Koulutuksestakaan en osaa kateilla. Itsellä on yliopistotutkinto. Jos joku on niin viisas, että on päässyt lääkikseen tai vastaavaan ja valmistunut, niin onnea hänelle. On varmasti menestyksensä ja palkkansa ansainnut. Toisaalta mä ajattelen myös, että elämä on valintoja. Valitseeko opiskelun vai kavereiden kanssa hengailun. Valitseeko hyvä vai huonopalkkaisen työn. Hankkiiko vaatteita vai sijoittaa osakkeisiin. Ostaako omakotitalon vai metsää. Elämä on valintoja.

Täällä käynyt ilmi nämä venetyypit. Vai onkohan sama tyyppi

Vierailija
33/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari omilla ansioillaan ja valtavan kovalla työmäärällä rikastunutta ihmistä. He eivät kerskaile ja kehu asialla. Heille se on palkinto vuosikausien työstä, rikkaudet on tulleet porras kerrallaan.

Varmaan rikkauksillaan kehuu enemmän ne, jotka ovat sellaisia äkkinousukkaita.

Vierailija
34/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että pienituloisena kerrostaloluukussa asuvana varakkaiden ihmisten puheet herättävät jonkin verran kateutta. Lähinnä koska itsekin haluaisin elää kodissa, jossa on vaikkapa kodinhoitohuone tai takka, mutta tällaisiin ylellisyyksiin minulla ei ole koskaan varaa todennäköisesti. Sellaiset coolit rikkaat, jotka ei pidä minkäännäköistä meteliä elämästään taikka rikkauksistaan, mutta jostain vaan huomaa, että noilla muuten on rahaa aivan perhanasti, herättää suurta mielenkiintoa ja sellaista hyväntahtoista "kunpa minullakin joskus" ihailua. Kun taas sellaiset, jotka selvästi haluavat esitellä varallisuuttaan ja kerjäävät huomiota herättää minussa lähinnä myötähäpeää. Jotenkin noloa sellainen. 

Vierailija
35/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin lottovoiton niin venettä en ostaisi.

Ja ilmastonmuutos tekee sen, että myrskyt ovat lisääntyneet järkyttävän paljon.

Lapsuudessani ei ollut yhtään myrskyä. Nykyään on ja puita kaatuu.

Milloin sun lapsuus oli? Itse olen syntynyt 70-luvun puolella ja lapsuudessani ja nuoruudessa oli myrskyjä ihan samalla tavalla kuin nytkin.

Vierailija
36/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ihmiset puhuvat niistä asioista joista ovat ylpeitä. Jollekin se omakotitalo on voinut olla koko elämän unelma ja sen eteen on tehty paljon töitä, ja sitten kun se on saavutettu, siitä on kivaa puhua. Mielestäni ajatus siitä että jostain asiasta kehuminen on lesoilua on aika ilkeää.

Vierailija
37/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään. Mua ei voisi vähempää kiimnosta muiden ihmisten omaisuus.

Vierailija
38/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällainen kaveri. Hän on elänyt myös toisenlaisen elämän. Ollut jopa koditon. Nyt hän nauttii varakkuudestaan täysin rinnoin.

En jaksaisi kuulla hänen horinoita, mutta yhteisten ystävien vuoksi joskus vaan pakko.

Vierailija
39/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta taloja koska en itse enään halua omaa taloa eli on ollut, en arvosta autoja. Auto kuin auto. Ulkomaanmatkoja en arvosta koska en itse käy matkoilla ym. eli jos tarkoitus on saada kateelliseksi niin hukkaan menee yritys ainakin mun kohdalla. Sellaisesta mitä ei itse arvosta on mahdotomta olla kateellinen :)

Vierailija
40/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some-käyttäytymistäni olen viime aikoina miettinyt tältä kantilta. Nykyään kun some on niin kuvapainotteista, niin ajatusteni sijaan tulee laitettua someen sisältöä omaisuudestani. Vastikään olin samana viikonloppuna hotellilomalla ja ensimmäistä kertaa yötä uudessa purjeveneessämme. Molemmista tuli kivoja kuvia jotka olisin halunnut jakaa somessa. Aika harvoin kun sometan, olisin laittanut kätevästi molemmat aiheet samaan postaukseen, mutta silloin tuli joku tyylitaju vastaan, ja jätin koko postauksen tekemättä. 

Olen lapseton, ja varsinkin muutama vuosi sitten kavereiden vauva- ja pikkulapsipostaukset satuttivat. Näin sitten yhden kommenttiketjun, jossa nämä vauvalliset kertoivat, minkälaiset postaukset HEITÄ ärsyttää/kadehduttaa, ja moni mainitsi matkapäivitykset. Olin ihan äimänä, en ollut ikinä ajatellut että mun matkakuvat olisi ärsyttäviä. Se sai miettimään mutta ei lopettamaan kokonaan matkailupäivityksiä, koska eihän vauvapäivityksetkään maailmasta mihinkään katoa vaikka täytyy olla aika yleistietoa, että hyvin moni inhoaa niitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän