Miten on mahdollista, että yli 50-vuotias nainen ei ole ollut töissä vuoden 1998 jälkeen?
Listaa LinkedIn-profiilissaan sen jälkeen ainoaksi työkokemuksekseen ylläpitäjän tehtävät neljässä FB-kirppisryhmässä.
Vuotta 1998 ennenkin työkokemusta vain pari vuotta harjoittelijana.
Miten on mahdollista olla noin pitkään työttömänä? Luulisi viranomaisten jo pakottaneen töihin. Varakas ei ole, joten ei ole omilla tai miehen rahoilla elänyt.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät toisten rahatilanteen? On voinut saada perinnön josta ei huutele.
Silloin tuskin olisi jatkuvasti rahaton ja köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät toisten rahatilanteen? On voinut saada perinnön josta ei huutele.
Silloin tuskin olisi jatkuvasti rahaton ja köyhä.
Miten köyhyys ilmenee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on rahaa niin mitä sitä nyt työllä itseään rasittamaan...
Tällä ei ole rahaa. Vaan elää työttömyystuilla. Joten sitä todella ihmettelen, eivätkö työttömyysviranomaiset tosiaan millään tavalla pakota ihmisiä töihin vuosikymmeniin?
Ei ne pakota. Tiedän yhden tyypin, joka fyysisesti monisairas ja oppimisvaikeuksia. Vuosikymmeniin ei mitään toimenpiteitä.
Minullakaan ei ole juuri tuota tuoreempaa työhistoriaa ja ikää samanverran. Olen ollut huono yrittäjä, toisen huonon yrittäjän puoliso, kotiäiti, omaishoitaja ja jatko-opiskelija ilman rahoitusta. Olen oppinut elämään mitättömillä tuloilla. Masentunutkin olen ollut koko ajan vaihtelevasti niin että työkuntoa on enemmän tai vähemmän, ei diagnoosia.
Elämäntilanne on ollut pitkään raskas, olen kuitenkin kyvykäs ja taitava ihminen. Että en tiedä sanoa mikä tuo toisen tilanne on, mutta tuskin olen ainoa nainen, joka elää käytännössä rahatalouden ulkopuolella. Luulin jopa, että olen rasite miehelle, mutta avoeron jälkeen hänellä oli vielä vähemmän rahaa tilillä kuin siihen asti, vaikka erosta ei tullut hänelle kustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on saanut esim. neljä lasta ja hoitanut heitä?
Ai että vielä olisi pieniä lapsia pitkälti yli 50-vuotiaana? Hoitovapaa ei taida sentään 10 vuotta kestää.
Ollut kotiäitinä lasten täysi-ikäisyyteen asti ja jatkanut kotirouvana sen jälkeen.
Mutta kun sillä miehelläkään ei ole rahoja.
Eli on elänyt koko elämänsä yhteiskunnan tuilla. Eikö yhteiskunta tosiaan mitenkään patista ketään töihin vuosikausiin edes hoitovapaiden jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on saanut esim. neljä lasta ja hoitanut heitä?
Ai että vielä olisi pieniä lapsia pitkälti yli 50-vuotiaana? Hoitovapaa ei taida sentään 10 vuotta kestää.
Toimii omaishoitajana vammaiselle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Melko tunnistetusti kirjoitat.
Meinaat että tällaisia naisia on vain yksi Suomessa? Hyvä sitten jos niin. Huolestuttavaahan tuo on.
Ei hitto, tuota nuoremmatkin ovat jo työelämässä. Säälittävää, jos on ollut koko ikänsä työtön ja syrjäytynyt. Vuodesta 1998 on kuitenkin tosi pitkä aika. Uskomatonta, että joku on ollut työtön siitä lähtien.
Tiedän muutaman vastaavan tapauksen. Alkoholisteja ja päihdeongelmaisia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän muutaman vastaavan tapauksen. Alkoholisteja ja päihdeongelmaisia ovat.
Mutta eivätkö siis viranomaiset tee yhtään mitään vaikka joku elelee tuilla vuosikymmeniä? Vaikka ei edes ole työkyvyttömyyseläkkeellä? Ja muut vain elättävät näitä koko elämän?
En tiedä, mutta ainakin ihan hemmetin surkea ja säälittävä elämä tuo on. Kuka haluaa elää muiden almuilla koko elämänsä? Ja vielä tyyliin jollain 500 euroa kuussa?
On asioita, signaaleja, joista voi aistia sodan olevan tulossa. Tämä on niistä yksi. Yhteiskunta jossa ihmisellä on mahdollisuus loisia loputtomiin, kiittämättömyys, yltäkylläisyys jossa lillutaan tyytymättöminä. Aina, kautta maailman historian, on tullut lopulta sota, joka opettaa ihmisille nöyryyden ja vaatimattomuuden taas muutamaksi sukupolveksi.
Vierailija kirjoitti:
Voitko ottaa suoraan yhteyttä tuohon henkilöön? En tiedä, onko se mahdollista Linkedinissä. Asia tuntuu kiinnostavan sinua suuresti. Onko näitä tällaisia naisia tuossa palvelussa useitakin, eli onko tämä yhteiskunnallisesti merkittävä ongelma, vai vain tuo yksi?
Toivottavasti ei ole tuollaisia syrjäytyneitä lusmuja ihan satoja tuhansia Suomessa, tulee liian kalliiksi muille elättää kaikkia.
Ollut kotiäitinä lasten täysi-ikäisyyteen asti ja jatkanut kotirouvana sen jälkeen.