Rullaverhot vaiko kaihtimet?
Kumpi on parempi: rullaverho vaiko kaihtimet? Kummanko asennus on helpompaa?
Kommentit (9)
Mites olis kompromissi elikkäs säleverhot?
Kumpaankaan ei ole rahaa. Jos olisi luulen ne olisi loppu peleissä kaihtimet. Vaikka niiden putsaus hankalaa.
Rullaverho. En ole ikinä tykännyt kaihtimista. En tajua kun jotkut vielä jättää ne säleet alas kun aukaisevat ne.
Mulla on kummatkin, sälekaihtimet asennettu ikkunan väliin ja pimentävä rullaverho lisänä. Rullverhon asennus ainakin on helppoa, pitää vain mitata tarkkaan paikat, mihin päätykiinnikkeet ruuvataan.
Mä tarvin ainakin rullverhon kaihdinten lisäksi, sillä muuten kesällä ei huonessa saa riittävän pimeäksi yöllä.
Kaihtimet. Ne voi pistää helteellä torjumaan pahinta paahtoa kun kääntää ne oikein. Ja silti tulee valoa kämppään. Kaihdin on tosi ummehtunut, voi olla vain ylhäällä tai alhaalla eikä mitään välimuotoa.
Kaihtimet todellakin. Monipuolisemmat mahdollisuudet säätää: kokonaan auki, vain säleet auki, säleet raollaan, molemmin päin säleet kiinni... Rullaverhossa mahis vain kiinni-puoliksi-auki. Ikkunan sisällä sälekaihtimet pysyvät siisteinä myös. toisin kuin pinnalla oleva rullaverho.
Kaihtimet vaikuttaa julkisivuun ja pitää olla kaikilla asennettuna samasta firmasta, itse asennetut on auttamatta rumia viritelmiä!
Rullaverho ja rullaverho.