Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista, että yli 50-vuotias nainen ei ole ollut töissä vuoden 1998 jälkeen?

Vierailija
23.05.2022 |

Listaa LinkedIn-profiilissaan sen jälkeen ainoaksi työkokemuksekseen ylläpitäjän tehtävät neljässä FB-kirppisryhmässä.

Vuotta 1998 ennenkin työkokemusta vain pari vuotta harjoittelijana.

Miten on mahdollista olla noin pitkään työttömänä? Luulisi viranomaisten jo pakottaneen töihin. Varakas ei ole, joten ei ole omilla tai miehen rahoilla elänyt.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten FB:n kirppisryhmän yp:n hommat voi edes yrittää esittää "työkokemuksena"?

Vierailija
2/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vain ole kelvannut edes tukitöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut viimeksi työelämässä v.1999 ja olen 62-vuotias. Miksei se muka ole mahdollista? Voi olla työkyvyttömyyseläkkeellä tai ei ole taloudellista tarvetta olla palkkatyössä.

Vierailija
4/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa niin mitä sitä nyt työllä itseään rasittamaan...

Vierailija
5/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on perussairauksia ja voi olla muita rajoitteita, jolloin se rajoittaa osalla jonkin verran elämää, joillakin enemmän tai täysin. Ja nykyään työkulttuuri on aika vaativa, ei ole joustoja ja myös ympäristö siellä vaikuttaa. Työmatkat ovat osalla pitkiä ja säätila voi olla mikä on.

Vierailija
6/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut viimeksi työelämässä v.1999 ja olen 62-vuotias. Miksei se muka ole mahdollista? Voi olla työkyvyttömyyseläkkeellä tai ei ole taloudellista tarvetta olla palkkatyössä.

Voihan se olla sairas. Mutta rahaa ei ole, joten taloudellinen tarve kyllä on.

Mutta jos nostaa yhteiskunnan tukia, miten on mahdollista että ei pakoteta jollekin kurssille, tukitöihin, tms.? Miten ihmeessä sinä olet pakoillut työttömyysviranomaisten toimenpiteitä kaikki nämä vuosikymmenet?

Vierailija
7/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on rahaa niin mitä sitä nyt työllä itseään rasittamaan...

Tällä ei ole rahaa. Vaan elää työttömyystuilla. Joten sitä todella ihmettelen, eivätkö työttömyysviranomaiset tosiaan millään tavalla pakota ihmisiä töihin vuosikymmeniin?

Vierailija
8/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on munkin unelma. Työnteko pitäisi kieltää lailla.

Vierailija
9/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rajoitteita. Sopivaa työtä ei löydy.

Siis fyysisiä. Olen korkeasti koulutettu.

Vierailija
10/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylsää viettää koko elämänsä köyhänä ja syrjäytyneenä.

Vierailija
11/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, työkyvyttömyyseläkeläisen ei tarvitse paeta ketään. Eläke on eläke.

Vierailija
12/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ikä ole vähän hassusti ilmaistu? Siis on yhtä hassua, jos ei ole ollut tuon jälkeen töissä, oli sitten nuori tai vanha. Yhtä pitkä väli kaikilla on vuodesta 2998 nykyvuoteen...

Vierailija
13/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan laita ainakaan linkedln- tai muuhunkaan julkiseen profiiliin olleensa palkattomassa työssä tai muussa aikuisten päivähoidossa. Ainakaan jos haluaa joskus vielä palkkatöihin työllistyä.

Vierailija
14/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on saanut esim. neljä lasta ja hoitanut heitä?

Vierailija
15/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan laita ainakaan linkedln- tai muuhunkaan julkiseen profiiliin olleensa palkattomassa työssä tai muussa aikuisten päivähoidossa. Ainakaan jos haluaa joskus vielä palkkatöihin työllistyä.

Tämän LinkedIn-profiilissa on kyllä tärkeimpinä juttuina nuo kahden FB-kirppis/keräilijäryhmän ylläpitäjyydet. Nolompaahan se on kuin että merkkaisi olleensa jossain tukitöissä.

Vierailija
16/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän on saanut esim. neljä lasta ja hoitanut heitä?

Ai että vielä olisi pieniä lapsia pitkälti yli 50-vuotiaana? Hoitovapaa ei taida sentään 10 vuotta kestää.

Vierailija
17/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ikä ole vähän hassusti ilmaistu? Siis on yhtä hassua, jos ei ole ollut tuon jälkeen töissä, oli sitten nuori tai vanha. Yhtä pitkä väli kaikilla on vuodesta 2998 nykyvuoteen...

No sanotaan sitten, että eikö ole outoa, että aikuinen ei ole ollut yli 20 vuoteen päivääkään töissä täysi-ikäisyyden jälkeen vaan työttömänä koko tuon ajan? Miten se on edes mahdollista tässä yhteiskunnassa jos ei ole sairaseläkkeellä?

Tulee ainakin helvetin kalliiksi veronmaksajille.

Vierailija
18/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät toisten rahatilanteen? On voinut saada perinnön josta ei huutele.

Vierailija
19/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ottaa suoraan yhteyttä tuohon henkilöön? En tiedä, onko se mahdollista Linkedinissä. Asia tuntuu kiinnostavan sinua suuresti. Onko näitä tällaisia naisia tuossa palvelussa useitakin, eli onko tämä yhteiskunnallisesti merkittävä ongelma, vai vain tuo yksi?

Vierailija
20/35 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo, työkyvyttömyyseläkeläisen ei tarvitse paeta ketään. Eläke on eläke.

Tämä ei ole työkyvyttömyyseläkkeellä vaan ollut työtön vuodesta 1998 lähtien.