Mitä tekisit jos tililläsi olisi yli 2000e?
Kertokaa mitä keksisitte jos olisi paljon rahaa?
Kommentit (62)
Siirtäisin säästötilille tai sijoittaisin, en tykkää pitää käyttötilillä paljoa ylimääräistä.
Jos tilillä olisi alle 3 000€ huolestuisin.
2000e menisi raksarahoihin.
Remontoimme lomataloamme, budjetti n 75000e. Jokainen satanenkin on kotiinpäin. Tällä hetkellä puuttuu 10000e ja sisustaminen jää ensikeväälle, siihenkin menee äkkiä 4000-5000 euroa
Olisin tosi onnellinen tuosta lisärahasta
Tililläni on nyt 42.000e ja en tee mitään erikoista. Siellä saa olla ja kerrytä säästöjä kuukausittain 200-400e.
Mulla on tilillä koko ajan enemmän enkä tee paljon mitään. Nytkin vaan makaan sängyssä ja syön suklaata.
Jos olisi pari tonnia, niin lähtisin käymään ulkomailla lomalla.
Mutta ei ole. On 159e ja vielä viikko seuraavaan palkkapäivään.
Kävisin jossain hienossa maksullisessa vessassa kakalla.
Tilanne ei onneks oo niin heikko. Säästöjä on, just siks että en oo "keksinyt" mitään. Seuraava keksiminen on asunto
Lähtisin neljäksi kuukaudeksi Intiaan jos olisin noin rikas. Valaistuisin enkä tarvitsisi enää sähkövaloa.
Tässähän minä palstailen töiden jälkeen.
Mulla on aina käyttötililläkin yli 2000e.
Vierailija kirjoitti:
Hätääntyisin. Kyberisku pankkiin? (tilillä siis 60.000)
Sama taalla, olisi pankilla selittamisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
2 000 euroa ei nyt kovin kummoinen summa ole. Vai tarkoititko 20 000 e? 200 000 e?
No onhan se nyt aika paljon. Ostaisin uuden auton. Ei mulla ole kuin säästössä 350 ja tilillä 500. Laskuja maksamatta vähän enemmän kuin rahaa yhteensä. Talolainaan 200 000 Kyllä se 2000 olis todella iso raha.
Maksaisin yhden lainoistani pois kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jonkun 11-vuotiaan tekemä aloitus? Vaikka on ihmisiä, jotka eivät saa lähellekään tuota joka kuukausi, kaikki aikuiset tietää, ettei keskituloiselle tuollaisen säästäminen kestä kovinkaan kauan.
En käytä rahaa heti kun tilillä on ylimääräistä. Kerran sain arvasta tuon, muuten meni ihan normielämään ja säästöön, mutta sen verran tuhlattiin että tehtiin huvipuistoreissu, mitä me ei tehty joka vuosi, se kuitenkin vaati hotellimajoituksen ja ruuat ym.
Minä olen ollut 17 vuotta töissä,en päivääkään työtön. Pakollisten kulujen jälkeen on enemmän kuin ihme jos kuukauden tilinpäätös jää plussalle. Nettoni on noin 2000 tehdastyöstä. Oma osuus eli puolet asuntolainasta on 100 000. En mitenkään pysty säätämään esim 100 kuukaudessa. Rahaa ei vain tule niin paljon. Eilen just puhuttiin työkavereiden kanssa että ei minulla ole toiveitakaan maksaa jostakin Netflixiästä, Spotifysta, parturista, kanavapaketeista, auton pesusta pesulassa, ulkona syömisestä, niihinhän menisi 100 kuussa. M37v
Jos tililleni tulisi 2000 euroa yhtäkkiä ylimääräistä, niin olisihan se mukavaa. Inflaation aiheuttama hintojen nousu kyllä kuluttaisi tämän lisärahan varmaan kahdessa vuodessa ruokaostoksia tehdessä, ilman että muuttaisin normaaleja ostoksiani mitenkään. Mutta voisin ostaa kahvia entiseen malliin hintojen noususta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Sillä 2000 eur tekisin ylimääräisen asuntolaina lyhennyksen.
Niin tyypillisen suomalaista... varmaan hernariakin syödään ja käytetään rikkinäisiä alushousuja, että voi tehdä ylimääräisiä asuntolainan lyhennyksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä 2000 eur tekisin ylimääräisen asuntolaina lyhennyksen.
Niin tyypillisen suomalaista... varmaan hernariakin syödään ja käytetään rikkinäisiä alushousuja, että voi tehdä ylimääräisiä asuntolainan lyhennyksiä
Oi. Olisikin varaa ehjiin alushousuihin, saati makuuttaa tilillä 2000. Ei sitä rahaa vain tule niin paljoa, vaikka käy joka päivä töissä.
Minulla on aina yli 10-kertainen summa, enkä tee niillä mitään erikoista.
Selailen vauvapalstaa :D ;)