Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENSIKOT VKO 34

18.08.2008 |

viime viikko löytyy siis täältä:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

kiva, kun fiiu oli käynyt kirjoittamassa kuulumisia! ja ihanaa, että kaikki menee hyvin!

omaan napaan nyt tätä lomaa: kavereita olen nähnyt, lukenut ja pessyt pyykkiä. mukavata :)

korka 34+2

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou tyttelit !

Teretulemast kaikki uudet, nyt en muista kaikkien nimimerkkiä, mutta marjapensas kuulosti tutulta tuolta kuumeilupuolelta ? !

Korka, ihanaaaa kun oot lomalla, sun "ohjelma" kuulostaa huippurentouttavalta :) Ootko laittanut valmiiksi vauvalle mitään ? Pessyt vaavinvaatteita tjtn ?

Fiiu, kuulostaa ihanalta tuo teidän arki :)

Missäs Pariisitar heiluu ?

Omaa napaa... tänään siis piipahdettiin neuvolassa.

Painoa oli tullu taas se 900grammaa / viikko ja vitsi että ketuttaa :( Vaikka kaikkensa yrittää ettei sitä kasaantuis noin hirveästi :(

Hemoglobiini oli laskenut 100, joten lisärautaa määrättiin sitten syötäväksi. Ilmankos on väsyttänyt ;)

Töissä en meinaa jaksaa enää millään ja supistuksia on ollut jonkin verran. Neuvolatäti oli sitä mieltä et sairaslomaa pitäisi hakea ja niin taidan tehdäkin. Vaikka yrittäjä olenkin, niin oma ja pienen terveys on etusijalla . Varattiin mulle neuvolalääkärikin joka tekee sisätutkimuksen ettei ois vaan paikat alkanut pehmetä kun on niin usein tullut suppareita.

Napsu ryskää nyt masussa kaikista koviten...vielä taitaa olla tilaa liikkua kun kaveri heiluu ja hakkaa kun heinämies. Heräsin viideltä potkuihin ja tunnin verran sitä meluamista kuuntelin ja ihmettelin että missä ihmeen asennossa olis hyvä olla :D

Perjantaina saatiin vaunut ja äitiyspakkaus... niitä ihmetellessä onkin viikonloppu vierähtänyt :))

Vierailija
2/17 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jotka unohdan joka kerta :D

rv 32 tasan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Vihdoin pääsen kirjoittelemaan. Tervetuloa kaikille uusille! Mahtavaa, että porukkamme liittyy uusia! Ja hurjasti onnea kaikille!

Työt alkoivat viimeviikolla ja ekaa kertaa ekaluokan opena teettää paljon töitä! Siitä johtuu myös viime aikainen poissaoloni.

Masu on kasvanut hurjasti ja tuskailen äitiysvaatteiden kanssa. Tein muutamia paitoja, koska asun kaupungissa, jossa ei missään myydä äitiysvaatteita. Housut ja alaosat on muutenkin nyt vähän vähissä. Täytyy varmaan tilata netistä. =)

Pikkuruinen liikkuu valtavasti ja on ihanaa kun tuntee liikkeet! Kuten serkkuni kanssa totesimme, on ihana kun ei koskaan yksinäinen olo. =)

Paino oli viimeisessä neuvolassa noussut enemmän kuin aiemmin (eli Italian herkuttelut näkyivät vaa´assa), mutta neuvolantäti lohdutteli ettei ole mitään hätää. Mulla on painokäyrä ihan ok. Ei ole koskaan vaan paino ollut näissä lukemissa ja se vähän hirvittää.

Pääni on niin leviänä, etten millään muista mitä kukakin oli kirjoitellut. Kommentoin seuraavalla kerralla enemmän. Lupaan! =) Tästä tuli nyt vaa omanapaista...

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!

Stiin@ +Pikkupikkuruinen 21+6

... uskomatonta, että noita viikkoja on jo noin paljon!!!!!!

Vierailija
4/17 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei Rakkaat Enskattaret:)

Sadeorkidea olikin jo huhuillut, tuntui mukavalta. Hyviä neukkulakuulumisia siellä, ja jää ihmeessä sairauslomalle, jos suppareita kerta noin tiiviisti on. Mukava myös kuulla, että masuasukki liikuskelee reippaana massussa:) Olitko tyytyväinen äippäpakkaukseen? Entä mihin vaunuihin päädyitte?

Korka äippälomailee, jihaa:) Vilkutuksia sinne! Ja hyviä vointeja:)

Stiinakin oli piipahtanut, ja hyviä uutisia sielläkin: neuvolassa kaikki hyvin ja Pikkunen on perin virkeä ja muistuttelee tiiviisti äitiään olemassaolostaan. Äippävaatteista; hennesiltä saa ainakin ihan kivoja tilattua netistäkin, olen ollut ihan tyytis, varsinkin housuihin. Pikkukoot housuista menee, odotuspaidat on vielä liian isoja, perusmalli vaan liian leveä. Mutta kattelepa sieltä, hintakin kohtuullinen. Painoa olit miettinyt, miulle neukkulatäti sanoi, että tässä vaiheessa paino ottaakin pientä spurttia ja sitten tasaantuu. Alle 3kg tänne tullut tällä erää...viime neuvolakerralla niistä 1,5kg:) Mutta toisaalta sf-mittakin oli hypännyt alakäyriltä yläkäyrille, eli kasvua oli ollut huisisti. Joten elä huoli, paino menee omia uriaan:)

Lämpimästi tervetuloa Nanuuk, Santtu, Aamue sekä Marjapensas:) Kivaa saada uutta porukkaa jakamaan ajatuksia tällä ihanalla odotuksen pitkällä tiellä:)

Ja Fiiulle vielä ekstravilkutukset, ihana kuulla Siusta ja Prinssistänne.

Omassa navassa yksinoloa (tai siis onhan tuo Tonttunen...), kun mies on työmatkalla. Ihana vkl kuitenkin vietettiin yhdessä, saa taas siitä voimia pakertaa töissä ja odottaa miehusta kotiin. Liikkeistä piti kysyä, että eikö ole normaalia, jos ei niitä vielä päivittäin 101%:sti tunne? Ymmärsin joskus, että vasta rv26 hujakoilla liikkeet tulisi tuntea hyvin ja monta kertaa päivässä...Kuplintaa siis on, välillä enempi ja välillä vähempi, joskus vaan hyvin hentona. Massu kyllä tuntuu kasvavan, mutta välillä iskee pieni huoli. Ja kohta sitten se kääntyy niin päin, että taivastelen, kun Tonttu meinaa tulla kylkiluiden läpi, hih:) Onko täällä muuten muita 4d-ultraan menijöitä? Meillä sellainen olisi edessä ensi ke, 27päivä. Jännää!

Nyt lenkille ja hammaslääkäriin (apua.........). Voikaa hyvin ja kirjoitelkaapa kuulumisia:) (miekin koitan aktivoitua).

pariisitar&tonttu

rv 22+0 (hihaa, viikot poksuu)

Vierailija
5/17 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kiva lukea stiinan kuulumisia pitkästä aikaa! uskon, että työtä ekaluokassa on tosiaan ihan runsaasti... mua kiinnostais tuo esi- ja alkuopetus (johtuen varmaan siitä, että olin eskarin opena sillon kaksi vuotta sitten), mutta katsellaan sitten, kun opintoihin taas palaan.

sadeorkidealla taas oli hemppa aika alhaalla... hui! varmasti väsyttää! mitä rautaa aloit syödä? mä oon syönyt obsidania. se ei oo vaikuttanut vatsan toimintaan, joten oon ollut tyytyväinen. arvotkin ovat sillä nousseet. viimeksi oli tosiaan jo 122 eli melkeinpä normaali.

pariisitarkin saa nauttia kasvavasta vatsasta - joko tuntemattomat kyselee asiasta? :) ja siinä menee tosiaan aikansa ennenkuin liikkeistä tulee säännöllisiä ja jokapäiväisiä. meille ei oo edes muodostunut mitään kellonaikarytmiä. aamulla ja illalla eniten. mutta voihan se olla, että päivällä touhutessa en niin kiinnitä huomiota asiaan...

entäs nanuuk, santtu, aamue sekä marjapensas? miten raskaus etenee?

me oltiin tosiaan tänään tutustumassa synnytysosastolla ja se meitä kierrättänyt kätilö oli hurjan hauska! heitteli vitsejä väliin, kertoi omia kokemuksia ja mulle tuli paljon luottavaisempi olo. eilen illalla sain nimittäin ensimmäisen ns. pelkokohtauksen... vauva työntyili kovasti lantiota vasten ja vihloi kipeästi alavatsaan ja kohdunsuulle. aloin miettiä, kuinka tämä tietenkään ei ole mitään synnytykseen verrattuna ja itkuhan siinä sitten tuli... onneksi oli mies rauhoittelemassa! ja se huoli tosiaan sitten helpotti siellä tutustumiskäynnillä, kun tuli sellainen olo, että luotan henkilökuntaan.

sadeorkidea taisi kysellä vauvanvaatteiden pesusta... tänään pyöräytin ensimmäisen koneellisen! tähän asti oli tuota omaa kertynyttä pyykkiä (lakanoita ja ties mitä), jota en ollut jaksanut töiden jälkeen pestä. mutta nyt on sitten kaikki pikkuvaatteet kuivumassa ja näyttävät söpöiltä :) huomenna pitää jatkaa kestovaippojen, peitteiden, toppapuvun jne. kanssa. pitää varmaan se hoitopöytäkin kasata kohta pölyttymään, kun kovasti haluaisin kaiken jo valmiiksi. ja sairaalakassi pakata varalle.

mutta hauskaa keskiviikon jatkoa kaikille!

korka 34+3

Vierailija
6/17 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kiva lukea stiinan kuulumisia pitkästä aikaa! uskon, että työtä ekaluokassa on tosiaan ihan runsaasti... mua kiinnostais tuo esi- ja alkuopetus (johtuen varmaan siitä, että olin eskarin opena sillon kaksi vuotta sitten), mutta katsellaan sitten, kun opintoihin taas palaan.

sadeorkidealla taas oli hemppa aika alhaalla... hui! varmasti väsyttää! mitä rautaa aloit syödä? mä oon syönyt obsidania. se ei oo vaikuttanut vatsan toimintaan, joten oon ollut tyytyväinen. arvotkin ovat sillä nousseet. viimeksi oli tosiaan jo 122 eli melkeinpä normaali.

pariisitarkin saa nauttia kasvavasta vatsasta - joko tuntemattomat kyselee asiasta? :) ja siinä menee tosiaan aikansa ennenkuin liikkeistä tulee säännöllisiä ja jokapäiväisiä. meille ei oo edes muodostunut mitään kellonaikarytmiä. aamulla ja illalla eniten. mutta voihan se olla, että päivällä touhutessa en niin kiinnitä huomiota asiaan...

entäs nanuuk, santtu, aamue sekä marjapensas? miten raskaus etenee?

me oltiin tosiaan tänään tutustumassa synnytysosastolla ja se meitä kierrättänyt kätilö oli hurjan hauska! heitteli vitsejä väliin, kertoi omia kokemuksia ja mulle tuli paljon luottavaisempi olo. eilen illalla sain nimittäin ensimmäisen ns. pelkokohtauksen... vauva työntyili kovasti lantiota vasten ja vihloi kipeästi alavatsaan ja kohdunsuulle. aloin miettiä, kuinka tämä tietenkään ei ole mitään synnytykseen verrattuna ja itkuhan siinä sitten tuli... onneksi oli mies rauhoittelemassa! ja se huoli tosiaan sitten helpotti siellä tutustumiskäynnillä, kun tuli sellainen olo, että luotan henkilökuntaan.

sadeorkidea taisi kysellä vauvanvaatteiden pesusta... tänään pyöräytin ensimmäisen koneellisen! tähän asti oli tuota omaa kertynyttä pyykkiä (lakanoita ja ties mitä), jota en ollut jaksanut töiden jälkeen pestä. mutta nyt on sitten kaikki pikkuvaatteet kuivumassa ja näyttävät söpöiltä :) huomenna pitää jatkaa kestovaippojen, peitteiden, toppapuvun jne. kanssa. pitää varmaan se hoitopöytäkin kasata kohta pölyttymään, kun kovasti haluaisin kaiken jo valmiiksi. ja sairaalakassi pakata varalle.

mutta hauskaa keskiviikon jatkoa kaikille!

korka 34+4

Vierailija
7/17 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä menee nyt jo loistavasti huono olo on jo jäänyt aamun oksentamiseen. ja muutenkin olo on paljon virkeämpi. mut musta vaan tuntuu etten ehdi tehdä ikinä töitä kun aina "täytyy" olla menossa milloin minnekin. kun viime perjantaina oli neuvola nyt eilen ja tänään aamulla piti käydä labrassa otattamassa mrsa-näytteet huomenna on lääkäri ja maanantaina np-ultra. onneks mulla on niin ihanat työkaverit jotka aina vaihtelee mun kanssa vuoroja niin ettei tarvita sijaisia ja ettei mulle tule hirveästi ali tunteja.

missä vaiheessa te muut olette kertoneet pomolle? mulla ei pomo vielä tiedä mut työkaverit kylläkin.

hauskaa viikon jatkoa!

T: Santtu rv 11+0

Vierailija
8/17 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadeorkidealle piti tulla tarkennukseksi kommentoimaan (sen siitä saa kun kiiruussa kirjoittaa niin tulee huonosti ilmaistua asiansa), että tarkoitin hyvillä neuvolakuulumisilla sitä, että Pienellä kaikki kuitenkin ok, vaikka äipän hb on laskenutkin (oletkos muuten kokeillut rautaa nestemäisessä muodossa, mikäköhän sen yhden hyvän tumman litkun nimi olikaan...kysy apteekista eri vaihtoehtoja, kso valmiste kuitenkin on yleensä paremmin siedetty, kun retafer ja obsidan ja tehokaskin vielä...). Oiskohan toi painonnousu muuten ihan turvotusta kohdallasi? Jaksuja sinne.

Korka oli tutustumiskäynnillä synnärille, ihanaa! Kiva kuulla, että käynti oli hyvä. Kättärillä olen ollut vastaavalla mukana (siis opiskelijana änkesin itteni naistentaudeilta mukaan, hih) ja oli se vaan kivaa, sai ihan uutta perspektiiviä, kun näki tilat ja paikat. Ja ihanan kuuloinen miehus ollut, kun rauhoittaa rakastaan hädän hetkellä noin nätisti. Uskoisin, että se kuuluu asiaan, että Siun raskausviikoillasi synnytys alkaa väkisinkin pyöriä jo mielessä. Psyykkinen työstö on varmasti tärkeä osa prosessia ja itse synnytystäkin.

Santulle vielä kommettia: Kiva, että siellä kaikki hyvin. KOhta oletkin jo turvallisilla viikoillakin. Ja np-ultra lähestyy, huisia. Tulepa kertomaan sitten kuulumisia! Pomolle jouduin itse kertomaan jo rv 9, kun meillä oli potilas, jolla oli keuhkotuberkuloosiepäily ja sattuneista syistä en voinut häntä hoitaa...oli vileä mun omapotilas, niin oli pakko kertoa...

omassa navassa pikku huoli miehestä, kun on jenkeissä ja alueella riehunut se hurrikaani...:( ei vielä tiedetä, pääsekö pe lähtemään kotimatkalle:( Aina sitä hiukan murehtii, kun toinen on toisella puolen maailmaa... tolkuton närästyskin vielä ollut kiusanani: söin töissä päivällistä ja olo oli sen jälkeen niin karsea, että oli pakko lähteä etuajoissa töistä toipuilemaan...turvotti, oksetti, sattui ja kipristi- ja mikään ei auttanut...auts, täytyy siis karsia ruokavaliota vähän, rakastamani omenat voi toistaseksi unhoittaa...niisk. Mutta nyt lepäämään.

Hyviä Öitä Enskoille ja Masuasukeille:)

pariisitar&tonttunen

rv22+0

Vierailija
9/17 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisitar; joo, kurkin h&m:n sivut mutta ainakin ne housut mitä koitin h&m:n liikkeessä ei istuneet yhtään. Olivat hurjan pieniä reidestä ja lantiosta. Olen tanssinut koko pienen ikäni, joten reidet on aika ´kehittyneet´ (miten sanoa nätisti...). Mutta tilasin Lemonkidsiltä yhdet farkut ja kahdet sain perintönä kaverilta, joten kyllä tämä vaatepuoli tästä.

Onko pidemmällä olevilla vinkkejä kannattaako niitä äippävaatteita hamstrata minkä verran? Tuntuu siltä, ettei kaapissa ole mitään päälle pantavaa, mutta tolkuttomasti niitä äitiysvaatteita ei viitsis ostaa. Toisaalta kaveri kehotti ostamaan nyt kun massu on jo aika iso ja odotusaikaa jäljellä. Sitten myöhemmin ei kuulemma enää viitsi ja kaikki on ´loppuun kuluneita´.

Me ei olla menossa 3d-ultraan mutta tekis kovasti mieli. Tietääkö joku mikä on rv ´raja´ että sinne kannattaa mennä et näkee vielä jotain?

Korkan synnäri vierailu kuullosti mukavalta kokemukselta. Olen itse pohtinut, että josko tekisin ´radikaalit´ ja lähtisin etelä-Suomeen synnyttämään. Olen Turusta kotoisin ja meidän molempien perheet sekä suuri osa ystävistä asuu siellä, joten olis jotenkin kiva viettää viimeiset viikot ennen synnytystä siellä sekä synnyttää sillä ja olis sitten siellä kaikkien pällisteltävänä vauvan kanssa eikä yksin täällä pohjanmaalla. Lisäksi olen kuullut, että täällä pienemmässä kaupungissa synnäri on joskus kiinni jouluisin ja että ne lähettää lähimpiin suurempiin kaupunkeihin (eli meillä Kokkola tai Vaasa). Mutta neuvolantädiltä ajattelin asiaa kysyä ensi viikolla. Tosin tein sen virheen, että möläytin sen äidilleni ja nyt se on jo suunnitellut tohkeissaan jo koko joulukuun minun ja vauvan ympärille. =)

Tajusin eilen, että en ole miettinyt itse synnytystä vielä yhtään. Missä vaiheessa sitä alkaa miettiä? Ja kuinka paljon pitää selvittää erilaisia asioita ja mitä asioita? Kuten synnytystapa vaihtoehtoja yms.

Tyhmä kysymys, mutta eikö kaikki vauvan vaatteet suositella pestävän ennen käyttöä?

Santtu; mahtavaa, että olo alkaa kohentua. Se on ihana tunne, mutta itselle tuli myös paniikkia, että kun raskausoireet ´hävisivät´, että oliko kaikki massussa hyvin, mutta toisaalta aika menee nopeasti jo kohta se pieni siellä jo potkii. =) Ja kohta saavutat sen maagisen 12vkon rajapyykin! Itse kerroin pomolle viikon 12 ultran jälkeen. Työkaverit saivat tietää sitten kun masu alkoi näkyä. Tulepa sitten kertomaan ultrakuulumisia!

SadeOrkidea; miltä äitiyspakkaus näytti? Sait ilmeisesti sen tän vuoden version? Millaiset vaunut ostitte? Kerro sitten kun on tullut käyttökokemusta, että millaiset ne on! Käy ihmeessä hakemassa saikkua jos supistelee kovasti. Turha rehkiä ja stressata kun sullakin on vielä noita viikkoja edessä. Yritä ottaa rauhallisesti!

PikkuPikkuruinen melskaa kovasti ja tykkää eritysesti kun lauletaan luokan kanssa. =) Myös askartelu on pienen mielestä kovin kivaa ainakin liikkeistä päätellen. Hyppynarulla hyppimisestä hän (tai masu) ei enää oikein tykännyt. Mulla on tullut kriisi vauvan nimen suhteen; miten ihmiset osaa valita ihania nimiä, jotka kestää aikaa sekä sopii sille pienelle (ja myöhemmin isommalle). Sitä kantaa kuitenkin lopun ikäänsä. Onneks (ehkä) me ei saatu tietää sitä sukupuolta, se saattais tehdä tästä vielä vaikempaa!

Hauskaa torstaita (sateesta huolimatta!)

Stiin@ + PikkuPikkuruinen rv 22+1

Vierailija
10/17 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin; jaksuja miehuksen odotteluun ja toivottavasti närästys ei iske noin kovasti uudestaan!!! Pidän peukkuja et mies pääsee kotiin ajallaan ja turvallisesti!

Vierailija
11/17 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kiukuttaa

harmittaa ihan sikana ton lääkäri käynnin jälkeen!

se lääkäri oli jotenkin kärttyisän oloinen. ja mulla on verenpaineet aina koholla kun joku muu mittaa ja olen niitä nyt itekseni mittaillu. ja nyt se sitten tokaisi että asia pitää ottaa vakavasti ja hommata oma mittari. mä en kyllä ymmärrä et mitä se pelkkä mittaaminen auttaa! ja sit kun kerran kiukuttaa ja tämmöset hölmöt ajatukset tulee mieleen niin se sano että kaikki pitäis olla kunnossa kun kohtu en selkeesti suurentunu no mistä ihmeestä se sen voi tietää kun ei ole ennen mun värkkejä kokeillu!

oho tulipa vuodatus ja nyt jo naurattaa mut toivottavasti teillä muilla menee paremmin!

onko muuten teidän miehukset ollu mukana np-ultrassa? mun kovin kyselee että tuleeko vaiko eikö tule mukaan.

T:Santtu

Vierailija
12/17 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

santtu. mä en varsinaisesti ole töissä, mutta tehdessäni kesätyösopimusta (oiskohan viikkoja ollut jotain 15) kerroin esimiehelle. eihän mun ois tarvinnut, mutta tuntu jotenkin epäreilulta, että jos joudunkin oleen saikulla enkä sitten voinut mainita... plus että kun vuorotöihin olin menossa, tiedettiin multa jättää yövuorot pois.

ikävää, että sulla jäi paha mieli neuvolasta! meillä on ollut kiltti täti, mutta se ei taida valitettavasti olla mikään sääntö... ja tänne saa vuodattaa tosiaan! etkö muuten voisi saada neuvolasta verenpainemittaria lainaan? jos omat mittaukset sitten antaisivat parempaa kuvaa ja voisivat neuvolassa seurata niitä ja toimia sitte tarvittaessa. niin ja mulla miehus on ollut mukana kaikilla neuvolakäynneillä (se voi suunnitella aika pitkältä omia aikataulujaan), mutta erityisesti ultrat on olleet hieno kokemus. suosittelen mukanaoloa, jos vaan mahdollista! siinä pääse kuitenkin näkemään sen elämän ja kuulemaan miten menee. ja kun meillä oli sitä niskaturvotusta, niin oli tosi hyvä, että oltiin siinä toistemme tukena ja pystyttiin keskustelemaan heti ultran jälkeen.

stiina, mä en oo ostanut vaatteita mitenkään hirveästi... yhdet farkut uutena ja yhdet kaverilta ja sitten mulla on ollut sellasia matalalantioisia pellavahousuja, jotka ovat menneet jalkaan edelleen. hameen ostin myös ja muutamia paitoja (tosin lähinnä kokoa isompia venyviä h&m-trikoopaitoja normipuolelta - ja pari kesämekkoa samalla periaatteella), mutta paitojen kanssa oon tehnyt myös niin, että oon käyttänyt omien paitojen alla pitkiä toppeja. ja takin taisin ostaa myös. mutta oon yrittänyt pärjätä vähällä ja ajatella, että sitten synnytyksen jälkeen meen shoppaan... ja vauvanvaatteet ois toki hyvä pestä ennen käyttöä. tiedä mitä niissä on ihmisten lääppimisen jäljiltä (ja muutenkin voivat esim. ärsyttää ihoa).

stiina kyseli myös synnytykseen valmistautumisesta. mä en oikeestaan oo paljoa ajatellut sitä. mitä nyt siis valmennuksissa käytiin läpi vaiheet, kivunlievitykset jne, mutta koko ajan on korostettu, että sitä ei kannata hirveesti suunnitella. parempi ottaa se niinku se tulee (kun sitä ei voi tietää millainen se on) ja että kätilö sitten neuvoo kyllä kaiken mahdollisen, kun ollaan tosi toimissa. luotan siis henkilökunnan ammattitaitoon. toki välillä silti kauhistuttaa. onneksi nkl:lla on kuulema sellainen asenne, että kipua hoidetaan!

toivottavasti pariisitar voi jo paremmin! entäs sadeorkidea, jäitkö saikulle?

mä kävin tänään kauppoja kiertelemässä ja ostin kolme vauva-cd:tä... klassista musiikkia vauvoille. tosin pitäis hommata vielä cd-soitin ettei tarvis koneelta soitella, mutta 2h tunnin kiertelyn jälkeen aloin jo olla niin väsynyt, että päätin jättää sen ensi kertaan (tai saa miehus käydä hakemassa). ja pyykkikone on pyörinyt myös tänään :)

paksuja vointeja!

korka 34+5

Vierailija
13/17 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa...

Tuntuu tuo aika nyt juoksevan niin nopeasti ettei ole täälläkään ehtinyt käymään. Neuvola käynti oli maanantaina ja kaikki oli ok, paitsi oma hemoglobiinini. Hb oli sitten laskenut viime neuvolan 135:stä 95:n. Verikokeisiin laittoivat minut sitten heti ja rautakuurikin on nyt aloitettu.

Osasin tuota matalaa hb:tä jo vähän odottaakin kun töissä on viime päivinä hieman heikottanut. Huomenna pitää sitten soittaa neuvolaan ja kysellä tuloksista että löytykö sieltä jotain ihmeellistä.

Olin huomaavinani, että joku muukin oli rautakuutin aloittanut. Mitä rautaa syötte? Itse otin tuon obsibanin (olikohan oikein kirjoitettu).

Rakenneultra olisi sitten 18.9. Rupeaa taas jännittämään. Toivotaan että kaikki silloin ok. Olettekos te muut kysyneet rakenneultrassa sukupuolta?

Oli kiva kuulla, että tänne on tullut suuri joukko "uusia tulokkaita". Kiva kun meitä on täällä niin monessa vaiheessa olevia.

Miiru84 rv16+3

Vierailija
14/17 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännepä oli ilmestynyt isosti viestejä sitten viime käynnin :) Viikonloppuna oltiin tyttöjen kanssa risteilyllä, ja aika hyvin se meni paitsi että sain jonkun vatsapöpön ja olin sitten parin päivää vuoteenomana kun oksetti ja oli vähän lämpöä. Onneksi nyt alkaa olla normaali olo, väsymys alkaa ehkä pikkuhiljaa iskemään ja energiat on aika nollissa. Onneksi on viikonloppu ja saa kunnolla levätä.

SadeOrkidea mietiskeli, että "kuulostan tutulta", ja tuolla kuumeilupuolella kevään ja kesän ehdin ihmetellä myös sitä puolta asiasta ennen tärppiä. Aika hyvin ekat pari viikkoa on mennyt, ehkä välillä liiankin hyvin, ja välillä tuleekin sellaisia epätoivon hetkiä, että näinköhän kaikki on kunnossa. Pakko oli varata alkuraskauden uä yksityiselle, ja se on reilun parin viikon päästä, samoin kuin eka neuvolakäyntikin. Siihen asti nyt sitten pitää vain yrittää muistutella itselleen, että paksuna ollaan ;)

viikonloppuja kaikille,

marjapensas

Vierailija
15/17 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taidan vihdoin uskaltautua mukaan, kun muitakin uusia oli tällä viikolla liittynyt joukkoon. Taustaillut olenkin jo jonkin aikaa, viikkoja minulla on kasassa tällä hetkellä 18+ 5. Ensikot vaikuttaa huippuporukalta, mikä rohkaisi minuakin vihdoin kirjoittelemaan :)

Olen 29-v, mies on samaa ikäluokkaa, ja pk-seudun vieressä asustellaan. Laskettu aika minulla on 20.1.09, ja puoliväli siis lähestyy. Seuraava jännityksen paikka onkin rakenneultra, joka on tuossa reilun viikon kuluttua.

Kirjoittelen lisää myöhemmin (saa nähdä saanko tätäkään viestiä onnistuneesti perille teitin luettavaksi). Mukavaa sunnuntaita kaikille enskoille!

Lorelai

Vierailija
16/17 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stiina: 4d:ssä olisi hyvä käydä ennen rv 24, näin meille ainakin Bruno Cacciatoren taholta (Femeda) ohjeistettiin. Siis jos rakenteita halutaan vielä katsoa. Äippävaatteista vielä; samoin miekin olen ajatellut, etten kauhiasti hamtraa, muutamat housut olen ostanut ja yhden hameen sekä takin saanut. Puseroissa olen toiminut, kuten Korkakin, eli yksi koko isompi tai muuten vain pitkiä malleja on ollut käytössä. Mitenkä siellä muuten jaksellaan nyt? Infoapa mihin ratkaisuun päädyt synnärin suhteen! Ei miusta kuulosta yhtään huonolta miettiä kotipuoleen synnyttämään menoa, verkostoa olisi mukavasti ympärillä! NIin, ja vauvan vaatteet tulisi tosiaan pestä ennen käyttöä, mieluusti sellaisella hajusteettomalla pesuaineella, tyyliin erisan, omo sensitive jne. Kiitos vielä myötäelosta myös miehukseni tilanteen johdosta!

Loreille onnea jo pitkälle edenneestä raskaudesta ja tervetuloa mukaan joukkoon ihanaiseen:) Koskapa on edessä rakenneultra? Mikä on synnärisi, saako heti udella?:)

Marjapensas oli varaillut alkuraskauden ultraa, jänniä aikoja siis elellään:) Ja nauti vaan siitä, että alkuraskaus on ollut kohdallasi helppo, itsekin selvisin vain tolkuttomalla väsymyksellä ja pienoisella kuvotuksella.

Santulle piti kommentoida, että ota ihmeessä miehus mukaan np-ultraan ja neuvolaankin. Ekalla kerralla tosin tuskin kuunnellaan sydänääniä, mutta meillä miehus on nyt raskauden edetessä tullut useimmiten mukaan. Nyt kuin täti vaihtui, ottaa tosi hyvin miehuksen vielä huomioon ja pohditaan ihan psyykkiselläkin tasolla, mitä raskaus on elämässämme muuttanut.

Miirulla oli hurjan matala hb, toivottavasti kaikki labrakokeiden tulokset oli muuten ok ja hemppa lähtee pian nousuun Obsidanin turvin!

Korkalle vilkutuksia. Onko rehvit vielä voimassa? Kiva nähdä:) Mitä muuta kuuluu?

Täällä saatu miehus KOTIIIIINNNNN, siis pääsi kuin pääsikin Floridasta pois (siellä oli se hurrikaani- ja julistettu hätätila tulvien jne takia). Huh ja helpotus. Nyt ollaan sitten nautittu yhdessäolosta ihan kybällä. Massukin oli kuulema kasvanut taas viikossa:) Muuten sitä vain odotellaan keskiviikon 4d-ultraa, jännittää jo hiukan. Mutta nyt lounaalle miehen vanhempien tykö...

palataan taasen- ihanaista sunnuntaita kaikille:)

pariisitar&tonttu

rv 22+4

Vierailija
17/17 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käytiin neuvolassa viime viikolla ja syy suureen väsymykseen ja heikotukseenkin selvisi ja se oli alhainen verenpaine 97/56. Muuten kaikki ihan ok :)

Minä oon shoppaillu mamma vaatteita oikein urakalla :) muutenkin tykkään shoppailla niin housuja on ainakin kertynyt jo kymmenkunta erilaista, paitoja en ole ostanut kuin muutaman mutta venyviä trikoo paitoja on tullut osteltua :)

Miten teillä muuten mies on käyttäytynyt? Mulla alkaa menee hermot kun on ylihuolehtivainen! Ykskin päivä pelästyin isoa hyttystä ja päästin pienen kiljahduksen niin pämä oli hätäpäissään jo lähdössä melkein sairaalaan mua viemään! Ja sitten tietenkin suuttui kun "turhaan häntä huolestutin"

Aamue ja Tyyppi 15+3