Oletteko saaneet kilpirauhasen vajaatoimintaan oikean lääkityksen ?
Minä en ole saanut oikeaa lääkitystä,
Pää on kuin Haminan kaupunki
Aivosumua ja kamala väsymys!
Kommentit (4)
Tarkennan hieman, tarkoitatko ettei thyroxin auta ja haluaisit kokeilla muuta?
Olen käyttänyt tyroxinia vuosikausia ja voin hyvin.
Kilpirauhaslääkkeitten kanssa, sekä liika että vajaatoiminta - voi mennä aikaa ennenkuin sopiva annos löytyy. Itselläni onneksi se löytyi pian, aloitettiin pienemmällä annoksella, sitten lisättiin ja sitten vielä kerran vähennettiin hieman. Ja siinä se. Hyvin menee eikä mitään vaivoja ole.
Kun aloin oireilla, mieletön väsymys, nukuin kirjaimelleisesti koko ajan, ruokahalu katosi kokonaan, ruoka inhotti. Masennus, Aivosumu ja pää sekaisin. Olin täysin vetämätön. Pyysin itse kilpirauhaskokeita ja sitähän se sitten olikin.
Kontrollissa pitää käydä kerran vuodessa kun annostus on löydetty. Tilanne voi muuttua ja siksi kontrolloitava.
Ihan sivuhuomautuksena minä en lihonut grammaakaan tämän takia. Moni valittaa lihomista, itselläni ei sitä tapahtunut eikä siskollanikaan jolla sama vaiva. Hoikkia ollaan, jopa laihoja.
Poistettiin puolet kilpirauhasesta, ei lääkitystä. Ei mitään vaikutusta mihinkään, kuten ei ollut ennen poistoakaan.
Tyroksiinin on oikea lääke vaivaasi! Verikoe paljastaa,kärsitkö vajaatoiminnasta!