Onko kellään kolmas lapsi syntynyt 5-7 vuoden päästä edellisistä?
Millaista elo oli uuden vauvan synnyttyä? Harmittiko uuden hoitorumban aloittaminen ja rahanmeno? yms. ?
Kommentit (8)
Isommatkin on innoissaan. Itse paljon rennompi ja jaksaa nauttia vauvan hidastamasta perusarjesta. Suosittelen.
Oikein hyvä ikäero, enkä voi muuta kuin suositella!
Meillä oli kolmannella lapsella pikkuvauvana terveysongelmia ja
hän joutui käymään sairaalassa, labroissa ja lääkärissä usein.
Oli hyvä asia, että ensimmäinen ja toinen lapsi olivat jo isompia,
ja sain paremmin keskittyä enemmän vauvaan ja hänen tarpeisiinsa.
Nyt kun kolmas lapsi on tervehtynyt, niin hän on todella helppo ja
hänestä saa oikein nauttia! Arki sujuu hyvin: vanhin lapsista on jo
koulussa ja toinen lapsi kerhossa. Aikaa jää siis vauvalle - ja jopa
itselle ihan eri tavalla kuin silloin kun minulla oli kaksi alle 2-3
vuotiasta lasta.
Rahanmenoa meillä ei ole vielä ollut juuri yhtään kolmannesta lapsesta,
sillä olimme säästäneet isompien sisarusten vaatteet ja tavarat,
kun kolmas lapsi oli kuitenkin jossain vaiheessa toiveissa. Esikoinen
tuli vauvana luonnollisesti kaikkein kalleimmaksi, kun hänelle piti
ostaa kaikki alusta alkaen.
Ihan hyvältä tutnui aloittaa vauvan hoito, vaikka mulla oli ikää tuolloin 42 vuotta. Jopa yösyötöistä nautin. Kun sanoin tuon terkkarille, niin hän taisi pitää mua vähän tärähtäneenä.
vanhemmilla lapsilla ikää 8 ja 7 ja tyttö syntyi siis 6v tauon jälkeen 08. ihanaa on ollut olla ns.rauhassa vauvan kanssa kun isommat tulivat niin peräkkäin.Isommistä myös apua eivätkä ole kateellisia sisarukselle.
isot lapset olivat jo omatoimisia ja heistä on apua. Voi ihan täysilla nauttia vauvasta,ehkä siinä on myös iän tuomaa rauhallisuutta mukana. Ei harmittanut hankkia tavaroita vaikka tietty rahaa menee,pikkuhiljaa ostelin kirpparilta--oli ihanaa,nyyh nyt ei enään vauvoja!
Kyllä on ollut ihanaa eikä harmita mikään! Minäkin oon nauttinut tästä enemmän ku ikinä. Ekan ja tokan välissä oli 2,5 vuotta. Me jouduttiin hankkimaan kaikki tarvikkeet taas, koska mitään ei ollu tallessa. Mutta sekin oli vaan mukavaa! :-) Ihanaa ostella pieniä vaatteita taas.
kuopuksen ja keskimmäisen välille.
Ja aivan ihanaa!
Ei harmnittanut mikään, päinvastoin oli aivan ihanaa aloittaa kaikki taas alusta :)