30.8 irtisanoudun, olen niin onnellinen tästä päätöksestä
Kommentit (24)
Onneksi olkoon. Toivottavasti on parempaa tiedossa.
Onneksi olkoon! Mitäs aioit sen jälkeen tehdä, kun olet vähän hengähtänyt?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon! Mitäs aioit sen jälkeen tehdä, kun olet vähän hengähtänyt?
Nämä on just niitä kysymyksiä - joiden takia en aio irtisanoutua. Henkinen rauha suojassa kailen maailman kyselijöiltä
Paloin loppuun 2014 kesällä ja irtisanouduin. Koin helpotusta. Nyt on vuosi 2022 ja olen edelleen työtön, vaikka olisin halunnut töihin jo aikoja sitten. Mutta, en olisi jaksanut jatkaa silloisessa työssä ja nyt ei uutta vaan löydy.
Vierailija kirjoitti:
saatko turpiin työtovereilta läksiäislahjaksi?
Miksi saisin? Heillä on vapaus tehdä sama päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saatko turpiin työtovereilta läksiäislahjaksi?
Miksi saisin? Heillä on vapaus tehdä sama päätös.
Ihana jos heitä ei haittaa että lähdet. Jotkut vaan ovat niin pidettyjä että lähtö hankalempaa.
Kun irtisanoudut tulee sinulle 3 kuukauden karenssi ja sen jälkeen ansiosidonnaista saa odottaa 2 kuukautta.
Minäkin lopetan. Kymmenen vuoden sijaisuusputki riitti. Vakkaripaikat jaetaan muille. Olen niin väsynyt tähän, että parempi olla vaikka työttömänä. Vaihdan alaa tai menen sellaiseen työpaikkaan, jossa kokemustani ja ammattitaitoani arvostetaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin lopetan. Kymmenen vuoden sijaisuusputki riitti. Vakkaripaikat jaetaan muille. Olen niin väsynyt tähän, että parempi olla vaikka työttömänä. Vaihdan alaa tai menen sellaiseen työpaikkaan, jossa kokemustani ja ammattitaitoani arvostetaan enemmän.
Ymmärrän, että tuli mitta täyteen. Eräs johtaja sanoo aina, että hyviä sijaisia ei kannata vakinaistaa. Mielestäni sellainen on ihan käsittämätöntä puhetta ja toimintaa esimieheltä. Olettaa hyvien sijaisten olevan aina käytettävissä pelkkiin sijaisuuksiin. Hyvä, että lähdet, kun vakipaikkaa ei tule.
Tarkoitatko päivämäärää, jos niin se merkitään 30.8.
Miten viŧussa nykyääliöihmiset ei osaa edes päivämääriä kirjoittaa oikein.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko päivämäärää, jos niin se merkitään 30.8.
Miten viŧussa nykyääliöihmiset ei osaa edes päivämääriä kirjoittaa oikein.
Meinasin tulla sanomaan samaa.
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden sijaisuusputki katsotaan vakityöksi, tarkista vaikka finlexistä.
On laitonta jatkaa sijaisuusputkea noin pitkään, täytyisi vakinaistaa.
Jos tarkoitat että irtisanoudut päivämäärällä 30.8. niin harkitse vielä. Ikävää jos syntymäpäivänäni Suomi saa yhden työttömän lisää.
Aktiivimalli kakkonen otetaan heti haltuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että tuli mitta täyteen. Eräs johtaja sanoo aina, että hyviä sijaisia ei kannata vakinaistaa. Mielestäni sellainen on ihan käsittämätöntä puhetta ja toimintaa esimieheltä. Olettaa hyvien sijaisten olevan aina käytettävissä pelkkiin sijaisuuksiin. Hyvä, että lähdet, kun vakipaikkaa ei tule.
Kiitos, kun ymmärrät. Juuri tuollainen olo minulla on, että esimiehet olettavat minun olevan aina valmiina. Olen ollut ylikiltti ja ylijoustava liian pitkään. Sen sijaan että saisi kiitosta saakin vain arvottoman olon. Nyt saa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden sijaisuusputki katsotaan vakityöksi, tarkista vaikka finlexistä.
On laitonta jatkaa sijaisuusputkea noin pitkään, täytyisi vakinaistaa.
Täytyypä vilkaista. Eiköhän pomo keksi jonkun porsaanreiän, miksi tämä on laillista. Meillä on työntekijäpula, joten ihmettelen suuresti, miksi työntekijöistä ei pidetä kiinni. Tässä kuussa on vakinaistettu useampikin ihan uusi tai ulkopuolinen työntekijä, joten tuntuu väärältä, että minua kohdellaan näin.
Pomot ja lakimies voisi keksiä, mutta liitto tietää pykälät.
Onneksi olkoon! Uusi elämä odottaa, kaikkea hyvää sinulle!!