Kannattaako nyt jo ostaa kesäkukka-amppeleita?
Vai pitäisikö odottaa vielä hetki? Onko niiden sesonki vielä huipussaan?
Kommentit (16)
Kävin sunnuntaina puutarhalla. Siellä sanottiin, että vielä liian kylmää. Ei heilläkään ollut kuin vähän kukkia ulkona. Puutarhuri sanoi itse laittavansa kukat viikon päästä itselleen.
Lahti.
Vierailija kirjoitti:
Kävin sunnuntaina puutarhalla. Siellä sanottiin, että vielä liian kylmää. Ei heilläkään ollut kuin vähän kukkia ulkona. Puutarhuri sanoi itse laittavansa kukat viikon päästä itselleen.
Lahti.
Ok eli kannattanee odottaa sinne kesäkuun alkuun...
Kesäkuun ekalla viikolla minä oon laittanut
Mulla on ollut huhtikuusta asti orvokkeja ja äitienpäivästä lähtien muitakin.
Turku
Ostin eileen! Ihanaa terapiaa aloittaa istuttaminen.
Viikko sitten kävin etsimässä eikä juuri mitään ollut myynnissä. Se oli outoa. Hki.
Viime yönä oli eka kertaa kasvit ulkona yön. Jos nyt ostaa niin pitää varautua ottamaan ne yöksi sisälle, jos tuleekin kylmä. Vähintään joku +5 pitäisi olla yölläkin.
Vierailija kirjoitti:
on ollut kohta viikon, Oulu
Siellähän on vielä pakkasöitä, jos eivät kuole näivettyvät.
Mä innostuin ostamaan jo viime viikolla. Tuttu myyjä ilmestyi vapun jälkeen marketin eteen ja nyt heitti sellaisen tarjouksen, etten voinut olla ostamatta.
Lasitettu parveke ja kuudeskerros. Ei ole paleltunut.
Vantaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on ollut kohta viikon, Oulu
Siellähän on vielä pakkasöitä, jos eivät kuole näivettyvät.
Viime viikon alussa oli pakkasöitä, ei enää sen jälkeen
Orvokit kestävät, mutta muita ei kannata ostaa vielä. Öisin on kylmä. Tein viime vuonna virheen ja ostin kesäkukat jo toukokuussa. Jouduin ottamaan ne sisälle yöksi. Kukat eivät kestäneet ja olivat koko kesän jotenkin aneemisia, harvakasvuisia ja onnettomia. Kylmä pilasi ne.
Mä en P-Pohjanmaalla (Oulun alapuolella) vielä osta, vaikka mieli tekis. En jaksa alkaa kyttäämään, että pitääkö kantaa autotalliin yöksi tai muuta venkoilua.
Maltti on valttia. Sanoo joka hemmetin kevät kukkansa palelluttanut multasormi. Orvokeilla voi ruokkia sitä pahinta himoaan.
Riippuu missä on ja minne kukat laittaa. Itsellä ollut Helsingissä pelargoneja lasitetulla parvekkeella pari viikkoa.
Up