Täytyykö kotiäidin tehdä mielestäsi liki kaikki kotityöt?
Kommentit (153)
Olen ollut kotiäiti vuosia ja kyllä tein kaikki kotityöt. Ei niihin kauaa mennyt, kun joka päivä teki jotain. Suurin osa ajasta lasten kanssa touhuamista.
Ei tarvitse. Kun oma lapsi oli pieni, minä hoidin lapsen päivisin ja tein kotihommia samalla. Illalla kun mieskin tuli, kotihommia, ruuanlaittoa, lapsenhoitoa jne. tehtiin yhdessä.
Kotiäidin työ on hoitaa kotia ja lapsia.
Kotiäiti hoitaa lapsukaiset kotona ja tekee kotihommat
Työssä käyvä äiti ei hoida lapsia eikä tee kotihommia vaan isä tekee ne oman työpäivänsä jälkeen. Näin.
Tärkein työ on hoitaa miestä. Suikit, panot, sapuska jne.
Riippuu vähän lasten iästä ja montako niitä on. Pikkulasten kanssa aika ei välttämättä riitä kaikkeen varsinkin, jos haluaa käydä niiden kanssa perhekerhoissa, muskarissa jne. Mielestäni kaikkien perheessä tulisi kuitenkin jotenkin osallistua ja auttaa. Koti-isä/äiti vetää päävastuun.
Arvasin, et osa on sitä mieltä, että kyllä täytyy. Teen kyllä suurimman osan kotitöistä , koska ajattelen, että se on plussaa meidän perheen yhteiselle ajalle kun ei tarvitse olla koko aika hellan ääressä tai siivota nurkkia.
Mutta. Joskus ei vain kaikkea pysty tekemään. Tätä ihmettelen: mies olettaa, että koska olen kotona teen KAIKEN. Lapsen kanssa!
Mut sitten jos esim . Viikonloppuna minulla on joku oma homma ja pyydän voisiko mies tehdä pienen kotityön hän sanoo heti, ettei lapsen kanssa pysty. Mitä hän ajattelee , miksi minä pystyn?
Tottakai kun kerta kotona miehensä rahoilla elelee.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kun kerta kotona miehensä rahoilla elelee.
Kaikki ei elele vain miehen/puolison rahoilla. Minä olen säästänyt omaa hoitovapaata varten.
Kyllä, jos lapset on kouluikäisiä.
Jos lapset on yhä kotona, on niissä jo ihan tarpeeksi puuhaa.
Eiköhän jokainen pariskunta sovi nämä jutut keskenään. Minun mielipiteelläni ei ole heille mitään merkitystä, eikä ole mitään "täytyy".
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, et osa on sitä mieltä, että kyllä täytyy. Teen kyllä suurimman osan kotitöistä , koska ajattelen, että se on plussaa meidän perheen yhteiselle ajalle kun ei tarvitse olla koko aika hellan ääressä tai siivota nurkkia.
Mutta. Joskus ei vain kaikkea pysty tekemään. Tätä ihmettelen: mies olettaa, että koska olen kotona teen KAIKEN. Lapsen kanssa!
Mut sitten jos esim . Viikonloppuna minulla on joku oma homma ja pyydän voisiko mies tehdä pienen kotityön hän sanoo heti, ettei lapsen kanssa pysty. Mitä hän ajattelee , miksi minä pystyn?
No semmosia jossa tarvitaan kaksi, en tehnyt. Esimerkiksi pitkien räsymattojen puistelu jne.
Meillä on myös autotalliin kulku aidan ulkopuolella joten sieltä en päässyt mitään hakemaan yksinäni.
En myöskään leikannut nurtsia koska se piti kovaa meteliä joten lasten nukkuessa ei voinut eikä lastem hereillä ollessa olisi kuullut heitä.
Samaten esim ikkunoiden pesu olisi vaarallista lasten kanssa.
Huoh.. Taas joku, joka käyttää omat säästönsä, että voi olla hoitovapaalla. Sano vielä, että maksatte lapsen isän kanssa kaikki ruuat, lainat ja juoksevat kulut puoliksi, lukuunottamatta lapseen liittyvät kulut, jotka maksat luonnollisesti itse, saathan tilillesi ehkä kotihoidon tuen lisäksi lapsilisän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No semmosia jossa tarvitaan kaksi, en tehnyt. Esimerkiksi pitkien räsymattojen puistelu jne.
Meillä on myös autotalliin kulku aidan ulkopuolella joten sieltä en päässyt mitään hakemaan yksinäni.
En myöskään leikannut nurtsia koska se piti kovaa meteliä joten lasten nukkuessa ei voinut eikä lastem hereillä ollessa olisi kuullut heitä.
Siis miten ikkunoiden pesu on vaarallista?
Mä leikkasin ruohon ja lapset leikki pihalla. Ei ollut vaikeeta.
Kotitöitten teko on kotiäidin ammattityötä. Silti kaikki perheenjäsenet saisi korjata omat jälkensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekosyitä kaikki.
Miksi ei voi tehdä oikeaa kyselyä, kun on vain kaksi vastausta. Paljon mielekkäämpi lukea, kun tietää kuinka moni on puolesta ja moniko vastaan.
Kyl täytyy. Siellä ei lorvita vaan hommat hoidetaan et ne ei jää toisen tehtäviks ku töistä tulee