Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini on salannut seurustelevansa...

Vierailija
25.05.2022 |

Tänään lupauduin hakemaan 14-vuotiaan koulusta autolla ja ilmoitin viestillä tulevani läheisen kaupan parkkipaikalle vähän myöhässä (teini pääsi koulusta klo 15 ja olin vasta 15.15 lähdössä kotoa). Pääsin kuitenkin odotettua aikaisemmin kaupalle. Kaarsin autolla kaupan pihalle ja näin tytön tulevan kauempaa, eikä hän ollut yksin.

Tyttö kulki käsi kädessä jonkun ikäisensä (max. vuoden vanhemman) pojan kanssa eikä selvästikään nähnyt autoani, kurottautuivat vielä hyvästiksi suutelemaan. Olin yllättynyt ja kun tyttö tuli autoon, esitin olleeni puhelimella koko ajan. Tyttö näytti todella vaivautuneelta ja vaikealta huomattuaan, että olinkin paikalla.

En niinkään ole yllättynyt tai järkyttynyt, jos tyttärellä on poikaystävä. Hän oli ennen kotona viihtyvä ja tykkäsi olla huoneessaan, mutta viimeaikoina on alkanut viettää lähes jokaisen illan ulkona "kavereiden" kanssa, olla normaalia iloisemman oloinen ja lähetellä kännykällään paljon viestejä. Ei minulla ole mitään seurustelua vastaan, olen iloinen että tyttö on löytänyt rakkauden ja ihastumisen tunteet ikäisensä pojan kanssa. Olen vain surullinen siitä, ettei tyttö ole puhunut asiasta minulle. Vanhempana haluaisin tietää, mitä lapseni elämässä tapahtuu. Selvästikin tyttö pelkää puhua aiheesta kanssani, mikä merkitsee isoja ongelmia keskinäisissä luottamussuhteissamme.

Onko vinkkejä, miten keskustella aiheesta tyttären kanssa? Haluaisin ilmaista, että minulle voi puhua kaikesta ja haluaisinkin tietää, kenen kanssa teini viettää aikaansa ja ketä rakastaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onnistunut, teini uskaltaa kokeilla siipiään, hän nauttii ihastumisen tunteesta ja rakentaa luottamusta lapsuudenperheen ulkopuoliseen ihmiseen. Hänellä on itsevarmuutta ja itsetuntoa, ja hän seisoo omilla jaloillaan.

Nyt vedät henkeä ja olet kuin et olisikaan. Se on tyttäresi elämä, ei sinun. Ehdota, että jos tarpeen, voit tarjota elokuvaliput tai kyydin kansallispuistoon. Nyt on tärkeintä luottaa ja olla avuksi. Silloin tytärkin saa mahdollisuuden avautua luontevasti, sillä suorat kysymykset ja utelu johtavat etäisyyden ottoon ja salailuun.

Vierailija
2/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet onnistunut, teini uskaltaa kokeilla siipiään, hän nauttii ihastumisen tunteesta ja rakentaa luottamusta lapsuudenperheen ulkopuoliseen ihmiseen. Hänellä on itsevarmuutta ja itsetuntoa, ja hän seisoo omilla jaloillaan.

Nyt vedät henkeä ja olet kuin et olisikaan. Se on tyttäresi elämä, ei sinun. Ehdota, että jos tarpeen, voit tarjota elokuvaliput tai kyydin kansallispuistoon. Nyt on tärkeintä luottaa ja olla avuksi. Silloin tytärkin saa mahdollisuuden avautua luontevasti, sillä suorat kysymykset ja utelu johtavat etäisyyden ottoon ja salailuun.

Blah blah blah, annetaan teineille kaikki vapaus niin ne jatkaa perseilyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuon ikäinen seurustelee. Et ole onnistunut voittamaan teinin luottamusta, että olisi halunnut kertoa sinulle. Tosin harva teini kai muutenkaan raportoi tekemisistään vanhemmilleen. En minäkään niin 80-luvulla tehnyt. 

Raportoitko sinä vanhemmillesi teininä tekemisistäsi? Jos, niin miksi?

Vierailija
4/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun paikka

Vierailija
5/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelemalla aiheutat ahdistusta.

Vierailija
6/11 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullu vauhdissa.

Vierailija
7/11 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kysellä, että onko heillä seksielämää. Mieluummin liian aikaisin kuin jo vahingon tapahduttua.

Vierailija
8/11 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pikimmiten pakkaus erikokoisia kondomeja, ja opasta teiniä kuinka niitä käytetään.

Voit järjestää teinillesi yllätyskutsut, joissa kondomin oikea käyttö on teemana. Ikäistensä joukossa teinit vapautuvat ja keskustelevat mielellään aiheesta.

Vierailija
9/11 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue sille tuo mitä kirjoitit tänne eli kerro miltä sinusta tuntuu ja kysy miksi teini ei ole asiaa halunnut sinulle kertoa.  Ja tiedoksi nykyään ei välttämättä seurustella vaikka suudellaan ja kävellään käsikädessä

Vierailija
10/11 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaas sille 🍾🥂🍾🥂

Vierailija
11/11 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika sentään... miksi esitit, ettet nähnyt? Eihän tuossa mitään pahaa ole tapahtunut. Itse olisin kyllä iloinen lapsen puolesta ja taatusti olisin samantien ottanut puheeksi.