Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan ole koskaan iloinen toisen puolesta?

Vierailija
23.05.2022 |

Aina kadehditaan vaikka toinen kovalla työllä olisi hankkinut jotain.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten NIIN? Minä olen kyllä useinkin onnellinen toisten puolesta. Eihän se ole minulta pois, jos jollakulla toisella menee hyvin. Tosin, aika harvoin sitä ajattelee, mitä toisilla on.

Vierailija
2/10 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö? Minun kaveripiirissäni muut ovat iloisia, jos toisella menee hyvin. Olen sellainen itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kadehdittu kauan. Syytä en tiedä,aavistan. Ulkoiset attribuutit ja rikas elämä kiitos kovan työnteon. 

4/10 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset iloitsevat toistensa onnesta. Eivät kaikki ole kateellisia.

Se että millaisesta toisen onnesta kukin iloitsee ja kuinka paljon, vaihtelee ehkä sen mukaan, miten syvällisesti pystyy samastumaan sen toisen tilanteeseen. Esim. minä MS-tautia sairastavana iloitsen kuullessani jonkun toisen sairaan saaneen hyvät tulokset vaikka verikokeesta tai magneettikuvauksesta, koska olen itse kokenut saman ilon ja tiedän, mitä se toinen kokee ja tuntee.

Vierailija
5/10 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole oma kokemukseni.

Iloitsen ystävien onnistumisesta esim. töissä ja harrastuksissa. Iloitsen tuntemattomien lottovoitoista, varsinkin jos menevät pienituloisille. Iloitsen, jos koditon eläin löytää kodin tai jos työkaveri onnistuu pudottamaan painoa.

Mutta siitä on vaikea iloita, jos joku saa jotakin, mitä hän ei mielestäni "ansaitse". Esim. pahin koulukiusaaja hymytyttöpatsaan tai ikänsä tuilla silkkaa laiskuuttaan elänyt elämäntapatyötön sukulainen mittavan perinnön.

Vierailija
6/10 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettuilu on suurinta välittämistä.

Vierailija
7/10 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä iloitsen toisten puolesta. Paitsi silloin jos ihminen selkeästi on tekemässä virhettä jonkin asian tavoittelussaan. Esim. en osannut olla iloinen umpirakastuneen ystäväni puolesta, kun hän alkoi seurustella juopon vankilassakin istuneen kaverin kanssa. Ystäväni olisi ansainnut parempaa ja sanoin tämän hänelle. Ystävästäni tuli hyvin piikikäs ja kärkevä minua kohtaan. Loppujen lopuksi se koitui ystävyytemme tuhoksi. Hänen seurustelusuhteensa on on ja off-suhde, missä hän on ripustautunut kynsin hampain itselleen haitalliseen suhteeseen. Viina vie miestä ja kaikki muu on sivuseikkaa.

Mutta: kaikkien on oma polkunsa kuljettava.

Vierailija
8/10 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaan ole koskaan iloinen toisen puolesta?

No miksi et?

Vierailija
9/10 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on katkerauhriutuja, joka ei osaa iloita muiden onnistumisesta ja yleistää oman kokemuksensa koskemaan muita.

Vierailija
10/10 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitsen kyllä muiden saavutuksista. Mutta muutaman, jotka ovat tuurilla ja kieroilulla saavuttaneet hienoja juttuja, puolesta en voi olla iloinen. Heidän saavutuksistaan olen kateellinen jostain syystä. Ehkä siksi, että en katso heidän ansainneen tätä itse. Erikoista :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi