Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksihän äitiysneuvola mittautti minulta maksa-arvoja?

Vierailija
24.05.2022 |

Menin äitiysneuvolan kautta normaaleihin alkuraskauden verikokeisiin ja lisäksi mitattiin kilppariarvoja. Osaako joku arvella miksihän minulta oli otettu joku maksaan liittyvä verikoe P -VRAb-O? Lueskelin niin alkoholisteilla tai maksasairailla tuo arvo voi olla vinksallaan, minulla ei edes lukenut määrää vaan tuloksena pelkkä neg. Jäi vaivaamaan että miksi se on minulta mitattu, liittyykö mitenkään raskauteen tai kilpirauhaseen?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmyrkytyksen varalta!

Vierailija
22/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian vähän neuvolan asiakkaille kerrotaan, mitä näytteitä heistä otetaan ja miksi. Pidän omituisena.

Pidän omituisena, jos joku tietää terveydenhuollossa tapahtuvista omituisuuksista tai jopa rikoksista eikä kerro näistä henkilölle itselleen. Silloin olet rikollinen itse. Ai jai, jos olet vielä vanhempi.

Mitä vakavamman rikoksen salailuun osallistut, sitä pahempi rikollis vätys olet itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä41898 kirjoitti:

Minulla itse raskaus nosti maksa- arvoia jokaisen lapsen kohdalla, loput 3-6 viikkoa synnärillä, kaiken varan vuoksi, että lapselle ei käy mitään.

Mulla ollut tosi helpot raskaudet ja sektiot. Parempaa ammattitaitoa olisi toivonut henkilökunnalta varsinkin uonna 2012. Ties vaikka olisi pahempaakin tapahtunut lapselle jos olisin antanut tunaroinnin jatkua. Ihme sähläystä.

Vierailija
24/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joskus täyttänyt alkoholikyselyn, jossa olet kertonut käyttäneesi yli 6 annosta alkoholia joku päivä? Nämä kyselyt toimitetaan aina neuvolan käyttöön ja ottavat ylimääräisiä kokeita näiden perusteella.

Vierailija
25/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pässit ei tiedä kaikkea kirjoitti:

Mä en ole täältä ottanut mitään neuvoja, vaikka täällä olenkin joka päivä, enkä kysynyt vakavissani mitään neuvoja omiin asioihini. Kuka niin tyhmä olisi. Tiedän vaan että monissa asioissa henkilöt, jotka luulee olevansa täysin kartalla eivät ole. Uskottelut ja vihjaukset otan uskotteluina ja vihjauksina. Itse luotan eniten siihen mitä olen nähnyt, kuullut ja kokenut tosielämässä viimeisen 30 vuoden aikana. Sinä tiedät vaan sen mitä sulle on kerrottu.

--

Pitää oppia käyttämään tiedotusvälineitä. Osa niistä on suoranaisia probagandatorvia, osa harhaanjohtajia tahallisesti tai tahattomasti, osa ihan asiallisia. Kukaan ihminen ei tiedä omasta kokemuksestaan kaikkea tarpeellista.

Vierailija
26/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa-arvot otetaan läskeiltä äideiltä

Vierailija
27/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä41898 kirjoitti:

Minulla itse raskaus nosti maksa- arvoia jokaisen lapsen kohdalla, loput 3-6 viikkoa synnärillä, kaiken varan vuoksi, että lapselle ei käy mitään.

Mulla ollut tosi helpot raskaudet ja sektiot. Parempaa ammattitaitoa olisi toivonut henkilökunnalta varsinkin uonna 2012. Ties vaikka olisi pahempaakin tapahtunut lapselle jos olisin antanut tunaroinnin jatkua. Ihme sähläystä.

Olisin toiminut paremmin, ja vaatinut pässejä toimimaan vähän rivakammin, jos olisin tiennyt mikä sekopääjengi oli tuolloin kimpussa. Huh, no onneksi lapsi sentään ei vammautunut tuossa sähläyksessä ja itse kutakuinkin hengissä. On se hullua ollut tuollakin puljussa.

Vierailija
28/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joskus täyttänyt alkoholikyselyn, jossa olet kertonut käyttäneesi yli 6 annosta alkoholia joku päivä? Nämä kyselyt toimitetaan aina neuvolan käyttöön ja ottavat ylimääräisiä kokeita näiden perusteella.

Viimeksi käytin yhden annoksen 94% alkoholia retkikeittimessä, kuinka moneksi olueksi se lasketaan?

Vierailija
29/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on käynyt niin, että terveydenhoitaja ei tiedä, miksi jotakin kokeita otetaan tai mittauksia tehdään. Kysyttäessä menee vaikeaksi.

Vierailija
30/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskausmyrkytyksen varalta!

Äidin siskolla on raskausmyrkytys: se on päiväkausia portviinihiprakassa. Välillä aika surkuhupaisa näky. Kyllä se aina terästäytyy sitten, kun raskaus on ohi. Neljäs lapsi tulossa.

Vierailija
31/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskenta-apuva! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi käytin yhden annoksen 94% alkoholia retkikeittimessä, kuinka moneksi olueksi se lasketaan?

Sillä ei ole merkitystä mitä olet käyttänyt ja missä, vaan sillä mitä olet ilmoittanut.

Vierailija
32/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehtelen, älä usko minua kirjoitti:

Mä en ole täältä ottanut mitään neuvoja, vaikka täällä olenkin joka päivä, enkä kysynyt vakavissani mitään neuvoja omiin asioihini. Kuka niin tyhmä olisi. Tiedän vaan että monissa asioissa henkilöt, jotka luulee olevansa täysin kartalla eivät ole. Uskottelut ja vihjaukset otan uskotteluina ja vihjauksina. Itse luotan eniten siihen mitä olen nähnyt, kuullut ja kokenut tosielämässä viimeisen 30 vuoden aikana. Sinä tiedät vaan sen mitä sulle on kerrottu.

--

Pitää oppia käyttämään tiedotusvälineitä. Osa niistä on suoranaisia probagandatorvia, osa harhaanjohtajia tahallisesti tai tahattomasti, osa ihan asiallisia. Kukaan ihminen ei tiedä omasta kokemuksestaan kaikkea tarpeellista.

Eksyitkö väärään ketjuun. Tässä puhuttiin terveydenhuollosta henkilökohtaisella tasolla ja neuvolasta sekä labrakokeista. Tuskin tiedotusvälineiden seuraaminen tai muu media kun vauva palsta siihen tiedonkeruuseen auttaa.

Kyllä ihmisen omat henkilökohtaiset asiat varmaan tietää parhaiten oman kokemuksen kautta. Tietenkin jos siinäkin on salailtu jotain sellaista mikä pitäisi normaalisti olla tiedossa ei se henkilön oma vika ole jos ei sitä tiedä. Vai pitäisikö lähtökohtaisesti ajatella, että omissa henkilökihtaisissa asioissa olisi tehty jotain rikollista ja väärää jopa viranomaisten taholta? Ja jos on, tuskin niitä mistään voi tavis edes tarkistella

Yhteiskunnallisista asioista ja niiden oikeellisuudesta vastaa media. Kai nyt jokainen tietää, että feikkiuutisia on paljon, mutta mitä yrität sanoa, pitäisikö jonkun lähtökohtaisesti ajatella että valtamedia kuten yle tai hs on pääosin feke news?

Vierailija
33/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia vastailette ap:n maksa-arvokysymykseen kun ei häneltä edes sellaista koeta ollut otettu vaan oli vain ymmärtänyt väärin?

Vierailija
34/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei en ole kertonut enkä ole ottanut tuollaisia annoksia. Aina ollut raivoraitis raskauksien aikana lukuunottamatta ensimmäistä raskautta, jolloin en alussa tiennyt olevani raskaana ja moralisteille: "etkö tarkistanut heti testillä oletko vai et" No en kuule ole sellainen hermostunut hätähousu ja äimistelijöille tiedoksi, että koska en ole ikinä ollut alkkis täysin terve lapsi sieltä tuli tuolloinkin, vaikka olin kerran vähän ottanut raskauden aikana.

Mitä siitä sitten, vaikka maksa arvot otetaan. Hyvä vaan, nimittäin jos niissä jotain häikkää ja ei ole ollut runsasta alkoholin kulutusta tutkitaan peremmin mikä voisi olla. Ei kaikki onneksi niin tyhmiä ole terveydenhuolto alallakaan, että luulisivat poikkeamat maksa-arvoissa voivan johtua vain ja ainoastaan alkoholista.

Vierailija
35/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia vastailette ap:n maksa-arvokysymykseen kun ei häneltä edes sellaista koeta ollut otettu vaan oli vain ymmärtänyt väärin?

Joku haluaa jakaa maksatietoutta. No tähän voi joku asiantuntija lataa niitä muita syitä maksa-arvojen heittelyyn kun alkoholi ja "kilppari" ongelmatkin voisi pistää vähän lääketieteellisemmillä selityksillä.

Vierailija
36/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaushepatoosi. Oireena kutinaa jalkapohjissa.

Vierailija
37/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä neuvolaa hehkuttaa niin koko ajan. Oma lapseni käynyt kaikki kutsutut neuvolakäynnit eikä siellä nyt niin ihmeellistä hoitoa tai terveyden tarkistusta ole. Pituus, paino ja joskus pari tehtävää lapselle tyyliin piirrä tähän. En kyllä usko, että moni jättäisi väliin nuo, miksi jättäisi ja eikö ole ihan pakollistakin. Mielestäni pitäisi olla, jotta ainakin ne lapset ei jäisi unholaan tai tarkistamatta, jotka eivät ole edes päiväkodissa eli havaintoja lapsesta ei voi tehdä kukaan ulkopuolinen. Kyllä meidät aina kutsuttiin sitten vaikka soittaen käymään, kun joskus unohtui käydä tai varata se aika itse.

Vierailija
38/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valehtelen, älä usko minua kirjoitti:

--

Eksyitkö väärään ketjuun. Tässä puhuttiin terveydenhuollosta henkilökohtaisella tasolla ja neuvolasta sekä labrakokeista. Tuskin tiedotusvälineiden seuraaminen tai muu media kun vauva palsta siihen tiedonkeruuseen auttaa.

Kyllä ihmisen omat henkilökohtaiset asiat varmaan tietää parhaiten oman kokemuksen kautta. Tietenkin jos siinäkin on salailtu jotain sellaista mikä pitäisi normaalisti olla tiedossa ei se henkilön oma vika ole jos ei sitä tiedä. Vai pitäisikö lähtökohtaisesti ajatella, että omissa henkilökihtaisissa asioissa olisi tehty jotain rikollista ja väärää jopa viranomaisten taholta? Ja jos on, tuskin niitä mistään voi tavis edes tarkistella

Yhteiskunnallisista asioista ja niiden oikeellisuudesta vastaa media. Kai nyt jokainen tietää, että feikkiuutisia on paljon, mutta mitä yrität sanoa, pitäisikö jonkun lähtökohtaisesti ajatella että valtamedia kuten yle tai hs on pääosin feke news?

Eiku mä keksin. Jonkun pitää epäillä että omaan televisioon ja nettisivuille pistetään muokattuja lähetyksiä eli ei samoja mitä muilla. Tirsk, täytyy olla todella vip jos näin tehdään.

Vierailija
39/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole ihan normaali käytäntö että otetaan myös maksa-arvot. Näin ainakin työterveyshuollon tarkastuksissa. Mitä haittaa sinulle siitä on? Eikös ole vai. Hyvä asia että saa varmistuksen ettei ole mitään häikkää. Maksa-arvot voi olla koholla muistakin syistä kuin päihteet. Ihme ajatusmaailma sinulla.

Vierailija
40/42 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku haluaa jakaa maksatietoutta. No tähän voi joku asiantuntija lataa niitä muita syitä maksa-arvojen heittelyyn kun alkoholi ja "kilppari" ongelmatkin voisi pistää vähän lääketieteellisemmillä selityksillä.

Älä ny kato jos maksa-arvoissa jotain sut katsotaan heti alkoholiongelmsiseksi ja vaikka sanot, että et käytä paljon sua ei uskota. Tulee ilmoja lasuun ja hui mitä kaikkea. Noot. Etsisin asiantuntevan lääkärin jos arvoja ei tutkita perusteellisesti, jos niissä häikkää. Tuo siis vain jos et käytä sitä alkoholia runsaasti. Jos käytät, ei kai ihme, jos maksassa näkyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi