Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien sukupolvien ulkonäön kommentointi

Vierailija
25.05.2022 |

Onko tämä yleinen ilmiö, että vanhemmat ihmiset kokevat oikeudekseen kommentoida toisten ihmisten ulkonäköä. Livenä sanotaan vasten kasvoja törkeyksiä tai televisiossa esiintyviä ihmisiä ruoditaan mitä julmemmin sanankääntein. Omaa painoani on monesti kommentoitu, lapsesta saakka. Se on tehnyt jäljet syvälle ja nyt korjaan muiden tekemiä vahinkoja. Painon pudotusta koetaan vielä selvemmin oikeudeksi kommentoida, omassa lähipiirissäni se tuntuu olevan paras kehu jos joku sanoo, että olet tainnut pudottaa painoa. Olen oppinut tästä itse sen, että pidän turpani kiinni jos minulla ei ole hyvää sanottavaa. Omaa itsetuntoani ei ole myöskään auttanut yhtään se, että olen kuullut oman äitini ja isoäitini jatkuvaa kritisointia myös heidän omaa ulkonäköään kohtaan. Erityisesti painoa kohtaan. Eikö voitaisi antaa ihmisten vaan olla. Jos ei muuta niin olen itse oppinut olemaan ystävällisempi ja kehumaan ihmisiä kun koen siihen aihetta. Todistan itsessäni päivittäin sitä mitä ikävä ulkonäön kommentointi itsetunnolle tekee, joten en aio sitä "perinnettä" eteenpäin siirtää. Ehkä voin itse olla se muutos, jota haluan nähdä.
Oletteko te todistaneet vastaavaa kommentointia ja mitä siitä ajattelette?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ihan saman. Itsellä se ei ole aiheuttanut ongelmia mutta on ikävää kuunneltavaa ja tavallaan ahdistavaa että tarkkaillaan

Vierailija
2/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on. Kaikkia vähänkään poikkeavia tuijotetaan, ihmetellään ja nauretaan. En tiedä, onko se koulutuksen ja kokemuksen puutteesta johtuvaa sivistymättömyyttä vai mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni ole normaalia ainakaan lähipiirissäni. Junttien touhua, tai alle kaksitoistavuotiaiden.

Vierailija
4/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä ole mikään tietyn ikäpolven juttu. Näitä kommentoijia löytyy joka ikäryhmästä.

Vierailija
5/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pelkästään vanhempien sukupolvien tapa, vaan jo pienet lapsetkin saattavat haukkua läskiksi.

Itse entisenä läskinä huomasin sen, että joku saattoi kauhistella minulle jonkun toisen painoa, miten tuokin on voinut päästää itsensä tuollaiseen kuntoon. No mitenköhän. Kun laihdutin, alkoikin senpäiväinen kehuminen, miten olet laihtunut. Paljonko on pudonnut? Entä nyt? Nyt et saa kyllä enää laihduttaa enempää jne jne.

Paitsi sukulaiset. He taas eivät kommentoineet mitenkään, mutta auta armias, jos tulisi kilokin takaisin. Olet tainnut pulskistua. Ja vahingoniloinen ilme naamalla.

Olen päättänyt, että kaikenlainen kommentointi painostani päättyi tähän. Seuraavan tyypin grillaan julkisesti. Kerran olen tehnytkin niin eräässä naisporukassa, kun he ensin alkoivat erittäin halveksivaan sävyyn puhumaan poissaolevan painosta, ja sitten ihmettelivät, mistä eräs alipainoinen yhteinen tuttu oli saanut päähänsä, että hän on lihava. Tuo jos mikä on niin kaksinaismoralismia.

Vierailija
6/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäihmisillä tuo on varsin yleistä käytöstä. Kuvitellaan korkean iän oikeuttavan toisten ulkonäön ym. arvosteluun kaupoissa ja muilla julkisilla paikoilla. Täysin käytöstavattomia moukkia. Auta armias, jos jollakulla on lävistyksiä tms, sitä vasta kauhistellaankin.

Vierailija
7/11 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon arvostelu kasvotusten on yleistä ja näköjään telkkarissa olevat henkilöt arvostellaan kovalla äänellä huudahdellen monin eri tavoin. Ulkonäkö ei miellytä , ääni on niin h vetin ärsyttävä jne. Ihan säikähtää että noinkohan minustakin puhutaan kun poistun paikalta . Kai ne haluaa olla vielä jotenkin 'niskan päällä ' ja nuoremmat ärsyttää. Niin ja toisen iästä haluavat sanoa jotenkin että on vanhempi kuin on esim 35v sanotaan että olet Kohta Jo 40v. Liekkö helpottaa että toisetkin vanhenee ja kiva masentaa.

Vierailija
8/11 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiankin yleistä tämä kommentointi, voi tosiaan jättää tosi syvät arvet

Vierailija
9/11 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäihmisillä tuo on varsin yleistä käytöstä. Kuvitellaan korkean iän oikeuttavan toisten ulkonäön ym. arvosteluun kaupoissa ja muilla julkisilla paikoilla. Täysin käytöstavattomia moukkia. Auta armias, jos jollakulla on lävistyksiä tms, sitä vasta kauhistellaankin.

Mites tää palsta? Vähintään kaksi aloitusta läskeistä/sivu. Tuskin ne kaikki haukkujat mitään mummoja ovat.

Vierailija
10/11 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/11 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi