Te, joilla on rotukissa!
Uteliaisuudesta kysyn hintaa, se tuntuu olevan tabu :) Eli minkä rotuinen kissanne on ja kuinka paljon se maksoi? Onko kissa lemmikki-, näyttely- vai jalostustasoinen?
Kommentit (5)
ajattelevan, että ihminen, joka kysyy hintaa, on niin köyhä ettei hänelle voi myydä kissaa ;)Eli hintoja löytyy todella vähän. Olen itse hankkimassa kotikissani kaveriksi mahdollisesti eurooppalaisen kissan.
-ap
Maksoi v.1999 3000 mk. Hintahaitari on laaja, jostain 500e:sta 1000e asti. Riippuu paljon kasvattajasta ja pentueesta.
Muuten, paperiton kissa ei ole rotukissa, vaikka näyttäisi miltä. Näitä tulee myyntiin vahinkoastumisista ja pentutehtailusta, kun teetetään samalla naaraalla enemmän pentuja kuin kissaliiton määräykset sallivat. Tai sitten ovat ihan rehellisen sekarotuisia. Muuten ihan ok lemmikkejä, mutta kannattaa miettiä, millaista toimintaa tulee rahoittaneeksi ostamalla paperittoman " rotu" kissan.
Vierailija:
Kasvattajat tuntuvat ajattelevan, että ihminen, joka kysyy hintaa, on niin köyhä, ettei hänelle voi myydä kissaa ;)Itse ajattelisin, alkavana kasvattajana, että hinnasta voi oikean ostajan kohdalla tinkiäkin. Paljon tärkeämpää kuin raha, on että pentu saa hyvän kodin. En aio teettää pentuja hinnan takia todellakaan! Mutta haluan kattaa eläinlääkäri-, ruoka- ym. kulut ja maksut kyllä, ettei harrastus vie omaa kukkaroa miinukselle.
Ajattelisin myös niin, että kasvattaja kertoo hinnan kun otat yhteyttä - että se on sellainen kannustin ottamaan rohkeasti yhteyttä kasvattajaan suoraan.
Toivottavasti löydät juuri sinulle sopivan kissan!
t. se Birma-tytön omistaja, olinkohan 2?
Tällä hetkellä se on edennyt Championiksi, ja jatkamme näyttelyharrastusta kyllä. Tytöllä on erinomainen sukutaulu, sen isä on tuotu Australiasta, eli ei paljon sukulaisia lähistöllä. Neitonen maksoi 800¿. Mutta en ostanut kissaa Suomesta, kun en siellä asu, joten ei tiedä hintatasosta siellä.
Miksi luulet hinnan olevan tabu, ei kai sentään?