IS: "Luke: Ruokalasku voi kasvaa tänä vuonna yli 500 eurolla - näihin tuotteisiin hinnan nousu iskee seuraavaksi"
"Energian ja lannoitteiden hinnan nopea nousu iskee maatilayritysten kannattavuuteen. Tänä vuonna maatalousyrittäjän työtunnille jää palkkaa noin seitsemän euroa."
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kyllä hallituksen toiminta kun voivotellaan ja varoitellaan elintason laskusta. Mutta ei tehdä aktiivisesti yhtään mitään millä helpotettaisiin kansalaisten elämää ja kustannustason nousua. Paljon olis tehtävissä, mm. lopetettais ainakin kaikki hintoja nostava viherpiiperrys ja rahan jako ulkomaille.
Voi olla hallituksella sormi syvemmällä suussa syksyllä kun alkaa yritystä kaatumaan ja työttömiä kertymään koska sisarkkinat ei enää toimi ihmisten säästäessä ja maksaessa vain kohonneita pakollisia menoja. Ravintolat, erilaiset palvelut yms. sisämarkkinabisnes kaatuu kun ei ole enää asiakkaita. Tuntuu, että kellään päättävässä tahdissa olevilla henkilöillä ei ole näkemystä siitä miten talous toimii 🤦🏻 onneksi vaalit on vuoden päästä, sais olla kyllä jo aiemmin.
Nimenomaan. Noin muualla toimitaan. Suomessa kehitellään uusia kyttääjiä (kompostitarkastaja) ja uusia veroja ja vanhoja nostetaan. Eli pahennetaan tilannetta.
Jos oikein tuuri käy, niin tilanne on kesän jälkeen niin paha, että hallitus eroaa. Tosin tuskin,ä tajuavat eroanomusta jättää.
Hallitus ei tule eroamaan, koska suomalaisten vähälahjainen enemmistö äänesti heidät valtaan, eikä suostu näkemään tuhoa, jonka ovat aiheuttaneet.
Ei kun Sanna on nuori ja kokematon ja jostain syystä saa tästä syystä kaiken anteeksi.
Työharjoittelijalta ei voi liikaa vaatia.
500 eurolla koko vuoden aikana? No ei kenenkään talous siihen kaadu.
Vierailija kirjoitti:
Se viisisataa kun ei jää siihen. Myös energia kallistuu, meillä esimerkiksi sähkölasku triplaantunut ja ensi talvi oikeasti hirvittää mitä lämmitys maksaa. Toivon hyvin hyvin lauhaa talvea.
Ja nämä rahat on pois kaikesta muusta kulutuksesta, eikä se ole kansantaloudellisesti hyvä asia 🤔 jos yhtään osaisi miettiä nenäänsä pidemmälle niin huomaisi kuinka valtava vaikutus näin isolla hintojen nousulla on ihan kaikkeen. Kun hinnat nousee tarpeeksi niin se tarkoittaa yhteiskunnan romahdusta 🤷
Vierailija kirjoitti:
Joissain suurissa lapsiperheissä on jo nyt tiukkaa ja mitenkä vaikka köyhät yksin asuvat. Juuri heihin se eniten osuu, joten tämä kommentti oli hieman ajattelematon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se viisisataa kun ei jää siihen. Myös energia kallistuu, meillä esimerkiksi sähkölasku triplaantunut ja ensi talvi oikeasti hirvittää mitä lämmitys maksaa. Toivon hyvin hyvin lauhaa talvea.
Ja nämä rahat on pois kaikesta muusta kulutuksesta, eikä se ole kansantaloudellisesti hyvä asia 🤔 jos yhtään osaisi miettiä nenäänsä pidemmälle niin huomaisi kuinka valtava vaikutus näin isolla hintojen nousulla on ihan kaikkeen. Kun hinnat nousee tarpeeksi niin se tarkoittaa yhteiskunnan romahdusta 🤷
Porukkaa tullaan irtisanomaan paljon kaupan alalta ja palvelualalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin 15 euron hiusvärin ja puoliso laittaa sen minulle ja leikkaa hiukseni.
Olin vuoden työssä, mutta säästin siitä rahaa muuhun välttämättömään.
Jos olisi vakituinen työpaikka niin voisin käydä parturissa.
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa ja juuri oli lehdessä, että ihmisiä kuolee nyt paljon vanhuuteen. Se tietää asiakkaiden vähentymistä myös esim. partureille, kahviloille jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin 15 euron hiusvärin ja puoliso laittaa sen minulle ja leikkaa hiukseni.
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa ja juuri oli lehdessä, että ihmisiä kuolee nyt paljon vanhuuteen. Se tietää asiakkaiden vähentymistä myös esim. partureille, kahviloille jne.
Tuo hiusväri on parturin minulle valitsema ja parturiväri
onneksi ruoka-avusta saa ruokia, eilen sain 2 lohta yht 30 e arvo ja katkarapusalaattia ja piimää ja leipää niin paljon kuin jaksaa hakea, huomenna lisää. tosin nyt on jono tuplaantunut 100 ihmiseen kun ennen oli 50 koska ukrainalaiset on tulleet apajillle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tehdään nyt se virhe, että nuoremmilta leikataan koko ajan tuista jne. Eikä osa saa vakituista työpaikkaa. Työkkäri laittaa palkkatukitöihin ja työkokeiluihin.
Se hyvä puoli, että kun ihmisellä ei ole rahaa niin hän kehittyy kotona. Itse olen todella taitava laittamaan ruokaa ja leipomaan. Teen täytekakut ja kaikki itse. Ihminen myös kehittyy parturitaidoissa kotona ja vaatteiden korjaamisessa, kun on pakko.
Andyspirit kirjoitti:
onneksi ruoka-avusta saa ruokia, eilen sain 2 lohta yht 30 e arvo ja katkarapusalaattia ja piimää ja leipää niin paljon kuin jaksaa hakea, huomenna lisää. tosin nyt on jono tuplaantunut 100 ihmiseen kun ennen oli 50 koska ukrainalaiset on tulleet apajillle
Jep, porukkaa tullaan irtisanomaan ruokakaupoista, kun eläkeläisiäkin koko ajan kuolee.
Kuulemma osalla leipäjonosta kävijöillä on jopa omistusasunto
Andyspirit kirjoitti:
Osa näytti olevan meikkihyllyllä kaupassa. Hakevatko he sitten leipäjonosta ruokaa.
Osa taas ostaa ruokaa kaupasta eikä sitten ole rahaa meikkeihin. Itse en malta meikkejä ostaa, niin kalliita.
Olen syönyt vain makkaraa ja ranskalaisia. Jos vielä hinnat nousee niin täytyy jättää ranskalaiset pois.
Lidlistä saa nyt 6kpl oatly kaura kahvimaitoa 9lla
Kyllä nyt saa kytätä tarjouksia. K paikan kierrän kaukaa....
Lidl on kyllä pelastanut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Pitää vaan tehdä sitten valintoja. Meillä meni tänään 66 euroa lidlissä kolmen hengen viikon ruokiin. Ei paha minusta. Ollaan kaikki liikunnallisia, normaalipainoisia ja syödään kasvispainotteisesti. Ei maitotuotteita, alkoholia, virvoitusjuomia, vehnähöttöä
Olette kyllä hienoja ihmisiä. Toivottavasti onnistut tuomaan tämän esiin myös muissa keskusteluissa.
Ei vaikuta hirveästi talouteeni.Pitää vain säästää vielä lisää ruoasta, eiköhän se onnistu kun tekee enemmän itse ja ostaa edullisempia tuotteita. Ja olen tosi pienituloinen, yksiön vuokran ja sähkö+puhelinlaskun jälkeen jää n. 350e kuussa. Hyvin tuolla on aina pärjännyt ja joka kuukausi on jäänyt ainakin satanen säästöön. En koe kituuttavani vaikka köyhä olenkin.
Voiko jonkun ulosottofirman laittaa Putinin perään? Se on kuitenkin yksin syyllinen nykyiseen lamaan
Ja hallitus jatkaa kehi tys apua mm af rikkaan eikä välitä omista mitään.
Kun on niin raskasta olla 36v pää ministeri. Tarttee kato huilata paljon. Raskas työ vaatii raskaat huvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain suurissa lapsiperheissä on jo nyt tiukkaa ja mitenkä vaikka köyhät yksin asuvat. Juuri heihin se eniten osuu, joten tämä kommentti oli hieman ajattelematon
No niin on! Euroopan tuleva ahdinko johtunee Ukrainan taitavasta politiikasta? Taitaa viedä eurooppaa kuin sitä litran mittaa? Loppurysäyksen hinta tulee olemaan järkyttävä. Mutta mitä innokkaat eivät tekisi että Venäjää ei saataisi nurin?
Meillä papukone joka jauhaa pavut. Kahvi on vaihtunut Lidlin espresso papuihin. Kilon pussi 9,90 ja vielä ihan ok makuista