Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au pairit Panamassa official

Vierailija
24.05.2022 |

Uusi au pair -kausi julkaistaan areenassa huomenna klo 20.

Tässä au pairien esittely:
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000008791896.html

Kommentit (826)

Vierailija
81/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää yleensäkin monien aupparikokemuksissa se, että ihmiset ottaa teinin tai just teini-iän ylittäneen nurkkiin asumaan, maksaa pientä taskurahaa ja kuvittelee saavansa äititaitoisen ja -silmäisen ihmisen siihen hoitamaan asioita. Tottakai nurkissa on sitten "teini", jolle pitää joka asia sanoa ja selittää. Kun kotona on asuttu tai hetki omassa boksissa, ei ole kehittynyt vielä sitä silmää, mitä pitää tehdä ja vahtia. Itselläni on 18-vuotias, joka on vielä aika lapsi. Eihän tuo pystyisi aikuistaloutta pyörittämään kylmiltään. Siihen kasvetaan. Jos haluaa järkevän, vastuuntuntoisen ja perheenäitiä vastaavan osaamisen, pitää siitä maksaa.

Omassa kaveripiirissä jotkut kävi au paireina silloin aikanaan ja kukaan ei tullut kesken pois, mutta ei ne helppoja aikoja ollut. Eräs oli niin kypsä, että sanoi just ja just hillenneensä itsensä lähteissä, ettei näytä keskaria sille perheelle. Silti ne ihmetteli, miksei halua jatkaa vaan lähti sen alkuperäisen sopparin mukaisesti. Se perhe oli ainakin juttujen perusteella hämmentävin. Suhtautuivat tähän au pairiin kuin lapseen, vaikka tässä tapauksessa juuri tämä kaveri oli eri planeetalta kuin muut au paireina olleet tuttavapiiristä. Kyse oli oikeasti aikuisesta ihmisestä. Ikää oli jo noin 25, käynyt vuosia saman alan töissä Suomessa ja oli hyvällä työmoraalilla varustettu. Silti kävivät sanailua jatkuvasti esim. "kotiintuloajoista". Olisi pitänyt "työiltana" olla ysiltä kotona ja huutoa tuli, jos oli puoli kympiltä. Kun pitää nousta lasten kanssa seiskalta.... Tämä vaan sanoi, että toisti monesti olleensa lasten parissa töissä Suomessa 5 vuotta ja osaa hallita aikansa, iltansa ja aamu. Tietää, koska pitää mennä nukkumaan, että on aamulla työkunnossa.

Vierailija
82/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viinaa juodaan kaksin käsin. Hyi olkoon. Meno on kuin rantojen miehillä takavuosien Hakaniemessä.

Olen kiinnostuksella odottanut, milloin tässä ohjelmassa au pairit eivät enää juo viinaa kaksin käsin. Tilastojen mukaan nimittäin nuorison viinanjuontin on vähentynyt. Nyt on jo siirrytty au paireissa milleniaaleista z-sukupolveen ja yhä vain maistuu viina.

Kyllä alkoholi maistuu kaikille z-sukupolven ihmisille joita tiedän, ja alkoholin käyttäminen on normaalia.

Mutta sellaista meininkiä mitä näkyy vanhoissa IRC-gallerian kuvissa ja minkälaisesta kuulee 80-luvulla syntyneiden tarinoissa, ei näe.

Eli örveltämistä ja sen pitämistä hauskana juttuna. Sellainen on mennyttä maailmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panaman pojat kyllä lupaavat vaikka kuun taivaalta ja sanovat juuri ne sanat mitä tyttö haluaa kuulla, että pääset vain sänkyyn käväseen suomalaisen blondin kans.

Sarjassa takuulla näkyy ku itketään poikien perään kun ei tapahtunutkaan mitä luvattiin.

Eiköhän suomalainen blondikin halua lähinnä vain käväistä Panaman pojan sängyssä tai max romanssia reissun ajaksi eikä muuta.

Lässytykset vaan kuuluu soidinmenoihin.

Vierailija
84/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi järkkyä Tiian käytös perheensä äidille 6. jaksossa! Kyllä tuolla asenteella tulee vaikeaa elämässä jatkossa olemaan, kun naama on aina väärällään

Vierailija
85/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää yleensäkin monien aupparikokemuksissa se, että ihmiset ottaa teinin tai just teini-iän ylittäneen nurkkiin asumaan, maksaa pientä taskurahaa ja kuvittelee saavansa äititaitoisen ja -silmäisen ihmisen siihen hoitamaan asioita. Tottakai nurkissa on sitten "teini", jolle pitää joka asia sanoa ja selittää. Kun kotona on asuttu tai hetki omassa boksissa, ei ole kehittynyt vielä sitä silmää, mitä pitää tehdä ja vahtia. Itselläni on 18-vuotias, joka on vielä aika lapsi. Eihän tuo pystyisi aikuistaloutta pyörittämään kylmiltään. Siihen kasvetaan. Jos haluaa järkevän, vastuuntuntoisen ja perheenäitiä vastaavan osaamisen, pitää siitä maksaa.

Omassa kaveripiirissä jotkut kävi au paireina silloin aikanaan ja kukaan ei tullut kesken pois, mutta ei ne helppoja aikoja ollut. Eräs oli niin kypsä, että sanoi just ja just hillenneensä itsensä lähteissä, ettei näytä keskaria sille perheelle. Silti ne ihmetteli, miksei halua jatkaa vaan lähti sen alkuperäisen sopparin mukaisesti. Se perhe oli ainakin juttujen perusteella hämmentävin. Suhtautuivat tähän au pairiin kuin lapseen, vaikka tässä tapauksessa juuri tämä kaveri oli eri planeetalta kuin muut au paireina olleet tuttavapiiristä. Kyse oli oikeasti aikuisesta ihmisestä. Ikää oli jo noin 25, käynyt vuosia saman alan töissä Suomessa ja oli hyvällä työmoraalilla varustettu. Silti kävivät sanailua jatkuvasti esim. "kotiintuloajoista". Olisi pitänyt "työiltana" olla ysiltä kotona ja huutoa tuli, jos oli puoli kympiltä. Kun pitää nousta lasten kanssa seiskalta.... Tämä vaan sanoi, että toisti monesti olleensa lasten parissa töissä Suomessa 5 vuotta ja osaa hallita aikansa, iltansa ja aamu. Tietää, koska pitää mennä nukkumaan, että on aamulla työkunnossa.

Se kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.

Vierailija
86/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on eroja parikymppisten naisten kypsyystasossa. Tuo Tiia vaikuttaa enemmänkin vielä 15-vuotiaalta kuin 21-vuotiaalta. Ei kykene näkemään asioita muuta kun omasta näkökulmastaan ja on ihan älyttömän lapsellinen. Peiliin katsomisen paikka.

Olin itse aupairina 19-vuotiaana Ruotsissa ja ei kenelläkään aupair-kavereistani ollut vastaavia ongelmia kun tässä ohjelmassa aina on. Täytyy muistaa, että tähän ohjelmaan otetaan viihteen vuoksi tyttöjä, joita ei lastenhoito voisi vähempää kiinnostaa. Kyllä mekin 19-vuotiaana välillä viikonloppuisin juhlittiin, mutta kyllä jokainen ymmärsi oman vastuunsa aupairina.

Niiin ja en itsekään ole mikään muumio, vaan ihan nuorena ihmisenä kommentoin ja ihmettelen tämän ohjelman tyttöjä. Olen itse 28v eli omasta aupair-kokemuksesta ei ole vielä kymmentä vuottakaan.

Vierailija
87/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei odottanut näiltä tytöiltä millään tavalla äititaitoista tai -silmäistä ihmistä.

Siellähän oli joka huushollissa jo 1-3 kodinhoitajaa.

Näiden tyttöjen odotettiin vain olevan apuna, missä riittää että ovat täsmällisesti paikalla ja luotettavia.

Itse olin aikoinani 14-vuotiaana kesäsiirtolassa vastuussa jopa 70 ala-asteikäisestä ja 18-vuotiaana hoidin ihan itsekseni työpäivän ajan kahta lasta, jotka olivat sen vuoden alussa 10 kuukautta ja 2,5 vuotta. Helsingin keskustassa, jossa piti mm ylittää Mansku että pääsi leikkipuistoon.

Vierailija
88/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi järkkyä Tiian käytös perheensä äidille 6. jaksossa! Kyllä tuolla asenteella tulee vaikeaa elämässä jatkossa olemaan, kun naama on aina väärällään

Tiia oli "lähtenyt apteekkiin" "piipahtamaan" mutta oli ollut poissa vaikka kuinka kauan, kun oli ilmeisesti jossain treffeillä.

Kyllä minäkin työtä tekevänä äiti-ihmisenä olisin asiasta sanonut, jos lapsenvahti tuolla lailla katoaa.

Tiian piti ko perheessä vain siistiä lastenhuone ja olla lasten kanssa, ja nekin oli kilttejä hiljaisia eskari-ikäisiä tyttöjä.

Ihmettelen mitä kuvitteli sen au pairina olon olevan.

Vierailija
89/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon on eroja parikymppisten naisten kypsyystasossa. Tuo Tiia vaikuttaa enemmänkin vielä 15-vuotiaalta kuin 21-vuotiaalta. Ei kykene näkemään asioita muuta kun omasta näkökulmastaan ja on ihan älyttömän lapsellinen. Peiliin katsomisen paikka.

Olin itse aupairina 19-vuotiaana Ruotsissa ja ei kenelläkään aupair-kavereistani ollut vastaavia ongelmia kun tässä ohjelmassa aina on. Täytyy muistaa, että tähän ohjelmaan otetaan viihteen vuoksi tyttöjä, joita ei lastenhoito voisi vähempää kiinnostaa. Kyllä mekin 19-vuotiaana välillä viikonloppuisin juhlittiin, mutta kyllä jokainen ymmärsi oman vastuunsa aupairina.

Niiin ja en itsekään ole mikään muumio, vaan ihan nuorena ihmisenä kommentoin ja ihmettelen tämän ohjelman tyttöjä. Olen itse 28v eli omasta aupair-kokemuksesta ei ole vielä kymmentä vuottakaan.

Tämä oli asiallinen ja perusteltu kommentti, ei sellaista turhaa ja tyhjää jauhantaa pissiksistä ja draamasta kuten joillain ketjussa.

Vierailija
90/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika katkeran oloisia kommentteja ketju täynnä. Siis todella katkeran oloisia.

En ole vielä katsonut sarjaa, mutta tämän ketjun lukeminen ei valitettavasti valottanut YHTÄÄN siitä mitä sarja tulee sisältämään ja millaisia tyttöjä on tällä kertaa mukana, sillä ketju on täynnä lähinnä ilkeäluonteisten ja ikävien ihmisten väninää siitä miten on pissiksiä, pissiksiä, pissiksiä ja syötykin liikaa.

Ällöttää ihmiset joille nuoret naiset ja tytöt on joku inhon aihe, ja sellaisia on ketju nyt täynnä. Voi teitä raukkoja, toivottavasti saisitte elämään vähän jotain iloa niin ei tarvitsisi suhtautua noin nuivasti nuorten naisten touhuihin.

Vilkaisepa sarjaa niin tiedät mistä puhutaan. En itse ollut tuon ikäisenä mikään baareissa ravaavat kikattelija, joka hais tattaa v i tut kun joku juttu ei nappaa.

On myös toisenlaisia naisia ja tyttöjä. Tässä ohjelmassa oli ainakin yksi tyttö josta ei vaan keksi mitään hyvää.

T. Entinen nuori nainen, N30

Ei minusta tule ohjelmaa vilkaistuanikaan tuollainen nuiva täti joka paheksuu pissiksiä ja länkyttää draamasta ;)

Ihmisiä on moneen junaan, ja varsinkin nuorena hölmöily on tosi inhimillistä ja usein enemmänkin huvittavaa ja suloistakin, kuin ärsyttävää.

Vierailija
91/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, ettei itse ole ollut nuorena esim. kikattelija, käynyt baarissa, möläytellyt tai kiroillut ei pitäisi tarkoittaa sitä, ettei kykene ymmärtämään ja suvaitsemaan sellaista käytöstä muilta.

Lisäksi asian voi ilmaista myös asiallisesti ja perustellusti, eikä vain jauhaa tytöistä/naisista, pissiksistä ym.

Joskus eniten katkeria ja arvostelevia nuoria kohtaan on muuten juuri ne hiljattain nuoruutensa ohittaneet muka järkevät aikuiset, joille elämä ei ole tuonut mitään perspektiiviä ja lempeyttä sydämeen.

Vierailija
92/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Että mä nukkuisin työpaikalla, siinähän pää lahoo ei kiitos" -> lähtee aupairiksi. Pälli.

Vierailija
93/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin se alkaa ja mihin aikaan? 

Vierailija
94/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iina tuntuu jostakin tutun näköiseltä.

Mulle tuli mieleen Eevi Teittinen kasvoista ja ilmeistä.

Niinpäs onkin. Sääli tuota tyttöä.

Vierailija
95/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Että mä nukkuisin työpaikalla, siinähän pää lahoo ei kiitos" -> lähtee aupairiksi. Pälli.

Tämä minua nauratti myös. Missä se kuvitteli siis yöpyvänsä?

Siinä toisessa perheessäähän se ukrainalainen äitihän otti itse esiin sen, että au pairilla pitää olla rauha omassa huoneessaan, eikä lasten pidä edes olla siellä. 

Siis minusta asiallista on se, että on oma aikuisen ihmisen kaunis ja kunnollinen rauhallinen huone ja jopa oma kylppäri tai vessa ja se on sitten au pairin omaa yksityistä tilaa.

Vierailija
96/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiia puhui tosi rumasti äideistä. Sisimmiltään vissiin aika herkkä. No, elämä tulee potkimaan päähän ja varmaan nöyrtyy vähän. toivottavasti

Vierailija
97/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika katkeran oloisia kommentteja ketju täynnä. Siis todella katkeran oloisia.

En ole vielä katsonut sarjaa, mutta tämän ketjun lukeminen ei valitettavasti valottanut YHTÄÄN siitä mitä sarja tulee sisältämään ja millaisia tyttöjä on tällä kertaa mukana, sillä ketju on täynnä lähinnä ilkeäluonteisten ja ikävien ihmisten väninää siitä miten on pissiksiä, pissiksiä, pissiksiä ja syötykin liikaa.

Ällöttää ihmiset joille nuoret naiset ja tytöt on joku inhon aihe, ja sellaisia on ketju nyt täynnä. Voi teitä raukkoja, toivottavasti saisitte elämään vähän jotain iloa niin ei tarvitsisi suhtautua noin nuivasti nuorten naisten touhuihin.

Vilkaisepa sarjaa niin tiedät mistä puhutaan. En itse ollut tuon ikäisenä mikään baareissa ravaavat kikattelija, joka hais tattaa v i tut kun joku juttu ei nappaa.

On myös toisenlaisia naisia ja tyttöjä. Tässä ohjelmassa oli ainakin yksi tyttö josta ei vaan keksi mitään hyvää.

T. Entinen nuori nainen, N30

Ei minusta tule ohjelmaa vilkaistuanikaan tuollainen nuiva täti joka paheksuu pissiksiä ja länkyttää draamasta ;)

Ihmisiä on moneen junaan, ja varsinkin nuorena hölmöily on tosi inhimillistä ja usein enemmänkin huvittavaa ja suloistakin, kuin ärsyttävää.

Ahaa oot vissiin Tiia? Puhetavasta päätellen.

No olit kuka olit niin turha halveksua hyvinkäyttäytyviä tätejä. Se täti ikä on sullakin ihan nurkan takana ;)

Vierailija
98/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomaton tuo Tiia. Eikä hyvällä tavalla. Siinä on oikeasti hyvin epävarma ja itsepintainen ihminen, joka ei kestä yhtään auktoriteettia. Ihan uskomatonta ettei pystynyt yhtään suodattamaan sanomisiaan siinä kakkosperheessä. Kiroili ja haukkui sitä äitiä. Uskomattoman töykeää käytöstä. Hänellä itsellään on ongelmia vaikka puhuu aina, että muilla on. Ei itseensä tyytyväinen ja muutenkaan tasapainoinen ihminen puhu ja käyttäydy miten Tiia käyttäytyy. Vielä on paljon kasvettavaa tytöllä. Eikö hälytyskellot soi, kun ajautuu riitoihin joka perheessä missä on?

Vierailija
99/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ekaa jaksoa katsottu.

Tässä vaiheessa kaikki neljä tuntuu vielä tosi samanlaisilta ihmisiltä, kun kukaan ei ole sellainen kiltti tyttö tai överipissis mitä edellisillä kausilla on ollut.

Kiinnostavaa nähdä miten Iina/Iida (en muista kumpi) pärjää siinä perheessä missä ei osattu englantia kunnolla. Jäi myös vaivaamaan, etteikö kukaan ehtinyt tai viitsinyt käydä mitään espanjan kurssia ennen lähtöä, kun kukaan ei sitä kerta ennestään osannut.

Vierailija
100/826 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ekaa jaksoa katsottu.

Tässä vaiheessa kaikki neljä tuntuu vielä tosi samanlaisilta ihmisiltä, kun kukaan ei ole sellainen kiltti tyttö tai överipissis mitä edellisillä kausilla on ollut.

Kiinnostavaa nähdä miten Iina/Iida (en muista kumpi) pärjää siinä perheessä missä ei osattu englantia kunnolla. Jäi myös vaivaamaan, etteikö kukaan ehtinyt tai viitsinyt käydä mitään espanjan kurssia ennen lähtöä, kun kukaan ei sitä kerta ennestään osannut.

Yksi niistä osasi jonkin verran. Ja se vaalea tyttö pärjäsi erittäin hyvin. Hänellä oli kaiken kaikkiaan tosi hyvä asenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan