Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko netissä jotain oikeasti suuntaa-antavaa äo-testiä?

Vierailija
23.05.2022 |

Ei mitään höpö höpö juttuja siis nyt, vaan jotain oikeita joista saa heti tuloksenkin?

Pelkään oikeasti, että eräs sairauskohtaus aiheutti jonkin lievän aivovamman.. lääkärit eivät ota kantaa kun mitään ei näy, muuten kuin itse huomaan etten vaan tajua asioita kuten ennen. Jollain hyvällä testillä hoksaisin kyllä itse jos eivät olekaan minulle yhtä helppoja kuin ennen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensa järjestää oikeat ÄO-testit, joten Mensan oma nettitesti lienee suuntaa-antavin. Löytyy Mensan sivuilta ja on hyvin saman lainen, kuin oikea testi, paitsi lyhyempi.

Vierailija
2/5 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa, että virallinen testaustilanne voi jännittää, jolloin keskittymiskyky ei ole paras mahdollinen. 

Aamuihminen on virkeimmillään aamuisin, ja saa parhaan tulokset aamusta.

Iltaihminen saa parhaan tuloksen myöhään illalla.

Huonosti nukuttu yö ennen testejä, joka on aika tyypillistä stressiherkälle ihmiselle, voi alentaa kognitiivista päättelykykyä merkittävästi.

Älykkyystesti pitää toki ottaa hyvin nukutun yön jälkeen.

Keskittymiskyky herpaantuu iän myötä, joten tulos älykkyystestissä huononee heikkenee myös oleellisesti iän myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään nettitestit eivät ole suuntaan antavia. Uskokaa jo.

Itse saan lähes kaikista testeistä yli 130 pistettä.

Ei mikään ihme, että tällä palstalla niin moni uskoo olevansa älykäs, kun tekee netissä noita testejä.

Vierailija
4/5 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/5 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa, että virallinen testaustilanne voi jännittää, jolloin keskittymiskyky ei ole paras mahdollinen. 

Aamuihminen on virkeimmillään aamuisin, ja saa parhaan tulokset aamusta.

Iltaihminen saa parhaan tuloksen myöhään illalla.

Huonosti nukuttu yö ennen testejä, joka on aika tyypillistä stressiherkälle ihmiselle, voi alentaa kognitiivista päättelykykyä merkittävästi.

Älykkyystesti pitää toki ottaa hyvin nukutun yön jälkeen.

Keskittymiskyky herpaantuu iän myötä, joten tulos älykkyystestissä huononee heikkenee myös oleellisesti iän myötä.

Osittain höpö höpö. Mensan testi olettaa että 56-vuotisna hapertuu mutta ei vielä kaikilla silloin. Myös nuoruuden levottomuus voi olla tyyntynyt joten sitä ikääntymistä ei voi niin tarkkaan lokeroida. Vanheneminen on yksilöllistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän