Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, että oma mielialasi/olosi vaikuttaisi siihen, että kiinnittyykö se?

12.10.2006 |

Meillä menossa toinen passi ja olo on aivan sellainen, että tämäkin on turha yritys. Itse uskon, että mentaalinen puoli vaikuttaa, mutta minkäs tunteillesi teet!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni tutkimuksen, joka oli tehty syöpäpotilailla mielialan vaikutuksesta syöpähoitojen onnistumiseen. Negatiivisen ja positiivisen mielialan välillä ei ollut eroja hoitojen onnistumisen suhteen.

Vierailija
2/3 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en kyllä tiedä mihin suuntaan. Ivf:n tuoresiirron jälkeen olin positiivinen, join piinispunkkua ja söin vitamiineja sun muuta. Nega tuli. Passin jälkeen olin niin 110% varma epäonnistumisesta, että muutama päivä siirron jälkeen unohdin koko asian. Kiinnittyminen oli kuitenkin tapahtunut, eli jos mieliala jotenkin vaikutti niin lähinnä kai sitten siten, että alkiolla oli rauha kiinnittyä kun äiti ei ollut stressitilassa. Mene tiedä.

Toivottavasti teillä onnistuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet kahteen otteeseen lapsettomuushoidoissa.

Ensimmäinen lapsemme sai alkunsa Clomifenin avulla. Ennen raskauden tärppäämistä olin pari kuukautta aikaisemmin saanut keskenmenon. Suru oli valtava. Tärpänneen raskauden aikoihin olimme päättäneet ostaa tontin - suuri ja suunnittelematon päätös, joka vei ajatukset täysin pois keskenmenosta ja uudesta yrityksestä. Plussa tuli ja tyttö, joka nyt 7-vuotias.

Toinen raskautemme oli IVF. Takana kaksi epäonnistunutta yritystä. Kolmannen hoidon alkioiden (2) siirron yhteydessä lääkäri tiedusteli, olimmeko harkinneet luovoutettujen solujen käyttöä, sillä omilla soluillamme IVF-hoidot eivät näyttäneet kovin lupaavilta. Olin toivoton, koska siihen emme olisi koskaan päätyneet. Ko. alkioiden siirron yhteydessä itkin jo etukäteen todennäköistä kolmatta epäonnistumista. Pari päivää siirron jälkeen lähdimme rentoutumaan Caribian kylpylään, jossa tunsin ainakin hetkeksi pääseväni irti lapsettomuushoitojen piinasta. Nautimme kylpylästä, hyvästä ruuasta, viinistä ja hemmottelin itseäni kasvohoidolla. Jälkeenpäin mietin, että noihin aikoihin siirretyt alkiot kiinnittyivät. Juuri silloin, kun koin olevani pitkästä aikaa rento - irti lapsettomuushoitojen ja työn paineista. Tuloksena pian 4-vuotiaat kaksospojat.

Voi toki olla sattumaan, mutta yhdistävänä tekijänä oli se, että sain molemmilla tärpänneillä kerroilla ajatukset muualle kuin hoitoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi