Kuinka paljon vietätte aikaa puolison kanssa?
Eli olen herännyt ongelmaan tai tilanteeseensa, että mulla ja miehelläni ei ole kovinkaan paljon yhteistä aikaa ja elämää. Meillä ei ole vielä lapsia, mutta ollaan oltu yhdessä yli 6 vuotta. Aluksi oli tietenkin alkuhuuma ja tasaisemmassakin arjessa oli aiemmin yhteisiä hetkiä, mutta nykyään ei oikeastaan mitään läsnäoloa yhdessä edes silloin vaikka ollaan samassa paikassa samaan aikaan. Ennen myös aikakäsitys oli jokseenkin samanlainen tai oli ainakin halu tehdä kompromisseja jotta olisi yhteistä aikaa, mutta nykyään sitäkään ei ole. Olen keskustellut miehen kanssa tästä ja joskus riidellytkin ja olen sanonut useasti että kaipaan ns. Meitä. Hänkin kuulemma mutta muutosta ei tapahdu. Hän jopa kokee, että liikaa hätyyttelen ja vaadin häneltä liikaa, jos joskus yritän esimerkiksi saada häntä tulemaan yhdessä syömään saman pöydän ääreen tai käymään saunassa minun kanssa. Seksiä ei ole ollut kuukausiin koska noh, ei ole sellaista aikaa ja paikkaa jolloin sitä voisi olla. Arkisin mies tulee töistä viiden/kuuden aikaan ja sitten on puhelimella ja selailee somea ja lähtee lenkille. Minä käyn omissa harrastuksissa tai olen kotona, luen kirjaa ym. Mies käy joka päivä saunassa ja päivällistä tehdään usein vasta yhdeksän aikaan illalla jolloin minä olen niin väsynyt että menen heti ruoan jälkeen nukkumaan ja mies valvoo yhteen asti yöllä. Aamulla herätään kuudelta ja kumpikin lähtee töihinsä. Nyt kesällä ollaan viikonloput mökillä, siellä mies puuhailee omia, tekee puuhommia ym.
Mies ei halua käydä yhdessä kävelyllä, elokuvissa tms. Se on hänestä tylsää.
Miten muut pidemmässä parisuhteessa olevat kokevat yhteisen ajan tärkeyden? Onko teillä sitä? Mitä keinoja mulla olisi jotta saisin miehen heräämään ennenkuin on liian myöhäistä? Sanoo, että rakastaa ja kosikin keväällä.
Kommentit (27)
Kiinnostaisi kuulla, minkälainen parisuhde miehen vanhemmilla on. Veikkaan, että sellainen, että mies elää itselleen ja vaimo miehelle ja perheelle. Voin olla väärässä, toivottavasti olenkin!
Vähän.
Viimeksi nähty n. viikko sitten.
Lauantaisin ja sunnuntaisin. Arkisin olemme aina eri vuoroissa. Näin on ollut jo ainakin 10 vuotta.
Välillä koen olevani kämppäkaverisuhteessa. Välillä koen olevani arkisin yksinhuoltaja. Ainakin lapset saavat lyhyemmät hoitopäivät.
Lähes aina. Ei päivisin, kun ollaan töissä. Ja ei, ei olla läheisriippuvaisia. Viihdytään yhdessä.
Muutama mahdollinen aika tuttu syy miehen käytökselle:
Mies on masentunut (streesi, andropaussi, parisuhteen ongelmat jne.), joka näkyy vetäytymisenä ja mahdollisen seksuaalisen halukkuuden vähentymisenä ylipäänsä, tai sitten miehellä on aikuisviihdekäyttö siinä mitassa (koneella illat kun puoliso nukkuu) ettei puoliso kiinnosta. Taustalla dynamiikan ongelmat ja polariteetti.
Miehen täytyy kokea olevansa mies ja jos nainen painaa päälle (ihan aiheesta ehdottamalla ja tekemällä yii osansa) mies ei koe olevansa tarpeellinen koko suhteessa.
Puhumalla näistäkin on selvitty, tai pakkohan se on selvittää, jos on ollut intohimoa aikaisemmin. Nimittäin vaihtamalla naista tämä mies ajautuu samaan tilanteeseen.
Paljon. Melkeen koko aika.