Erimielisyydet lapsiluvusta
Otsikossaan se jo tulikin. Miten teillä, joilla on ollut erimielisyyksiä lapsiluvusta, on asia ratkaistu? Toinen joustaa? Kumpi? Ero?
Meillä yksi lapsi, itse haluaisin toisen ja miehen mielestä näin on hyvä. Itsestä tuntuu hankalalta joustaa tällaisessa asiassa.
Kommentit (10)
"unohdat" syödä pillereitä tai tökit spärdäreihin reikiä tai viereen miehen siemenet sisään. Mun mielestä kaks lasta on paras kun ne ei ole ikinä yksin ja kahdestaan oivaltavat asioita yhdessä nopeasti.
Hankalia tilanteita, mutta joskus voi käydä niin että toinen osapuoli kokee, ettei ensimmäisen lapsen jälkeen haluakaan toista. Vaikka lapsiluvusta olisikin juteltu etukäteen. Toki toinen saattaa vielä muuttaa mielensä. Toisaalta kannattaa miettiä, onko toinen lapsi sen arvoinen, että ensimmäiseltä lapselta kannattaa rikkoa ydinperhe ja hankkia lisää lapsia jonkun toisen kanssa.
Mielestäni 3 tai 4 lasta paras lapsimäärä. Itse olen ainokainen, enkä toivo kenellekään samanlaista tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
"unohdat" syödä pillereitä tai tökit spärdäreihin reikiä tai viereen miehen siemenet sisään. Mun mielestä kaks lasta on paras kun ne ei ole ikinä yksin ja kahdestaan oivaltavat asioita yhdessä nopeasti.
No tämä ei kyllä ole ratkaisu meillä. Mieti jos tilanne olis toisin päin? Itse et haluu lapsia, mut mies vauvakuumeissaan tökkii kumit hajalle ja pakottaa sut hankkimaan lapsen. Ei jatkoon!
Ap
Ei toista voi pakottaa, joten joko joustat lapsiluvussa tai eroat.
No meillä vähän sama tilanne. Kirjoittelinkin tässä viikon sisään asiasta. Meillä mies sanoo ehdottomasti ei uudelle lapselle, mutta hän itse pöljäilee ehkäisyn kanssa, joten en kai voi toivoa , kuin vahinkoa kun ei näytä olevan hänelle sit maailmanloppu...
Mutta tsemppiä , lapsiasiassa kompromissit ovat hankalia. Minkä ikäinen teidän lapsi on nyt? Meillä kun esikoinen oli 1,5v , mies ei jaksanut vielä toista, mutta jo 2kk sen jälkeen ilmoitti, että nyt voitais tehdä toinen... Joskus aikakin voi auttaa ja ajatukset muuttua suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Joka viikko jollain sama ongelma
Ero, jos erilaiset suunnitelmat tulevaisuuden kannalta
Toista ei voi pakottaa tietenkään, voi olla liian raskasta hänelle tai ei vain halua enempää. Ja sinä taas haluat. Mikä ratkaisuna?